obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
trage verbinding door kabel?
clausowitz
Hoi,
Ik heb Tele2 internet, telefoon en tv. Tevens download ik via TweakNews. Daarbij haal ik maar snelheden tot 300 kb/s. Volgens Tele2 komt dit door de configuratie bij mij thuis. Ik geloof er niets van.
Ik heb in de meterkast het KPN opstijgpunt. Vandaar loopt er een vieraderige draad (3m) omhoog naar de woonkamer waar mijn modem staat. Mijn pc zit met een kabel van 5m aan de modem verbonden. Dat kan toch nooit een probleem zijn?

Als ik de test op Speedtest.net doe haal ik wel 11334 kb/s. Iets klopt er niet.

Marco
 
jantjebeton
hoeveel connecties heb je ingesteld in je nieuwsgroep download programma?
 
clausowitz
Ik gebruik Alt.Binz. In de Setup staat bij Connection het volgende:
Maximum Download Speed: 55. kb/s
Deze heb ik naar 1000 gezet maar dat helpt verder niet.
 
jantjebeton
Nadat je het nieuwsgroep-download abonnement hebt afgesloten heb je als het goed is een mail ontvangen met je inloggegevens :-)
In deze mail staat ook met hoeveel connecties je tegelijkertijd mee mag downloaden, vaak is dit 8 connecties, soms ook 12.

Vaak staat dit standaard of op 1 connectie, of op 4 connecties.
Dit kun je handmatig aanpassen, zie onderstaand plaatje.
In het venster waar de pijl staat klik je met je rechtermuisknop en klik je op add thread. Hiermee kun je connecties toevoegen. Voeg er net zoveel toe als dat voor je abonnement geschikt is.

Kun je laten weten of dit de oplossing is geweest?
jantjebeton voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door jantjebeton op 18 september 2008, 09:32
 
clausowitz
Ik heb inmiddels in de Setup onder Server het aantal connecties op 8 gezet. Dat is schijnbaar wat TweakNews toestaat. Wanneer ik dan download zie ik in de onderste balk een waarde van 2,x Mb/s. Echter in het onderste gedeelte van het gedeelde scherm waar de bestanden staan die je op dat moment download zie ik nog steeds 300 kb/s.
 
jantjebeton
per connectie is de downloadsnelheid ongeveer 300kb/s.
het gaat er om wat er in de onderste balk staat Wink
 
cornfed
Lijkt me verstandig om een handleiding te lezen over dit programma:
http://www.duken.nl/content/view/475/24/
En deze:
http://www.binaries4all.nl/altbinz/

Die laatste site is erg handig, omdat er veel beginners info op staat.
Gewijzigd door cornfed op 18 september 2008, 11:30
 
Stannol
Met 1 lijntje kan je al hoger komen dan 300KB, als ik ga downloaden doe ik dit met 4 lijntjes en dan zit ik met 1 lijn al op ruim 600kb.

Er is iets wat de uitgaande verbinding beperkt. Dit kan een firewall zijn, de modem of het programma waarmee je download. Ik denk zelf dat het je firewall is of het programma. Je maximale upload kan je gewoon op 0 (nul) zetten, dit betekend maximaal.
 
jantjebeton
@Stannol, het probleem is al opgelost, Clausowitz gaf in de post van
18-09-2008 09:59 aan dat de download inmiddels een waarde aangaf van 2.x Mb/s. Verder heeft een eventuele beperking in je maximale upload absoluut geen effect op je downloadsnelheid.

Als je download via nieuwsgroepen upload je nagenoeg niets, het enige wat je pc verstuurd (upload) is een aanvraag voor de te downloaden pakketjes.
 
Stannol
@Jantjebeton, Klopt helemaal wat je zegt, met uitgaand bedoelde ik dus inkomend... Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'trage verbinding door kabel?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
hele oude modem vervangen door een oude modem? Algemeen : 5 26 mei 2015
Advertentie