obey-robots.txt
03 December 2016, 14:39
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Software of hardware probleem? Misschien kunnen we je helpen. ;)
 Onderwerp afdrukken

verschillende snelheden op 2 pc's

Timba2005
Ik heb een heel gek probleem sinds ik tele2 geïnstalleerd heb. Op zich werkt de verbinding goed, telefoon is helder en duidelijk, internet werkt. Maar....op mijn oude pentiumIII 500 met maar 256 mb geheugen met windows 2000 loopt het als een speer ik haal bij de speedtest snelheden van wel 18 mb in de ochtend, dat is erg snel dacht ik zo.In de drukke avonduren haalt die pc nog dik de 12mb! Op de laptop haal ik dit ook. (dit allemaal met de utp kabel uiteraard) Maar op mijn werk pc pentium 4 ook windows 2000 maar met meer geheugen haal maar amper 4mb!
Ik heb al van alles geprobeerd, netwerkkaart ingesteld, die van de oude P3 erin en die van de P4 in de P3, het resultaat blijft hetzelfde, die P3 haalt steeds de hoge snelheid en de P4 nog steeds de lage. Ook heb ik de kaart in een ander slot gedaan, firewalls en virusscanners uitgeschakeld, niks helpt! Stop ik de utp kabel in het upc modem(heb ik nog tot 1 okt) dan haalt dezelfde pc P4 wel de volledige upc snelheid van 8mb. Ik heb de helpdesk van tele2 gebeld, die weten ook geen oplossing om die P4 op de max snelheid te krijgen. Is hier iemand die dit probleem herkent of misschien een iedee heeft wat er mis kan zijn?
Ik zou heel dankbaar zijn als iemand me tips kan geven om dit probleem op te lossen. Alvast hartelijk dank!
Groetjes Timba2005!

cornfed
Speedtest vind ik geen betrouwbare test.
Je kan beter .bin bestand downloaden en daar een gemiddelde van trekken.
www2.versatel.nl/100mb.bin
Gewijzigd door cornfed op 23 september 2008, 15:42

Timba2005
Het maakt niks uit hij blijft op dezelfde snelheid als bij de speedtest, helaas!
Groetjes Timba2005!

cornfed
Probeer TCP Optimizer eens.
http://www.speedguide.net/downloads.php

Timba2005
Ik heb net tele2 aan de lijn gehad, want de pc boven die eerst snel liep gaf nu ook maar 4mb aan en de laptop 13mb op hetzelfde kabeltje!
Die man van tele2 heeft alles nagelopen en zag dat mijn modem wel 15mb binnenkreeg maar dat niet naar de pc's doorstuurde, ook zag hij dat het modem mijn pc's geen IP adres afgaf, dus dat vond hij wel heel vreemd. Ook terwijl ik niks aan het downloaden was leek het of er heel veel verkeer tussen mijn modem en de centrale was. Hij gaat vanavond nog de technische dienst inschakelen, want er is wel degelijk iets mis aan hun kant.
Als dat zo is zijn er ook geen kosten aan mijn kant aan verbonden.Binnen 16 dagen moet het probleem dan opgelost zijn hij. Ze moeten sowieso zei hij minimaal een snelheid van 6mb garanderen, als je daar onder zit is het wel degelijk niet goed aan hun kant zei hij.Dus nu maar afwachten wat de technische dient gaat doen, waarschijnlijk eerst in de verdeel kastjes aan de gang, zo nodig komen ze ook aan huis. Pak van me hart alweer dat ze het op willen gaan oplossen! In ieder geval bedankt voor je tips!
Groetjes Timba2005!

Bill
cornfed schreef:

Ik heb er al eens een handleiding voor gemaakt.

https://tele2.geb...ead_id=140
Bill

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

cornfed
De link opent met een foutmelding: "Beveiligde verbinding mislukt".

Timba2005
cornfed schreef:

Ik heb TCP optimizer gebruikt en inderdaad de snelheid is meer dan verdubbeld! Wat veranderd dat programma in de pc dat het zo goed werkt?
Bedankt voor je tip!
Groetjes Timba2005!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verschillende snelheden op 2 pc's', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
VDSL Snelheden in Amsterdam postcode gebied 1091 Klacht over Tele2 1 20 februari 2016, 13:38
verschillende vragen Algemeen 3 19 maart 2011, 14:59
Ruim 2,9 Km van de wijkcentrale, geen snelheden volgens contract. Snelheid 13 25 augustus 2010, 16:56
Verschillende vragen Helpdesk 47 21 juli 2010, 16:46
Poort openen met verschillende WAN/LAN Helpdesk 2 13 september 2009, 12:26
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| abmg00:09:46
| Gilex03:18:25
| Bill04:30:01
| enzo 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?