obey-robots.txt
07 December 2016, 17:20
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken

Extern IP gaat niet naar Intern IP

MarcB
Hallo,

Ik heb een DynDNS account en die laat ik nu naar mijn Tele2 IP verwijzen.
Mijn ADSL Modem (192.168.1.1) heb ik verteld dat alles wat naar de URL/IP komt naar port 80 moet op mijn server (192.168.1.4). Dit werkt als een speer, geen probleem. Iedereen buiten mijn LAN kunnen precies zien wat ik op mijn Web server heb staan.

MAAR ... van binnen het LAN kan ik niet naar mijn externe adres gaan Sad
Ik host zelf m'n eigen plaatjes om te gebruiken op diverse fora/forums en als ik mijn topic nalees, zie ik zelf de plaatjes niet.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik WEL alles goed zie en ook zelf naar mijn sites kan gaan zonder mijn interne IP te gebruiken?

Gr.
Marc

cornfed
Er zijn twee mogelijkheden:
De HOSTS file aanpassen, zodat hij automatisch verwijst naar de webserver.
Of via een proxy server naar je eigen webserver surfen.

Het tweede heeft de voorkeur, omdat je dan echt van buiten komt.

MarcB
HOSTS file aanpassen werkt niet heb er een regel bijgezet om m'n 192.168.1.4 te laten gebruiken als ik mijn URL gebruik, mar nada.

Zal wel eens gaan zoeken naar een proxy. Heeft Tele2 geen proxy server? Frown

MarcB
hmmm ... HOSTS file update lijkt toch te werken Grin

alisahin
Bij mij lukt dat niet, ik kan geen webserver draaien. Kan niet op mijn webserver via mijn externe ip.
Als ik mijn externe ip intyp kom ik in de modem terecht.

Is dit mogelijk ?

cornfed
Gebruik een proxy server voor testen: www.freeproxyserver.net
Gewijzigd door cornfed op 04 maart 2009, 16:36

alisahin
Nee lukt niet.
Bij mn vorige provider lukte het wel.

cornfed
Heb je de poorten geopend? Anders kom je niet door de firewall.

Andolfje
Ok, dit is de manier om je Linksys WRT54GL router te laten werken samen met de TELE 2 modem. Wellicht kun jij er iets mee.

1. sluit de Linksys WRT54GL router normaal aan je computer. Dus aan één van de 4 poorten.
2. zet zowel de computer als router aan
3. druk minimaal 5 seconden op de achterzijde van de router. Hierdoor worden alle oude instellingen gewist.
4. start je webbrowser en tik het volgende adres in : 192.168.1.1. Een inlogscherm wordt nu zichtbaar. Laat heb bovenste deel leeg, maar type onder het wachtwoord admin. Het programmeerscherm van de Linksys WRT54GL router wordt nu zichtbaar.
5. Wijzig onder ‘Wireless’ eerst het SIDD naam en type beveiliging dat je wilt. Dit is belangrijk om dit nu te doen omdat je later niet meer bij je router kunt komen. Schrijf uiteraard de gekozen SIDD en sleutel op.
6. klik op ‘Save settings’
7. Ga vervolgens naar Setup en pas de ‘internet connection’ aan naar ‘Static IP’.
8. Wijzig onder ‘Local IP Adress “192.168.1.1.” in “192.168.2.1.”. LAAT INTERNET IP ADRES TYPE ONGEMOEID.
9. Klik vervolgens op ‘Save settings’. Vanaf nu kom je niet meer via de webbrowser in het aanpasscherm. Mocht je dat wel willen, dan moet je terug naar stap 3.
10. Ga naar ‘Netwerkverbindingen’ en klik met de ‘rechtermuisknop’ op de LAN verbinding en kies ‘herstellen’. De zojuist ingevoerde nieuwe IP adres wordt links in het scherm zichtbaar.
11. Verwijder nu de stroomstekker achter uit de Linksys WRT54GL router. De router wordt nu spanningloos.
12. Verbind nu pas een Ethernet kabel tussen de TELE 2 modem en de Linksys WRT54GL router.
13. Doe de stroomstekker weer terug in de Linksys WRT54GL router.
14. Voila,….internet via de Linksys WRT54GL router, naar de TELE 2 modem en naar buiten.
15. sluit vervolgens andere computers aan. Hetzij draadloos, mbv de in stap 5 genoteerde SIDD en sleutel.

warbunny
tele2 kan niet via eigen pc benaderd worden op eigen ip adres.
toegang naar je server kan wel via je interne ip adres.
bv 192.168.1.??? en dan :poort nummer (192.168.1.200:35000 bv).
dus je moet wel even je server poort weten om die te benaderen.
meestal werkt ook 127.0.0.1: poortadres.

is een nadeel dat de DV modem niet direct kan communiseren met zijn eigen ipadres.Grin

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Extern IP gaat niet naar Intern IP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen 4 11 oktober 2016, 14:06
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. 16 06 september 2016, 10:12
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten 2 21 augustus 2016, 10:07
Van Amino A532 naar Amino A550 Settop boxen / digitale ontvangers IPTV 2 16 mei 2016, 12:50
Verbindingsproblemen Playstation. [Niet PSN] Storing 3 15 mei 2016, 14:16
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill05:21:54
| Gilex10:08:18
| abmg20:42:45
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?