obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Geen telefoon en DSL Link
Vegasboy
Hallo wie kan me een tip geven. Ik heb sinds 15 oktober tele2 internet + bellen, het zogenaamde offnet internet. Begin september heeft aansluitingen.nl alle ewg en telefoon kabels in ons nieuwe huis aangesloten. Keurig alles aangevraagd via Tele2, alles verliep goed. 10 oktober modem geleverd. 18 oktober alles geinstalleerd. Maar geen verbinding. Gebeld met tele2. Zou worden teruggebeld. Gebeurde niet. Weer gebeld, weer geen hulp. Ben zelf maar eens aan het meten geslagen en alle kabels doorgepiept met mijn multimeter. Kabels zijn goed. Alleen ik meet geen spanning op mijn aansluiting in de meterkast.

Tele2 al meerdere malen gebeld, proberen uit te leggen, alles verteld. Maar niets tot nu toe. Heb zelfs KPN gebeld omdat die destijds de lijn hebben aangelegd. Maar die willen niets , omdat ik verder geen zaken met hun doe. Uitgelegd dat er geen spanning op de lijn staat. Maar daar reageren ze niet op.

Ik heb ondertussen een aangetekende brief verstuurd , ook geen reactie. Wat wel loopt bij tele2 is de automatische incasso, al twee keer nu.

Ik ben eigenlijk zover dat ik ze eruit wil gooien, maar dat gaat niet , want mijn ADSL lijn is bezet.

Wie heeft een tip, ik weet het niet meer.
 
cornfed
Je kan alleen spanning meten als ook analoge telefonie op je lijn zit.
Is het een nieuwbouwhuis? En welke ISRA punt heb je?
Gewijzigd door cornfed op 22 november 2008, 01:21
 
Vegasboy
Ik heb een gewone PSTN lijn via Tele2 , dit is toch gewoon analoog. Dus zou ik spanning moeten meten. Het is inderdaad een nieuwbouw huis. Zit er net in. Het ISRA punt is toch gewoon het kastje wat binnen komt. 1 aansluiting met rood en blauw en 1 aansluiting met oranje en wit. Verder nog een aard aansluiting. De rood/blauwe is aangesloten op een RJ11 connector de andere is afgedekt, heb ik ook gemeten en heeft ook geen spanning.

tele2 geeft aan dat ik een offnet internet verbinding heb met 4mb. En een pstn lijn voor telefonie. 29,95 in de maand.
 
cornfed
De term offnet internet is mij onbekend.
Je hebt dus analoge telefonie in combinatie met ADSL van Tele2, niet?

Je verbinding kan op de rood/blauw aderpaar zitten of op de wit/oranje aderpaar. Allebei zijn mogelijk.
Normaal wordt de rood/blauw gebruikt en wit/oranje wordt gebruikt voor een extra lijn of als backup.

Je moet inderdaad een spanning meten aan één aderpaar.
Als die er niet is en als de router geen DSL signaal ziet op de lijn, is de boel niet goed aangesloten.
Dat kan meerdere oorzaken hebben.

Jij zelf kan daaraan weinig doen.
Je moet Tele2 achter de vodden aanzitten om de zaken recht te zetten.
Als na één maand geen signaal wordt geleverd, kan je je contract laten ontbinden.
 
Vegasboy
Ik denk dat ik dat maar ga proberen, het abbonnement opzeggen. Wegens niet geleverde verbinding.

Ik heb dus vanmorgen de lokale installateur hier gehad en die heeft alles eens bekeken. Hij geeft ook aan dat de analoge lijn gewoonweg niet is aangesloten. Ik denk dat ik maandag toch nog eens KPN ga bellen, en smeken of zij aub iets voor me willen doen.

Anders houdt het gewoon op.

En ja tele2 achter de vodden aanzitten, werkt niet. Ik heb nu al driemaal een terugbelactie moeten hebben. Elke keer zeggenze dat ze binnen 10 dagen terugbellen. En dan gebeurt dat gewoon niet. Het erge is dat ik ook elke keer het hele verhaal moet uitleggen. Ze houden schijnbaar geen dossiers bij. De klantenservice op zich is gedoemd om te mislukken met zo`n organisatie natuurlijk.

Zou toch mogelijk moeten zijn dat een storing op een schijnbaar goede manier wordt opgevolgd.

Maar ja , zolang een site als deze een bestaansrecht heeft, zou ik als ik bij het managment van Tele2 zat , niet meer kunnen slapen.
Gewijzigd door Vegasboy op 22 november 2008, 11:06
 
cornfed
Lijkt me het beste dan om er mee te stoppen.

Je hebt nu wel nog steeds het probleem dat je niet daadwerkelijk bent aangesloten in een wijkkast of centrale.
De volgende provider zal daar ook tegen aanlopen.

Ik adviseer je om toch een analoog abonnement te nemen van KPN (Belbudget).
Zij zijn verplicht om je aan te sluiten als je om nieuwe aansluiting vraagt.
Aangezien KPN eigenaar is van de centrale, moet het geen probleem zijn om het te fixen.
Dan is er in ieder geval een werkende telefoonaansluiting.
Je kan dan een provider uitzoeken voor je ADSL.

Lijkt mij de meest veilige weg naar internet.

Succes.
Gewijzigd door cornfed op 22 november 2008, 11:45
 
Vegasboy
Dat is wat ik ga doen. Anders is er geen mogelijkheid. Gelukkig mag ik zolang wifi van de buren gebruiken , ze hebben me hun toegangscode gegeven. Dus dat scheelt.
 
Vegasboy
Nou goed nieuws. Tele2 heeft eindelijk KPN ingeschakeld deze week. En wat bleek, de aansluiting in de wijkcentrale was niet aangesloten. Dus probleem opgelost. geweldig...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen telefoon en DSL Link', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Geen internet op Vista laptop Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 11 feb 2015
Geen HD? TV diensten : 1 22 okt 2014
Advertentie