obey-robots.txt
11 December 2016, 08:57
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Telkens teruglopende snelheid.

alderwood
Ik heb ADSL Plus tot 10mB, dit is in de praktijk down ca. 7000 kbits/sec, up ca. 700 kbits/sec.
Maar zeer frequent worden er geen sites meer geladen, of mijn mail wordt niet verzonden.
Dan meet ik 102 kbits/sec down resp -- kbits/sec. up.
Als ik het Versatel modem reset dan is het weer goed.

Gisteren heeft er iemand van de TD gebeld, modem zou in orde zijn en men zou weer iets in de centrale doen.
Wat men gedaan heeft weet ik niet, maar het heeft niet geholpen want kort daarna was het weer mis.
Dit verschijnsel begon in augustus doorgaans rond 23.00 uur, uren later was het weer in orde.
Toen nog incidenteel, nu een paar op een dag.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn en hoe is dit op te lossen?
Dit is goed waardeloos.

Geen idee hoever ik van de centrale afzit, moet ik een gok doen, 1500 mtr. denk ik.

Aan de kabels ligt het niet want ik heb 2 pc's aangesloten en ze vertonen beide
dezelfde kuren.
 
jantjebeton
Heb je je kabels al vervangen?
Wat is de afstand tussen het ISRA punt en de modem?

hetgene wat je nog kunt proberen is het volgende:
- Sluit de modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt aan (kabel zo kort mogelijK)
- Sluit 1 computer op LAN poort 3 aan, verwijder de netwerkkabel die in LAN poort 2 zit.
- Zorg er tevens voor dat Wireless uitgeschakeld staat.
- Download het volgende bestand: www2.tele2.nl/100...
- Doe deze test op 1 dag een aantal keren, op verschillende tijdstippen.
- Post de test resultaten op dit forum Smile
Gewijzigd door jantjebeton op 05 december 2008, 16:23
 
alderwood
jantjebeton



Bedankt voor de reaktie maar ik herhaal: aan de kabels ligt het niet want ik heb 2 pc's aangesloten en ze vertonen beide dezelfde kuren.
De afstand tussen de doos waar het signaal binnenkomt en het modem is een meter of 2.
Het werkt niet wireless.
In LAN 2 zit geen kabel.
In ADSL zit de kabel vanaf de splitter, heeft een kleine stekker.
Mijn pc's staan op LAN 3 en 4.
Het modem is een Versatel.
Dus op dit gebied is er niets meer te doen.

Overigens als iedereen hier op dit forum speedtest gebruikt, waarom ik dan dat 100mB geval.
Ik moet dan mijn firewall en anti-virus afsluiten en dat doe ik niet meer.
Toen Nuria beroerde waarden liet zien, was dat met die Tele2 test niet anders.

Heb nog even mijn notities nagekeken, maar in aug. 2007 had ik hier al last van en daarna
nog een paar keer.
Ik verdenk het modem omdat reset hielp en heb al geprobeerd er eentje te lenen, maar helaas zonder succes.

Vanmorgen brandde er een rood lampje dat vrij snel verdween en tot nu toe heb ik geen last gehad. Ze hebben wellicht nog wat gedaan?

Indien nodig meld ik mij wel weer.

Nogmaals dank voor de info.
 
jantjebeton
Speedtest resultaten zijn niet betrouwbaar, voor een betrouwbaarder speedtest resultaat kun je het beste toch de 100MB file downloaden, daar dit bestand op het Tele2 netwerk staat.

Er zijn nog een aantal mogelijkheden qua problemen:
- (half) defecte splitter.
- (half) defecte kabel tussen splitter en modem

Om dit uit te sluiten kun je het volgende doen:
- Haal de splitter tussen het ISRA punt en de modem weg en sluit een andere kabel vanaf het ISRA punt rechtstreeks in de modem. Deze kabel zo kort mogelijk houden (het lieft max. 50cm)
- Als je dit gedaan hebt sluit je 1 computer op de modem aan, voor optimaal resultaat dien je tevns de firewall en virusscanner uit te schakelen
 
alderwood
jantjebeton schreef:
Speedtest resultaten zijn niet betrouwbaar, voor een betrouwbaarder speedtest resultaat kun je het beste toch de 100MB file downloaden, daar dit bestand op het Tele2 netwerk staat.

Er zijn nog een aantal mogelijkheden qua problemen:
- (half) defecte splitter.
- (half) defecte kabel tussen splitter en modem

Om dit uit te sluiten kun je het volgende doen:
- Haal de splitter tussen het ISRA punt en de modem weg en sluit een andere kabel vanaf het ISRA punt rechtstreeks in de modem. Deze kabel zo kort mogelijk houden (het lieft max. 50cm)
- Als je dit gedaan hebt sluit je 1 computer op de modem aan, voor optimaal resultaat dien je tevns de firewall en virusscanner uit te schakelen



Sorry, maar wie zegt mij dat die 100mb test van Tele2 correct is en niet Tele2 gekleurd.
Om te meten zonder Firewall en virusscanner is sowieso niet in overeenstemming met de praktijk.

Een andere splitter probeerde ik al, maakte geen verschil.

Gisteravond was het weer mis.
Van 8650/848 kbits/sec. naar
2339/863
na modem reset
7717 /867

Volgens mij ligt het aan het modem en/of aan de centrale van Tele2.
 
jantjebeton
alderwood schreef:
Sorry, maar wie zegt mij dat die 100mb test van Tele2 correct is en niet Tele2 gekleurd.

Hoe bedoel je? 100MB is 100MB.

alderwood schreef:
Om te meten zonder Firewall en virusscanner is sowieso niet in overeenstemming met de praktijk.

Sommige firewalls/virusscanners (of sommige kunnen vertraging opleveren mbt. internetsnelheid. Om dit uit te sluiten
kun je deze tijdelijk uitschakelen.

alderwood schreef:
Een andere splitter probeerde ik al, maakte geen verschil.

Heb je de splitter er al tussenuit gehaald en getest?
 
alderwood
jantjebeton schreef:
alderwood schreef:
Sorry, maar wie zegt mij dat die 100mb test van Tele2 correct is en niet Tele2 gekleurd.

Hoe bedoel je? 100MB is 100MB.

alderwood schreef:
Om te meten zonder Firewall en virusscanner is sowieso niet in overeenstemming met de praktijk.

Sommige firewalls/virusscanners (of sommige kunnen vertraging opleveren mbt. internetsnelheid. Om dit uit te sluiten
kun je deze tijdelijk uitschakelen.

alderwood schreef:
Een andere splitter probeerde ik al, maakte geen verschil.

Heb je de splitter er al tussenuit gehaald en getest?


Ik zie al dat het bonken met jouw hoofd toegenomen is.:>
Het is nu zeker al 3 maal, dat ik moest klagen en dat de helpdesk
zei, pc een kwartiertje afsluiten, wij gaan iets in de centrale doen en dan
was het weer een tijd goed.

Daarom heb ik weinig zin om alles overhoop te gooien.
Firewall en AV er af, ik kwetsbaar.
Modem alleen aan splitter, ik geen telefoon.
 
cammikaze
Kweet niet of het al opgelost is maar hier nog een tip :

Je kunt de splitter er compleet tussen uit halen, heb ik ook gedaan.
Dus de adsl rechtstreeks aansluiten op de hoofdtelefoon aansluiting en de tfn op het modem in tfn1, dit kan meer stabiliteit opleveren en ook iets van snelheids winst.
Gewijzigd door cammikaze op 08 december 2008, 17:22
 
alderwood
cammikaze schreef:
Kweet niet of het al opgelost is maar hier nog een tip :

Je kunt de splitter er compleet tussen uit halen, heb ik ook gedaan.
Dus de adsl rechtstreeks aansluiten op de hoofdtelefoon aansluiting en de tfn op het modem in tfn1, dit kan meer stabiliteit opleveren en ook iets van snelheids winst.


Dit wilde ik wel eens proberen, maar die bedrading achter mijn bureau is weer zo'n wirwar, dat ik los van de splitter niet bij het andere eind kan komen, gebundeld met bandjes, denk ik.
Bovendien moet ik dan sowieso een langere snoer hebben.
Dus ik laat het maar zo.
Wel de volgorde van de stekkers in de wanddoos veranderd.
Het was doos, stekker met snoer naar 2e pc aan 56k modem (om te faxen in Windows) dan stekker met snoer naar modem.
Nu omgedraaid, want zo moet het volgens mij zijn.
Zeker een vlaag van verstandsverbijstering gehad. Wink

Overigens waarom geven ze je een splitter als dit overbodig is?
 
cammikaze
alderwood schreef:
Overigens waarom geven ze je een splitter als dit overbodig is?


Die splitter is nodig als je nog een in gebruik zijnde "vaste" telefoon aansluiting hebt buiten de tfn die je via T2 krijgt.
Gewijzigd door cammikaze op 09 december 2008, 08:18
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telkens teruglopende snelheid.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Te verwachten snelheid Internet tot 50 Mbit/s via VDSL 6 06 juni 2016, 15:59
Download snelheid Algemeen 1 06 mei 2016, 21:24
Eindelijk mijn modem maar nu de snelheid nog Algemeen 52 09 januari 2016, 18:08
problemen draadloze snelheid. Internet tot 50 Mbit/s via VDSL 11 13 februari 2014, 23:21
Snelheid ADSL-verbinding ingestort Snelheid 16 15 oktober 2011, 18:24
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill09:39:24
| abmg09:59:49
| Gilex21:29:57
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?