obey-robots.txt
02 December 2016, 18:59
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Tele2 modem/router vervangen

sjitosja
Beste mensen ik wil graag mijn Tele2 modem/router vervangen.

Dit omdat het draadloze signaal voor het internet erg zwak is, bijvoorbeeld als ik nog maar 5 meter uit de buurt ben van de modem/router heb ik nog maar 1 "streepje" En boven en op zolder valt het internet zelfs soms gewoon uit.

Het enige probleem is dat ik naast 20MB internet ook telefonie heb van Tele2

MIJN VRAAG: Is er een modem/router (met n-standaard) waarop ik de telefonie-diensten van Tele2 zo kan aansluiten zonder veel gepruts....?

Ik wil liever geen 2 losse apparaten, dus niet de modem/router van Tele2 voor het modem gedeelte en een tweede apparaat als router.

Ik hoor heel graag van jullie

cornfed
Je kan de Tele2 router niet vervangen.
Je zal toch echt met twee apparaten moeten werken.

sjitosja
Hallo,

Bedankt voor je reactie op mijn vraag of de Davolink DV201-AMR modem van Tele2 ook vervangbaar is door bijvoorbeeld een modem/router met n-standaard van Linksys, Sitecom, Fritzbox, Draytek o.i.d.

Kan je mij ook vertellen waarom deze modem door geen enkele andere modem vervangbaar is volgens jou.

Ik heb inderdaad ook telefonie naast internet van Tele2, dus dat moet er ook op aangesloten kunnen worden.

jantjebeton
Je hebt de Tele2 modem nodig om connectie te kunnen maken naar de Tele2 systemen.

De inloggegevens die de modem hiervoor gebruikt (username/password) zijn "geheim". Tele2 geeft deze informatie niet prijs.

Hierdoor ben je dus genoodzaakt om sowieso de geleverde Tele2 modem te gebruiken.

sjitosja
Ok Bedankt!! Duidelijk antwoord!!

Ik neem aan dat ik wel gewoon een router achter het modem kan zetten en het router gedeelte van de modem van Tele2 kan uitschakelen. Kan je mij vertellen hoe ik dat doe, welke optie dat is, als ik inlog op het modem.

Ook zou ik tot slot nog graag weten of iemand een goede router weet met een usb adapter en met de nieuwe/snellere n-standaard werkt (ook de adapter)

jantjebeton
je kunt het router gedeelte van de Tele2 modem niet uitzetten. Tele2 heeft alle opties van de modem dichtgezet.

Tevens zul je de telefoon aan moeten sluiten op de modem...

Waarom zou je trouwens een router willen met USB adapter?

sjitosja
De situatie is als volgt:

Mijn laptop heeft wlan met n-draft. Ik wil van deze n-draft gebruik maken. Mede ook omdat ik het signaal van de Tele2 router erg zwak vindt. Hiervoor zou ik dus een router met n-standaard achter het Tele2 modem willen zetten.

Vraag: Nu de router van Tele2 niet uit te schakelen is, kan ik nu nog wel een router zonder problemen achter de modem/router van Tele2 zetten, zonder veel problemen.

De USB adapter wil ik dan gebruik aansluiten op de desktop zodat ik via de desktop ook een wlan verbinding met internet kan krijgen via de n-standaard.

cornfed
Je kan zeker een router of access point met Draft N standaard aansluiten aan de Davolink.
Je moet wel enkele dingetjes goed instellen op beide apparaten om geen problemen te krijgen.

Je bent namelijk bezig om een router achter een andere router (Davolink) te verbinden.

Zoals:
* deactiveer je wlan van de Davolink.
* geef de nieuwe router een ip adres in de range van de DHCP server van de Davolink (192.168.1.200 bv.)
* deactiveer van de nieuwe router de DHCP server.
* verbindt beide apparaten met een netwerkabel en gebruik alleen de LAN poorten van beide apparaten.

Dit is een notedop de dingen die je moet doen.
Ik weet niet hoe je kennis is op netwerkgebied, maar zelfs een beginner zou het moeten lukken.
Anders gewoon je effe melden weer op dit forum. Hulp is niet ver weg, zeg maar.
Gewijzigd door cornfed op 15 januari 2009, 16:36

Tok Tok
Ik heb hetzelfde probleem, kom ik net achter door de posts hierboven te lezen.

Ik vindt dit ronduit belachelijk en ben denk ik genoodzaakt om over te stappen. Het is ook ontzettend dubbel, want Tele2 scheept mij op met een ontzettend slecht modem wat ten eerste een heel slecht draadloos berijk heeft en ten tweede bijna geen instellingen heeft om je netwerk thuis een beetje fatsoenlijk in te stellen!
Vervolgens wil je als gebruiken een duur modem aanschaffen om hier omheen te werken en dat kan vervolgens niet...

Ik ben diep teleurgestelt Tele2! Dit is geen manier om je klanten te behandelen, zeker niet omdat dit niet duidelijk wordt vermeld als je je aanmeld voor een abonnement. Hier kom je pas achter als je al een duur modem hebt gekocht.

Hopelijk is de helpdesk morgen open. Dat wordt dan een leuk gesprek want dit is echt te gek voor woorden!

kobus1960
Modem krijg je in bruikleen......
Weet iemand al welke de nieuwe modems zijn??
Een link of zo zou handig zijn, beetje nieuwschierig dus.

Fijn weekend!!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 modem/router vervangen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL 105 27 november 2016, 12:42
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen 4 11 oktober 2016, 14:06
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems 1 29 augustus 2016, 21:55
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten 2 21 augustus 2016, 10:07
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen 2 08 augustus 2016, 12:58
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| abmg01:08:16
| Bill01:19:35
| Gilex08:33:32
| enzo08:45:41
| IamSogeking 1 dag
| sjonniesjembek 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?