obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Wel internet, maar geen telefoon meer
slagewaa
Hallo,

Ik heb sinds 23 december Intenetten & Bellen. De overstap van HetNet/KPN ging soepel, alles werkte meteen (behalve dat HetNet mijn contract met een jaar heeft verlengd, terwijl ik toch echt tijdig heb opgezegd. Daar zijn we nog over aan het ruziemaken).

maar sinds dinsdag heb ik plotseling geen telefoon: geen kiestoon en ook niet bereikbaar.
Ik heb een aantal maal het modem gereset en dinsdagavond de klantenservice gebeld, die kwamen er niet uit en iemand van de technische dienst zou mij terugbellen (op mijn mobiel uiteraard Wink). Ik heb gezegd dat ik na 17:00 uur thuis was.
Gisteren (donderdag) middag werd ik om 1 uur gebeld, toen was ik dus niet thuis, ik heb gezegd dat ik om 5 uur thuis zou zijn, en vandaag ook de gehele dag, en of ze zo spoedig mogelijk wilden bellen - maar helaas nog niets gehoord. Inmiddels is het vrijdagmiddag - ik vind dit allemaal veel te lang duren!
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
 
slagewaa
net nog maar eens gebeld: ik moet nog wat geduld hebben tot de technische dienst mij terugbelt. Responsetijd is 6 dagen...Shock
 
slagewaa
5 dagen, nog altijd niets gehoord, en nog altijd geen telefoon...

Ik zit zelf te bedenken waar het aan zou kunnen liggen. Zoals gezegd heb ik een aantal keer de modem gereset, dat helpt niet. Ik denk dat er iets fout is gegaan aan de kant van TELE2, bij het omzetten van mijn nummer. Ik weet niet wanneer dit precies is omgezet.

ik heb mij in september aangemeld voor Tele2 Internetten & Bellen, met gewenste aansluitdatum 21 december.
Eerst kon ik de orderstatus volgen bij mijntele2.nl, maar op een gegeven moment was deze verdwenen. Ik heb toen(rond 23 november) contact opgenomen met tele2, waarbij mij werd gemeld dat de order was "vastgelopen".
Dit is toen hersteld, en de oplevering is wel gelukt (per 23 december), maar de abonnementhistorie ziet er wel grappig uit:

Onder Vaste Telefonie staat:
Abonnementhistorie
1. 07 januari 2009 De Tele2 systemen zijn gereed voor gebruik.
2. 07 januari 2009 Tele2 heeft incasso opdracht verstuurd naar bank
3. 07 januari 2009 Einde betaling.
4. 24 december 2008 Tele2 heeft incasso opdracht verstuurd naar bank
5. 24 december 2008 Tele2 heeft incasso opdracht verstuurd naar bank
6. 09 oktober 2008 Tele2 medewerker heeft de order opgezegd
7. 09 oktober 2008 Tele2 heeft incasso-annulering opdracht verstuurd naar bank
8. 26 september 2008 De respijtperiode van jouw bestelling is verstreken.
9. 19 september 2008 Tele2 heeft order geregistreerd.

Onder 20 MB internet staat:
Abonnementhistorie
1. 07 januari 2009 Tele2 heeft de ADSL systemen opgeleverd
2. 31 december 2008 Tele2 heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
3. 24 december 2008 Tele2 heeft incasso opdracht verstuurd naar bank
4. 24 december 2008 Tele2 heeft incasso opdracht verstuurd naar bank
5. 24 december 2008 Tele2 heeft incasso opdracht verstuurd naar bank
6. 24 december 2008 Tele2 heeft incasso opdracht verstuurd naar bank
7. 18 december 2008 Een opdracht is verstuurd naar de modem/installatiepartner
8. 25 november 2008 De Tele2 systemen zijn gereed voor gebruik.
9. 25 november 2008 Tele2 heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
10. 23 oktober 2008 De respijtperiode van jouw bestelling is verstreken.
11. 09 oktober 2008 De respijtperiode van jouw bestelling is verstreken.
12. 01 oktober 2008 De Tele2 systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
13. 27 september 2008 Tele2 heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
14. 26 september 2008 De respijtperiode van jouw bestelling is verstreken.
15. 19 september 2008 Tele2 heeft order geregistreerd.

Ik ben benieuwd hoe veel incasso's ik ga krijgen....

Vraag: is het normaal dat ik bij abonnementsgegevens zowel 20 MB internet als Vaste Telefonie zie staan?
Gewijzigd door slagewaa op 18 januari 2009, 11:21
 
slagewaa
Vandaag eindelijk contact gehad met de technische dienst. na enig zoeken bleek het verkeerde nummer in het modem geprogrammeerd.

Inmiddels doet de telefoon het gelukkig weer Grin

Volgens de TD medewerkster is het trouwens niet normaal dat ik zowel een 20 MB internet abonnement als een Vaste Telefonie abonnement heb - ik ben benieuwd of ik straks ook dubbel moet betalen Frown
 
jantjebeton
had je in het verleden een vaste telefonie abonnement bij Tele2?
 
slagewaa

Quote

jantjebeton schreef:
had je in het verleden een vaste telefonie abonnement bij Tele2?

nee.

Ik zie ook dat de abonnementnummers veschillen: het abonnementnummer van Vaste Telefonie is 1 nummertje hoger dan dat van 20 MB internet.
 
cornfed
Dus het was niet je bedoeling om ook analoge telefonie van Tele2 te nemen?
Had je daarvoor wel een analoog abonnement van KPN?

Vreemde zaak. Omdat je een voip abonnement hebt en een analoog telefonie abonnement tegelijk bij dezelfde provider.

 
slagewaa
Bij de abonnementgegevens staat het volgende:

Quote

Mijn Tele2 - Abonnementgegevens
Op deze pagina zie je een overzicht van alle gegevens die betrekking hebben op dit abonnement.

Internet:

Product: Vaste Telefonie
Abonnementnummer: 2327***
Installatie: Voip Doe Het Zelf pakket


Vaste telefonie met een Voip doe het zelf pakket, dat kan dan zeker ook niet...
 
Wija
Complimenten voor de helpdesk van Tele 2. Elke keer na een stroomstoring valt onze telefoonlijn weg. Vanochtend hebben we een nieuwe stoppenkast gekregen om dat probleem op te lossen, maar natuurlijk moest de stroom even afgesloten worden. Had me dus al voorbereid op een dagje innig contact met de helpdesk. Na de eerste mobiel leeggebeld te hebben met de volgende mobiel weer een poging ondernomen en ook helaas was hier het beltegoed na een kwartier op. Laat ik nou teruggebeld worden door iemand van de helpdesk!!!!! Ze vond de situatie toch al zo vervelend dat ze zelf maar contact opnam. Na een uitgebreid gesprek van ruim 45 minuten is het probleem nog niet opgelost en wordt ik binnen 5 dagen terug gebeld door de technische dienst.
En nu maar hopen dat zij even attent zijn, maar vertrouw eigenlijk meer op hun deskundigheid. Sinds we half december overgestapt zijn van KPN bellen en Tele 2 internet naar Tele 2 internet + bellen zijn we in totaal nu al 10 dagen niet telefonisch bereikbaar geweest. Internet werkt gewoon, op het modem wordt ook keurig aangegeven wanneer de telefoom in gebruik is, maar helaas geen kiestoon te horen. Als ik naar buiten bel, krijg ik keurig de vertrouwde bliepjes alsof het telefoonnummer gebeld wordt, maar helaas komt de verbinding niet tot stand. Wel volgens de huistelefoon, want die begint keurig te tellen wanneer hij denkt dat hij verbinding heeft, maar het gebelde nummer gaat niet over en er is ook geen verbinding mogelijk. Wanneer we gebeld worden, volgt de mededeling dat dit toestel buiten gebruik is en wordt verzocht op een later tijdstip terug te bellen.
Ondertussen alle kabels al vervangen, modem gereset, harde reset door tele 2, vaste lijn ook gereset, telefoon opnieuw aangemeld bij het basisstation.
Wie heeft er nog ideeen die dit probleem kunnen oplossen????
 
slagewaa
Dat klinkt naar hetzelfde probleem als wat ik had: het verkeerde nummer is ingeprogrammeerd. De dame van de TD heeft bij mij het goede nummer erin gezet, maar waarschuwde me dat bij een harde reset (dus resetknopje met een pennetje indrukken gedurende 10 seconden) het foute nummer weer zou worden geladen. Stroom eraf halen of korte reset kan geen kwaad, maar een harde reset mocht ik V(voorlopig) niet doen, want daarmee zou het probleem terugkomen.

overigens, als je iemand van de helpdesk aan de telefoon hebt, en je legt uit dat je met mobiel belt (en je beltegoed bijna op is), bellen ze je keurig terug! (tenminste: mij wel)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel internet, maar geen telefoon meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Advertentie