obey-robots.txt
08 December 2016, 17:05
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken

WPA instellen

Harm22
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe ik WPA kan instellen op het modem van Versatel? Ik heb van alles geprobeerd, maar het lukt niet. Volgens mij is "normaal" WPA-PSK niet mogelijk en kan het alleen in combi met een RADIUS-server. Kan iemand mij dan uitleggen hoe dat ingesteld moet worden?

Wizkid
Beste, als je in de wireless settings zit op het pijltje achter WPA-PSK klikken, WEP maken, 128 bits, HEX, en dan 2 keer de code intypen...

Vervolgens oké en doneSmile

Harm22
Bedankt voor je reactie, maar de modem van Tele2 kent geen WPA-PSK. Blijkbaar heeft Tele2 die mogelijkheid afgeschermd (die info inmiddels via andere sites achterhaald). Waarom ze dat hebben gedaan kan niemand - ook Tele2 niet - uitleggen.
Gewijzigd door Harm22 op 02 januari 2007, 11:49

Wizkid
Humm, wel WPA2?

Harm22
Alleen WPA-RADIUS, maar dat is voor een particulier haast niet te doen. Tele2 heeft inmiddels zelf gereageerd en kunnen geen WPA-PSK aanbieden. Het zal dus helaas beperkt blijven tot WEB en MAC-filter.

Wizkid
Of nog beter: KabelSmile

Sandor
Wizkid schreef:
Of nog beter: KabelSmile

De beste oplossing tot nu toe :p

let op! wanneer je beveiligt via WEP; zorg er dan wel voor dat je de verbinding op open hebt staan. lees hieronder waarom.

Waarom WEP open beter is dan WEP shared.

Het blijkt dat de WEP-shared functie een zwakheid heeft in zijn authentificatie.

• De laptop maakt verbinding met de access point
• De access point stuur onderling ‘challenge tekst’ uit.
• De laptop codeert de challenge-text met gebruik van de WEP-key en stuurt het dan terug na de access point.
• Als de acces point ziet dat de data is gecodeerd met dezelfde key, dan gaat alles gewoon soepel verder.

Nu zou je denken. Wat is hier erg aan? Nou, omdat de challenge tekst als het ware in het open vrijgelaten wordt. Als een hacker dit zou kunnen zien, dan zouden ze een dictionary aanval kunnen doen op je data en zo je key kunnen achterhalen.

De open authentificatie heeft dit challenge niet, daarom is het voor hacker iets moeilijker te kraken, maar het blijft nog steeds zeer kraakbaar.

Het is altijd aan te raden om de mac-filter te gebruiken.
Forum Tele2 voor al je Vragen en Problemen

Ikweetnie
Nog even als toevoeging op Sandor
gebruik ten alle tijden je mac-filter (dit is het nummer van je Netwerkkaart) te vinden onder eigenschappen netwerkverbindingen of status van je netwerkverbinding. In principe is dan een beveiliging niet nodig , want je geeft het modem de instuctie dat alleen de pc met het Mac-adres van de netwerkkaart (allow) verbinding mag maken met het modem. als je nog iets meer wil beveiligen zorg er dan voor dat je SSid (naam van de verbinding) niet zichtbaar is (dit kan je uitzetten op het versatel modem) Dan kan er werkelijk niemand verbing maken met je modem (wireless wel te verstaan)Grin
IkweethetmischienWel

Sandor
ik had het zelf niet beter kunnen uitleggen Cool
Forum Tele2 voor al je Vragen en Problemen

Ikweetnie
Dank je Sandor Grin
IkweethetmischienWel

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WPA instellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Tele2 Zenders automatisch instellen op TV? Internet tot 50 Mbit/s via VDSL 6 05 mei 2012, 18:03
instellen van c800ip camera help help Algemeen 2 17 april 2012, 23:28
Eerste radiozender instellen Settop boxen / digitale ontvangers IPTV 2 12 februari 2012, 14:37
afstandbediening instellen Settop boxen / digitale ontvangers IPTV 1 26 januari 2012, 13:42
Nieuws server Tele2 instellen FAQ-klad 21 01 januari 2012, 14:38
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill02:19:11
| Gilex09:55:04
| abmg21:00:57
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?