obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Tweede computer aansluiten op draadloos netwerk
DK
Hallo, wellicht kunt u mij helpen? Ik heb op dit moment een computer (een laptop met windows vista) aangesloten op het draadloze netwerk (van tele 2). Dit werkt prima.
Nu wil ik een tweede, vast computer aansluiten op het draadloze netwerk. Ik heb een USBontvanger gekocht en de bijgeleverde software al geinstalleerd op de vaste computer. Ik kan mijn thuisnetwerk zien op de vaste computer, maar als ik probeer om hiermee verbinding te maken door mijn netwerksleutel in te voeren, krijg ik deze melding: 'Het wachtwoord van het netwerk moet, afhankelijk van de netwerkconfiguratie, 40 bits of 104 bits zijn. U kunt het wachtwoord opgeven door 5 of 13 ASCII-tekens, dan wel 10 of 26 hexadecimale tekens in te voeren'. Wat moet ik nu doen? Hoe installeer ik op een juiste wijze een tweede computer op mijn draadloze internetverbinding?
Heeft u voor mij het antwoord? Let wel: ik ben een leek op dit gebied..
Alvast bedankt voor uw reactie!
 
cornfed
Eerst moet je het wachtwoord weten.
Ik vermoed dat je niet zelf je draadloos netwerk hebt ingericht, niet?

Surf op je laptop met je browser naar 192.168.1.1
inlog naam en wachtwoord zijn beide user

Je zit dan in het menu van de router.
Onder het menupunt Wireless kan je de instellingen vinden voor je netwerk.
Ik zou niets veranderen, want dan moet je laptop ook opnieuw instellen.
Kijk waar je wachtwoord staat en schrijf dat exact over op je pc.
 
Qrius
Surf op je laptop met je browser naar 192.168.1.1
inlog naam en wachtwoord zijn beide user

Mag je hopen dat gebruikersnaam en wachtwoord niet zijn veranderd.
Ik verander het wachtwoord van routers etc altijd zodat mensen niet zomaar erin kunnen komen.
Heb je verbinding ?? halloo ?
 
DK
Ben er inmiddels uit: het had te maken met WPA instelling. Heb WPA omgezet naar WEP in het menu van de modem, een nieuw wachtwoord ingesteld (van 14 letters), vervolgens op de laptop en op de 'vaste' computer opnieuw verbinding gemaakt en nu kan ik op beide computers dus draadloos internetten. Dank voor het meedenken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tweede computer aansluiten op draadloos netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
netwerk-id, netwekfrequentie en symboolfrequentie Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 22 apr 2016
vaste telefonie + draadloos internet Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 25 apr 2015
sateliet ontvanger op modem aansluiten Helpdesk : 2 07 jun 2014
NAS aansluiten op modem/router Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 04 mei 2014
Advertentie