obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met bellen via analoge telefonie.
 Onderwerp afdrukken
nummerweergave
ellebel
Eind juli vorig jaar kocht ik bij KPN winkel nieuwe telefoons. Na wachten en omruilen kocht ik uiteindelijk een Chicago 800s in december. Helaas deze gaf geen nummerweergave terwijl TEle 2 dit wel doorgeeft. Heen en weer geloop en geschrijf maar niemand kan helpen. Volgens KPN werken door KPN geleverde telefoontoestellen alleen op basis van het DTMFprincipe(DualToneMultiFrequency). Volgens Tele2(mijn provider) gaat het ook via dit principe maar desondanks....... geen nummerweergave. Vorige week heb ik nog een poging gewaagd en weer naar de KPNwinkel. Kan niet anders zeggen dan dat men zeer attent is want volgens lijst kon de Chicago 800S niet doorgeven maar de Boston 832 wel. Dus die meegenomen maar nee hoor weer geen nummerweergave. HHEELLPP. Wie o wie weet de oplossing. Zowel Tele2 als KPN komen er kennelijk niet uit!!!!!
Radeloze ellebel
 
pedro
heb je ook een router van tele2?
en heb je daar op ingelogt?
http://192.168.1.1/
user/user

staat hij daar bij voice nog wel op dmtf?

of bel je alleen maar via tele2?
en geen internet?
 
cornfed
Er zijn twee standaarden voor nummerweergave: FSK en DTMF.
KPN gebruikt alleen DTMF, de rest van Europa FSK.

Van belang is of je alleen via een analoge lijn belt of via een voip.
 
ellebel
Dank voor jullie reactie.

Op de router staat het inderdaad goed ingesteld; voice op DTMF....... nog andere ideen wat het zou kunnen zijn?!

Ik bel alleen via een analoge lijn
Gewijzigd door ellebel op 25 mei 2009, 14:30
 
cornfed
Je moet gewoon een ander toestel proberen.
Leen eentje van vrienden, familie of de buren en test dan nog eens uit.

Als je telefoon aangesloten is aan de router, dan bel je niet analoog, maar via voip.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
jantjebeton
het gebeurt trouwens wel vaker dat de telefoons die KPN verkoopt (onder andere de Chicago serie) met nummerherkenning alleen via KPN werken, en bv. niet bij Tele2
 
Anoniempje
Er zijn twee opties, DTMF en FSK. Als het modem op DTMF staat en het werkt niet, zet em dan op FSK. Als Zowel FSK als DTMF niet werkt is er iets mis het de nummerweergave van je telefoon.
 
Tele2
Standaard ondersteunen we DTMF. Uw toestel zou dit ook moeten ondersteunen. Het overzetten naar FSK zou een oplossing kunnen zijn. Werkt het dan nog niet dan is het testen van een ander toestel (in plaats van uw huidige) een goede test zijn om na te gaan of het een probleem is met uw toestel.

Op http://zakelijk.kpn.com/gebruiksaanwijzingen-draadloze-telefoons.htm vind u de meest recente handleiding van uw toestel.
 
ellebel
Het omzetten van FSK naar DTMF is al diverse keren geprobeerd, ook met diverse toestellen, maar alles zonder resultaat.

Ook heb ik dit toestel meegenomen naar een andere gebruiker van Tele2 internet/telefonie en daar gaf dit toestel wel nummerweergave!
vandaar het idee dat er toch echt iets aan de instellingen niet klopt maar mijn kennis reikt niet ver genoeg wat dat dan zou kunnen zijn.
 
cornfed
Dan zou ik eens proberen:

* Router naar fabrieksinstellingen resetten.
De firmware wordt dan opnieuw ingeladen in de router.
Misschien is/was er iets mis met je config in de router zelf.
Alle instellingen gaan daarmee wel verloren.

* Probeer eens een andere telefoonkabel van router naar telefoon.
Misschien heeft die problemen met de doorgifte van het signaal.
Gewijzigd door cornfed op 28 mei 2009, 01:21
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nummerweergave', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Selectieve nummerweergave. Tele2 vaste telefonie via internet (VOIP) : 1 23 apr 2012
nummerweergave ??? Tele2 vaste telefonie (analoog) : 8 23 feb 2011
geen nummerweergave Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 3 29 dec 2009
Advertentie