obey-robots.txt
07 December 2016, 11:33
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Zeer traag internet met absurd hoge ping

Hulpje99
Hallo Tele2 gebruikers,

Ik heb zelf geen Tele2, maar probeer mijn broer te helpen met zijn problemen.
Hij heeft sinds kort het probleem dat hij Internet niet meer normaal kan gebruiken. Het opbouwen van pagina's als www.nu.nl en andere heel gewone pagina's gaat ongelofelijk langzaam. Zijn up- en downloadsnelheden zijn echter prima. Download zo rond de 15 Mbps op www.speedtest.net. Zijn ping was daar echter hoger dan 18.000!

Ook het downloaden van een bestand van een Amerikaanse website ging best snel (115kb/sec), maar voordat de site was opgebouwd duurde vele minuten.

Als ik een tracert doe vanaf zijn pc naar bijvoorbeeld google.com, dan gaat dat over 19 hops. Doe ik dat thuis vanaf mijn eigen (XS4ALL) aansluiting dan heb ik er maar 12 stappen voor nodig. Dus de routing is niet echt optimaal bij Tele2. Dat schijnt echter een bekend probleem te zijn.

De ping echter is abnormaal. Het is ook pas sinds kort (zondagochtend). Een aantal weken geleden gebeurde het ook. Toen heeft het drie dagen geduurd dat Internet eigenlijk onbereikbaar was. De Tele2 helpdesk kan niets abnormaals zien en beweert dat het aan de PC ligt. Ze kunnen echter niet verklaren waarom er dan zaterdagavond nog geen probleem was, en zondagochtend wel. Tussentijds is er niets op de PC gewijzigd.

Wie heeft advies?

jeroen
Helaas heb ik geen advies, maar wel het exacte probleem. Sinds zaterdagochtend. Ik heb nog niet gebeld met de klantenservice, dit ga ik morgen doen als het dan nog niet opgelost is. Groeten Jeroen

Anoniempje
Hoelang is de kabel tussen het modem en ISRA? als die langer dan 2m is, korthem in tot onder Smile

bartbla
Anoniempje schreef:
Hoelang is de kabel tussen het modem en ISRA? als die langer dan 2m is, korthem in tot onder Smile

Geloof je dat serieus?

Hulpje99
Anoniempje schreef:

Bedankt voor het advies, maar wat los je hier precies mee op? Ik wil graag snappen wat er gebeurd.

Bedankt

ESM
Ik zit ook al een week of anderhalf met die langzame opbouw van internet pagina's. De rest gaat goed, maar surfen? Nee, eerder slakken.

woutertjuh
Welke windows gebruiken jullie?
Het kan liggen aan een update van windows
misschien kan het programma tcpoptimizer uitkomst bieden.
Zoek ff bij google overal wel te downloaden.

Hulpje99
Vista

Overigens, met Firefox gaat het surfen weer gewoon op normale snelheid. Raar. IE8 blijft traag.
Gewijzigd door Hulpje99 op 27 juni 2009, 16:12

woutertjuh
precies ik denk dat er een fout in ie8 zit.
misschien een idee om bij internetopties tabblad geavanceerd de standaard instellingen terug te zetten

jeroen
Mischien toch een virus? Ik heb dezelfde problemen als jij, en na een nieuwe installatie gaat het een dag goed, en dan is het weer bingo. Hoewel ik na tig antivirus, antipsyware, anti malwarescans geen meldingen krijg van een virus lijkt het er toch op dat er wel een virus in zit. Ook op andere site's wordt er over dit probleem gesproken. Overigens zonder oplossing.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer traag internet met absurd hoge ping', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Internet ineens te traag voor tv Snelheid 2 09 januari 2016, 18:13
Savonds traag internet Snelheid 8 04 januari 2016, 17:45
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen 3 12 oktober 2015, 14:03
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 5 10 september 2015, 23:54
Internet - veilig internet abbonnement Klacht over Tele2 4 15 juni 2015, 22:27
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill03:58:35
| Gilex04:21:15
| abmg14:55:42
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?