obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Zeer traag internet met absurd hoge ping
Hulpje99
De situatie is nu weer beter. Raar...

IE doet het ook weer goed. Het was een paar dagen puur knudde, maar nu weer goed. In de tussentijd is er niets aan de configuratie van de pc veranderd. Het ligt dus echt aan de routing van Tele2 lijkt mij.
 
blerker
Traag internet hoge ping variabel downloasd bij speedtest.net.
Dat begon allemaal sinds ik een paar maanden geleden een nieuw modem had gekregen.
Iedere keer als ik het modem reset gaat hij updaten. Dan is de snelheid weer normaal rond de 12mb down en na 1 of een aantal uren gaat de snelheid en de ping weer omlaag. Dat updaten van het modem na resetten dacht ik eerst dat het normaal was, maar volgens de helpdesk van tel2 wordt er maar hooguit 1x in de maand wat geupdage.
Ik heb afgelopen maandag contakt gehad met de helpdesk en die onderbouwde het probleem bij mij en vonden dat updaten ook niet normaal na iedere reset
Ze hebben iets in de centrale opafstand gereset en daarmee moest ik kijken of het probleem opgelost was (niet dus)
af gewacht tot dinsdag en weer gebeld met de helpdesk, ze namen contakt op met de td en die belde mij vervolgens terug met de optie om wat instellingen aan te passen in het modem en te kijken tot 27 dec of het probleem opgelost zou zijn.
ok ik ging die optie aan. Nou na het aanpassen van het modem en het resetten er van, waren de snelheden nog trager dan de maandag voor het kontact met de helpdesk.
Woensdag middag kontakt op genomen met de helpdesk met de mededeling dat het nog slechter was, vervolgens werd er gevraagt om even te blijven hangen aan de lijn of dat ze mij terug konden bellen, ik koos voor het laatste . Ze belde mij later terug met de mededeling dat zij mij een nieuw modem toe zullen sturen.
Dus kan het gewoon weg aan het modem liggen die niet goed functioneerd instellen en alles kwa schoon schuren van de contacten in het isra punt helpen niet altijd en afwachten wat dat nieuwe modem doet anders kunnen we nog altijd overstappen naar de kabel..

grtz Blerker
 
cornfed
Doe je een fabrieksreset uitvoeren?
Als je dat telkens doet, zal de router altijd eerst automatisch een firmware update gaan doen.
Standaard procedure.

Je langzame en onstabiele verbinding kan inderdaad liggen aan een defecte voeding of router.
Als je de vervangende router binnen hebt gekregen, kan je testen of het daaraan ligt.

Laat maar iets weten hoe het afloopt.


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer traag internet met absurd hoge ping', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 : 5 10 sep 2015
Advertentie