obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Draadloos valt weg
Stafke2009
Ok, ik heb weer gebeld met Helpdesk van Tele2. Ook deze persoon bevestigd dat het Tele2-modem ok is en goed functioneert. Omdat mijn vaste bekabelde internetverbinding goed werkt en het modem dus ok is, stopt de service van de helpdesk. Zij kwamen met de mogelijke oorzaak dat allebei mijn draadloze netwerkkaarten van de Acer laptops kapot zijn. (1 laptop is van augustus 2008 en de ander van maart 2009). Dus de oorzaak zou bij de 2 laptops liggen.
Ik heb via apparaatbeheer de Intel(R)PRO Wireless3945ABG Network Connection gecontroleerd, ENE CB-712/714/810 Cardbus controller werkt correct.
Firewalls uitgezet (Ad-Aware):
Ik krijg geen verbinding meer via draadloos netwerk met 2 laptops! 4 weken geleden niets aan de hand, nu niks meer! Shock
Rara, wie heeft er goede tips?
 
cornfed
Heb je mijn suggestie uit bericht #2 ook gevolgd?

Probeer of de laptop(s) wel kunnen inloggen op andere netwerken.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Tele2 Webcare
Geachte moonenmans, wouter, Stafke2009 en Tafelpootje,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw mobiele nummer en klantgegevens,
zowel als de gebruikersnaam die u op dit forum gebruikt. Ik ben een medewerker
van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Alex Weijer
Tele2 webservice
 
Stafke2009
@ Cornfed en Alex Weijer,
Eerst alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb inderdaad mijn laptop naar het werk genomen en kon zonder problemen op het netwerk.
Tegelijk heb ik maar INSSIDER geinstalleerd.
Thuis zag ik met INSSider dat mijn netwerk als een gek op en neer ging: Er zat een ander draadloos netwerk mij weg te drukken (kanaal 10).
Tegelijk gebeld met Tele2 en het probleem voorgelegd. Deze helpdeskmedewerker zette het kanaal van 11 op auto.
Maakte verbinding, maar ook weer gelijk eruit. Deze wel wat bereidwilligere medewerker van Tele2 verbond mij nu gelijk door met de Technische afdeling.
Zij hebben het kanaal nu op 6 gezet en alles verder nagekeken. Ik had gelijk stabiele verbinding zoals vanouds! Wink
Er zaten zo'n 7 netwerken in de buurt, waarvan 1 naast mijn kanaal. Ik had al eerder het kanaal veranderd (auto), maar dat hielp dus niet.
Bij de Technische afdeling van Tele2 hebben ze nu een aantekening gemaakt van dit gebeuren, zodat, als ik weer problemen heb, ze mij naar die afdeling kunnen doorverbinden.
Ik ga natuurlijk eerst ook zelf kijken of ik weer weggedrukt wordt en een ander kanaal instellen.
Wordt hopelijk niet vervolgd....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos valt weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie + draadloos internet Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 25 apr 2015
Sinds 4 dagen valt internet 's avonds weg Snelheid : 8 23 jun 2014
Draadloos thuis Netwerk Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 21 02 mrt 2013
HP Pavilion laptop valt spontaan uit op (nieuwe!) accu Algemene computer vragen. : 20 11 feb 2013
draadloos samsung smart tv aansluiten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 24 jan 2013
Advertentie