obey-robots.txt
08 December 2016, 16:58
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken

Tele2 modem met Linksys router

mojo140
Ik ben sinds vorige week overgestapt naar Tele2 internet + bellen. Bellen gaat helemaal goed maar de connectie met internet is niet goed. De situatie is alsvolgt:

Tele2 modem, aangesloten met CAT 5 UTP kabel van LAN aansluiting 3 op LAN aansluiting van Linksys Wireless WRT54GC router, op router DHCP uitgezet.

Het grootste euvel is dat de connectie naar internet iedere keer wegvalt. Ik heb een waanzinnige goede wireless connectie (54Mbps) maar soms zit ik gewoon te werken en valt "internet" uit. Moet ik m'n wireless verbinding opnieuw repairen en dan doet ie het weer voor een tijdje. Maar

Ik kom van Ziggo af maar daar heb ik nog nooit dit probleem meegemaakt (uiteraard wel andere...)

Ik heb verschillende gebruikersgroepen gelezen maar ik kom nergens exact dit euvel tegen. Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe ? Is het de config van de twee apparaten ? Of ik nu een straight UTP kabel probeer of een cross....maakt totaal geen verschil.

Elke suggestie is welkom want dit werkt gewoon niet !

cornfed
Twee punten dienen zich aan:
-Heb je het wireless signaal uitgezet van de Davolink (Tele2 modem)?
-En zij er andere netwerken in de omgeving die je eigen netwerk wegdrukken. Draai om dat te ontdekken een tool zoals Netstumbler.

Als bovenstaande niet van toepassing is:
Sluit je pc eens direct aan de Davolink via netwerkkabel.
Dan komen we te weten waar het probleem zit.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

mojo140
Jazeker, dat is het eerste wat ik de nek om heb gedraaid. Gisteren met de helpdesk gesproken van tele2, of wat daar voor door moet gaan. Die ging 'm gewoon weer aanzetten. Wederom ingelogd op die Davolink (?) en uitgezet. Er zijn idd veel netwerken bij mij in de buurt maar de signaalsterkte komt niet in de buurt van m'n linksys.

Ben een beetje door de opties heen heb ik het gevoel...

mojo140
Heb trouwens ook aangegeven dat die reclame capmpagne wel leuk is maar dat ze wel moeten gaan zorgen voor goede ondersteuning, er zijn genoeg gebruikers die een netwerk hebben thuis met verschillende pc's en wireless devices. Als ze dat niet gaan ondersteunen op korte termijn gaan ze klanten verliezen, ondanks de belofte voor 20Mbps

jantjebeton
mojo140 schreef:
er zijn genoeg gebruikers die een netwerk hebben thuis met verschillende pc's en wireless devices. Als ze dat niet gaan ondersteunen op korte termijn gaan ze klanten verliezen

Noem mij maar een de naam van een provider die dit ondersteunt. Ik kan je het antwoord nu al geven, er is geen enkele provider die dit op dit moment ondersteunt of in de toekomst zal gaan ondersteunen....
Gewijzigd door jantjebeton op 13 juli 2009, 14:04

jantjebeton
mojo140 schreef:
Het grootste euvel is dat de connectie naar internet iedere keer wegvalt. Ik heb een waanzinnige goede wireless connectie (54Mbps) maar soms zit ik gewoon te werken en valt "internet" uit. Moet ik m'n wireless verbinding opnieuw repairen en dan doet ie het weer voor een tijdje. Maar

Weet je ook waar de verbinding wegvalt? (Van modem naar router? Of van router naar PC?)
Gewijzigd door jantjebeton op 13 juli 2009, 14:08

Willem
Ik heb mijn linksys als volgt aangesloten, zie: http://img187.imageshack.us/img187/207/linksys1.jpg
Dat werkt al jaren naar volle tevredenheid.

Willem

dirty04
Kabels Straight of Crossed is niet het probleem. Dit is de oplossing voor een WRT54G(s) Linksys.
Misschien heb je er nog wat aan en zorgt voor stabiele verbinding. Strikt gescheiden subnetten voor Linksys en Davolink:

Advies is:

1. Gebruik de Linksys !!
a. Veel meer voordelen t.o.v. instellingen dan Davolink modem, uitgekleden pagina's.
Deze oplossing is gebaseerd op Linksys Router WRT54G(s). Lees verder.

b. Alternatieve firmware voorhanden met Static DHCP enz...

2. Stop de Linksys in een apart subnet bijvoorbeeld 192.168.2.x

3. De Davolink begrenst de DHCP-server van 192.168.1.50 t/m bijv 192.168.1.99

4. Helaas kan je de Davolink DHCP niet uitzetten. Dus je gaat de DHCP van de Linksys programmeren dat ie
a. IP-adressen gaat uitdelen met een ander subnet : 255.255.254.0 en startend vanaf 2 -> 192.168.2.x

5. Doordat de Linksys in het andere Subnet zit met 192.168.2.x vraagt ie een WAN-IP op bij de Davolink op subnet 255.255.255.0 met een 1 adres (192.168.1.x)

6. Die krijgt ie van de Davolink met nummer 192.168.1.x (dit is om internet te hebben op je linksys en dus dadelijk je clients, xboxen, wifi etc..)

7. Daarna kan je puur vanaf de Linksys je Netwerk verder afbouwen, je (WIFI) clients hebben een IP van 192.168.2.101 t/m 103, je kunt wat statische apparaten als Servers en netwerkprinters instellen enzovoorts... Je hoeft niet meer naar de DAVOlink te kijken. Die geeft alleen 'internet' door.
P.S. zet ook de Wifi Davolink uit ! Da's wel belangrijk !! (anders kunnen mensen meeliften op je verbinding, zonder dat je het merkt)

8. Internal Sharing wordt door de Linksys-router afgehandeld. Ook lekker snel en kan gigabytes pompen heen en weer zonder hik-ups.

helaas laat Tele2 mijn website nog niet door, door dat DAVOlink.. daar zoek ik nog een oplossing voor.

mauriceberkhout
Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem alleen heb ik van de week een linksys E2000 - 300N router gekocht.
Ik heb alles al geprobeerd maar de router menu is net weer even anders als de diverse varianten die ik op internet en dit forum heb gevonden.

Kan iemand mij wellicht helpen?

De Davolink modem is namelijk niet zo krachtig en mijn jongens hebben soms nauwelijks signaal en toen ze alleen op Hyves of Youtube zaten was dit geen probleem maar nu ze online spellen spelen krijg ik steeds klachten dat het zo traag is.

kobus1960
Lees even post 1 van dit topic, een uiteenzetting van Cornfed.
Werkt op zeker!! Ook stukken eenvoudiger dan andere moeilijke toestanden.
Bij mij werkte dit geweldig met m'n davolink en een Linksys, ook andere routers.

Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
Gewijzigd door kobus1960 op 04 december 2010, 23:02
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 modem met Linksys router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL 105 27 november 2016, 12:42
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen 4 11 oktober 2016, 14:06
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems 1 29 augustus 2016, 21:55
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten 2 21 augustus 2016, 10:07
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen 2 08 augustus 2016, 12:58
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill02:12:44
| Gilex09:48:37
| abmg20:54:30
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?