obey-robots.txt
09 December 2016, 20:14
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken

Jammer maar helaas

AntonSteen
Oke, ik ben overgestapt van UPC naar Tele 2 omdat ik daar een eigen webserver kon draaien.
Ideaal voor iemand zoals ik, omdat ik nog al veel met forografie bezig ben.
Omdat ik niet vast wil zitten aan een opslag limiet voor bijvoorbeeld 50Mb.

In eerste instantie via MyDNS een naampje aangemaakt, geen probleem, werkte als een zonnetje, mede door de client software die men daar kan downloaden en installeren.
Maar wie kan nu een naam onthouden zoals http://ditismijnnaam.mydns.com, maar weinig mensen.
Dus maar een domein naam aangevraagd, alles ingesteld, en het werkt, wereldwijd bereikbaar, behalve voor mezelf, intern kan ik niet eens mijn webserver updaten, dit moet ik doen via een externe proxy server.
Het aanpassen van de HOST file wordt in alle talen geweigerd, is dus ook geen optie.

Een beetje googlen, en het probleem komt zo naar voren, alleen blijft de oplossing achterwege.
Tele2 heeft de optie in het modem Loopback verborgen, iets wat ik totaal niet snap, want dit heeft alleen invloed voor intern gebruik, en niet extern.
Tijdens mijn zoektocht blijk ik niet de enige te zijn., van buiten naar binnen is alles toegestaan, maar intern op mijn eigen netwerk, kan ik zelfs niet meer via mijn eigen netwerk printen, het lijkt wel of Tele2 op deze manier het opzetten van een eigen netwerk / server uit wil bannen.

Hoe kan een provider van dit formaat zo iets stoms doorvoeren.
Men is mij aan het einde van het contract kwijt als klant, jammer want de snelheid is goed, geen (externe) netwerk problemen gehad en zeer stabiel.
Gewijzigd door AntonSteen op 29 juli 2009, 15:39

Bill
Ik zit zelf bij Online en met de Livebox heb je hetzelfde probleem.

Je kunt natuurlijk je server wel bereiken door localhost in de adresregel te typen of anders het interne ip adres van je server eventueel nog aangevuld met :80 te typen.
Bill

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

AntonSteen
Nee, helaas, op alle mogelijke manieren (intern ipadres / interne naam van de server) alles word naar het modem doorgestuurd, elke aanvraag.

cornfed
De MEESTE modems/routers ondersteunen geen nat-loopback.
Dus daar moet je altijd rekening houden mee.

De HOSTS file aanpassen kan nooit een probleem zijn.
Het is puur een text bestand zonder een extensie in de bestandsnaam. Dat kan je zelfs via het Kladblok doen.

Printen op het eigen netwerk is geen enkel probleem.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

AntonSteen
Even om het verhaal duidelijk te maken wat betreft het printen, ik draai hier een Windows 2003 server, met Apache / PHP / MySQL.
Door die fijne modem, kan ik dus mijn printer (HP Laserjet 4) die een share heeft op de server niet meer gebruiken, waarom loopt de printer via de server, ik heb kinderen die allemaal voor school wel wat te printen hebben, vandaar ik gekozen heb voor deze oplossing.

Het aanpassen van het HOST bestand levert dus daarwerkelijk problemen op, telkens kom ik uit in het modem.
Zelfs na de herinstallatie van een client computer, weigerde hij in alle talen om maar rechtstreeks naar het servertje te gaan.

Kortom, ik kom hier geen stap mee verder.

Bill
Probeer het eens als volgt.
Sluit na de davolink een router aan.

Via het netwerk van router moet je in ieder geval wel je eigen server kunnen bereiken in je interne netwerk.
Gewijzigd door Bill op 29 juli 2009, 21:21
Bill

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Jammer maar helaas', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Eindelijk mijn modem maar nu de snelheid nog Algemeen 52 09 januari 2016, 18:08
wifi verbinding op mij LG lukt maar niet Algemeen 2 12 september 2014, 18:35
Beltegoed nog maar half jaar geldig Tele2 mobiele telefonie (GSM) 1 30 juli 2012, 10:55
Philips NetTV wil maar niet werken Helpdesk 6 21 juli 2012, 15:05
Boete Opta tegen Tele2 blijft, maar lager. Algemeen 3 27 mei 2012, 20:02
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill01:40:19
| abmg01:59:12
| Gilex09:39:47
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?