obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Modem probleem
johnny
We gebruiken adsl super 20mbit ruim twee jaar met tevredenheid maar sinds een paar weken valt de verbinding regelmatig weg.

Het komt een aantal keer per week voor dat het internet eruit ligt voor een paar minuten. Tijdens zo'n disconnect is de "Power knop" op het modem rood. De andere status lampjes blijven groen als de verbinding uitvalt.

Is het modem/voeding (davolink 2020) langzaam aan het begeven?
 
mpc46douwma
Gebeurt bij mij om de 5 minuten, is geen normaal gesprek te voeren. Internet verbinding 0,5 Mb ipv 20 MB. Ook een nieuw modem, splitter en bekabeling helpen niet! (heb al jaren Zonnet/ Tele2). Gemeld maar voorlopig nog steeds crisis!
 
Tele2 Webcare
Geachte  Johnny/mcp46douwma,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2
 
mpc46douwma
Bij mij is het opgelost. KPN 2x geweest, uiteindelijk, aansluiting in de verbindingskast in het flatgebouw verlegd. Komt nu 13,5 MB binnen(centrale op 3km), ik houd daar draadloos tussen de 8Mb en 11Mb van over. Daar valt goed mee te werken. Volgens KPN zijn veel koperlijnen in oudere gebouwen eigenlijk niet op 20Mb snelheden berekend en gaan zij Tele2 aanraden hun snelheid te verlagen. De lijnen zouden dan minder gevoelig worden voor alle andere gebruikers in hetzelde complex en daardoor stabieler. Volgens mij zou KPN ook de oude bedrading kunnen vervangen (glas?), maar dat gaan ze voorlopig niet doen, denk ik.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
probleem VPN connectie Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 04 nov 2015
Advertentie