obey-robots.txt
02 December 2016, 18:57
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken

Webserver ports geblocked Tele2 - POORT-80-FORWARDING_problemen ? [opgelost]

dirty04
Geachte medegebruikers en iedereen die bij Tele2 zit,

Klopt het dat Tele2, ondanks dat zij adverteerden met dat je je eigen webserver kan hebben bij je Tele2 internetabonnement, dat de Poort 80 is / wordt geblocked door de DAVOlink pagina's ? Dit kan niet waar zijn, dacht ik..... [edit]

Tot mijn spijt ligt het probleem niet aan Tele2.
Klinkt raar om zoiets te zeggen, had het graag anders gezien maar Tele2 blokkeert niet poort 80. Het lag aan mij Pfft

Het was een instelling van begin - external en end - internal port was ik de laatste vergeten.

toen via www.dproxy.nl mijn website opgevraagd via eigen server et voila.... het werkt.

Ook www.canyouseeme.org kan je port 80 checken of die door je ISP geblocked wordt.
In geval van Tele2 is dit niet het geval. Ook die davolinkpaginaatjes moeten benaderbaar zijn natuurlijk. De portforwarding van Davolink -> linksys -> webserver is geen enkel probleem dus bij Tele2 !

Het is algemeen gebruik, ook bij andere providers, dat je gewoon een eigen webserver kan en mag draaien, Poort 80 vormt in z'n geheel geen security-issue en Tele2 adverteerd ermee. Ze maken het waar.

Uren mee bezig geweest.
Gewijzigd door dirty04 op 13 augustus 2009, 04:05

Bill
Bedankt voor de info!

De davolink heeft een NAT loopback probleem. Dat wil zeggen je kunt je eigen website op je eigen server niet zien via het internet ip adres. Wel kun je via je lokale ip je website bekijken.

Om toch naar je website te kijken via een internet ip adres kun je een proxy gebruiken.
Bill

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

cornfed
Inderdaad, je site werkt prima.

Fijn dat je de zaken duidelijk beschrijft.
Dan hebben later ander users er ook wat aan.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

dirty04
Ja, thanx...

Werd in het begin op het verkeerde been gezet ook door diverse andere posts over portforwardingsproblemen met de Davolinks van Tele2.

Ging er heel snel van uit dat het dan niet mogelijk werd.

Duidelijk uitleggen is inderdaad the key. De Davolink kan je ook prima plaatsen met een Linksys WRT54

Het enige is dat de 2 apparaten in aparte subnets moeten staan, hetgeen wat vertraging met zich mee zouden kunnen brengen.

Maar Cornfed, hoe weet jij of de site goed werkt ?
Ik had toch geen url gepost ? Laden de pagina's een beetje vlot ?

Gewijzigd door dirty04 op 13 augustus 2009, 16:52

cornfed
De site laadt zich prima en snel in...Wink

Als mod kan ik je ip adres zien, snap je...Smile

dirty04
Ah.. helder. Dat had ik nog niet door.

Mooi dat je het even getest hebt voor me.

Antoniya001
Ik heb dit probleem ook geconstateerd bij een maatje van me en dit is een groot probleem.
Als je je pagina's programmeer PHP/Flash etc.. Moet je alles via een proxy doen. Een ramp vind ik.
Normaal test ik elke verandering elke 5 a 10 minuten en door alles via proxy te laten lopen maakt het de development een heeel stuk trager..

Hebben ze bij Tele2 nog andere modems die dit gedrag niet vertonen ?

Anders moet hij misschien maar overstappen..

Antoniya001

cornfed
Hosts bestand bewerken werkt niet bij jou, dan?

Antoniya001
Nee, dat werkt AFAIK alleen maar als je een dns naam heb en deze persoon heeft geen domein. Alleen ip.

Dus zit hij vast aan "continue een proxy " of hij moet in zijn programeerwerk continue zijn ip veranderen in localhost.

Ook hou ik er niet van om de host te veranderen. Dit kan achteraf toe lijden dat sites niet werken door verkeerde poorten open etc..
En dingen die achteraf toch naar localhost lijken te routen.

A
Gewijzigd door Antoniya001 op 18 augustus 2009, 09:10

cornfed
Juist, dan werkt het HOSTS bestand niet.

Weinig aan te doen, voor de rest.
Je kan wel proberen een andere router te installeren in plaats van de Davolink die wel NAT loopback aan kan.

Zie:
Davolink router vervangen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Webserver ports geblocked Tele2 - POORT-80-FORWARDING_problemen ? [opgelost]', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen 4 11 oktober 2016, 14:06
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten 2 21 augustus 2016, 10:07
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen 2 08 augustus 2016, 12:58
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 8 25 februari 2016, 00:39
Bereikbaarheid klantenservice@tele2.com OFFLINE? Klacht over Tele2 3 20 februari 2016, 13:24
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| abmg01:06:46
| Bill01:18:05
| Gilex08:32:02
| enzo08:44:11
| IamSogeking 1 dag
| sjonniesjembek 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?