obey-robots.txt
10 December 2016, 17:30
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

snelle heid vrij laag

pitbull
ik heb tele2 20 mb plus telefoon en ik heb de test gedaan op http://pcdb.bbned.nl/ en ik zie daat dat De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1098 meter. en als ik en test doe op http://www.speed.io/index_en.html haal ik dit maar
speed.io

hoe kan het dat ik zo laag zit en mensen die nog veder weg zitten als mij die wel op 12 mb komen graag wat uitleg

cornfed
En wat doet de .bin download? (enkele keren doen)

http://www2.tele2...
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

pitbull
heb net gebelt met tele2 en daar hebben we ook die test gedaan en toen kwamen we er ook uit dat ik the laag zit dus wet ik naar en ander persoon door verbind en die zij ook u haalt the min u moet hoog uit 10 mb kunnen hallen op u pc als mee zat zelf beetje meer dus die zetten kpn er nu op en die gaan er morgen mee bezig want van af de wijk kast naar mijn huis zitten heel veel fouten in de kabbels dus dat moet kpn op lossen

je hoort nog hoe dit af loopt

pitbull
kpn is geweest en er is echt niet meer the hallen dan wat ik nu heb en tele2 belde mij vandaag ook nog die zij meneer u haalt nu 15 mb ik zij nee dat haal ik niet en is er ook niet the hallen want kpn heeft zelf op gemeten met hun spul dat er 7 mb binnen komt dus beetje verlies hou ik rond 6 mb over dus het helpt niks

maar ja ik neem er nu kabel internet bij en bel gewoon op tele2 lijn nog en laat er en laptop op lopen zo dra ik het kan doen koop ik tele2 af en komt er nooit tele2 weer in huis troep is het

kabel geeft wat je neemt dus kabel raat ik elke aan of je moet al zo dicht bij de kast wonen dan kanje kpn doen maar ik raat het per de telefoon lijn af
Gewijzigd door pitbull op 20 augustus 2009, 10:58

cornfed
Is inderdaad erg weinig snelheid.

Het probleem zit in de telefoonlijn van de centrale naar je huis. Die is brak.
Dan maakt het niet uit welke provider je neemt. Je had dan dezelfde problemen.
Altijd wordt gebruik gemaakt van dezelfde verbinding.

Kabel kan een beter alternatief zijn voor je.
Dat is een andere infrastructuur.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

TAITUN
volgens http://speed.io/backend/result/23421729?pID=project1 zit ik op een maximale bandbreedte rond de 12Mbit/s (concreet 1,5MB/s)

volgens http://postcodecheck.bbned.nl/PostcodeCheck/ zit ik op ongeveer 359 meter van de centrale

iedere x als ik via Usenet verbinding maak zie ik heel kort de maximale bandbreedte die vervolgens wordt afgeknepen

het verhaal van Tele2:
- afstand naar de centrale is te hoog
- afknijpen klopt anders zou de centrale worden overbelast
- Tele2 kan deze "cap" niet zelf opheffen

WAAROM ADVERTEERT TELE2 MET MAX 20Mbit als deze snelheid NOOIT wordt behaald (alleen een paar seconden, dus de snelheid KAN wel maximaal)...

ik las dat in Amerika een provider is aangeklaagd wegens valse reclame (misschien een idee?)

alderwood
TELE2 adverteert met razendsnel internet tot 20mB maar ik kom nooit verder dan 7mB.
Ik denk dat ik dit eens onder de aandacht breng van de Reclamecode Commissie of van de Geschillencommissie Telecommunicatie.

firetiger
Het is jammerlijk om te moeten lezen dat er zoveel mensen dezelfde problemen hebben met de snelheid.. ik heb onlangs een nieuw modem ontvangen van tele2 omdat het teveel "weerstand" zou hebben... sorry maar ik loop al een tijdje op deze aardkloot rond en heb al aardig wat onzin verhalen gehoord als het gaat om ICT.
Leuk hoor zo'n tele2 abonnement... veel internet providers dekken zich in voor de snelheid tot 20 mb zeggen ze dan... vervolgens schroeven ze gewoon de data naar beneden (kraantje dichtdraaien)

natuurlijk is de afstand tot een server belangrijk voor de data maar als ze je elektronisch op een maximum zetten houd het gewoon op.... of je nu een nieuw modem krijgt of niet... ik heb in de afgelopen 2 maanden een data verlies gehad van bijna 2 mb... ik had dus bijna 2 jaar een download van ongeveer 10 mb.... ik ben niet verhuisd en mijn straat is ook niet verplaatst.....

feit blijft... tele2 is net als elk ander bedrijf... maken van winst is het belangrijkste.... het wordt tijd dat die baksteen bij hun eens door de ruit heengaat..... uhm... can i talk to your boss?
Angry

TAITUN
maar alles staat of valt met "eendracht maakt macht"

ik ga ns kijken welke kanalen bewandeld kunnen worden, want ik ben t meer dan zat !!!

bedankt voor jullie replies

alderwood
Bij de twee door mij genoemde instanties kun je als enkeling ook een klacht indienen.
Maar inderdaad met meerderen klagen sorteert natuurlijk meer effect.
Ik ben benieuwd naar verdere berichten.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelle heid vrij laag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Downloadsnelheid na aansluiten laag Snelheid 4 19 juli 2011, 15:17
Tele2 + Airport Extreme snelhied laag? Snelheid 4 10 december 2010, 12:38
Tele2 + Airport Extreme snelhied laag? Algemeen 1 10 december 2010, 08:36
sneheid wel erg laag Snelheid 7 07 oktober 2007, 09:55
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill< 5 mins
| abmg01:13:51
| Gilex06:03:04
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?