obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Software of hardware probleem? Misschien kunnen we je helpen. ;)
 Onderwerp afdrukken
problemen met het openen van webpagina's
savaan76
Beste mensen,

Ik heb sinds 10 dagen het probleem dat ik sommige webpagina's niet of pas na meerdere malen proberen kan openen. Hotmail is helemaal niet meer te openen.
Als ik de instrtuctie van de tele2 site volg en ik probeer te pingen dan geeft deze de helft van de tijd een Time out bij opdracht, precies zoals ik het ook ervaar bij surfen dus.
Ik heb mijn modem verplaatst, dect telefoon uitgezet, een lijntje getrokken ipv een draadloosnetwerk. Firewal (windows) en virrusscanner (avast) uitgezet, updates van Vista ge-deïnstaleerd allemaal zonder resultaat.

Dus de helpdesk gebeld, na in totaal 3 uur aan de telefoon gezeten te hebben en allerlei instellingen nagelopen te hebben komen zij er ook niet uit (ze vinden het wel een bijzonder interessant probleem).
Als zij via mijn modem pingen hebben ze het zelfde probleem, time out bij opdracht. Je zou dus zeggen dat het probleem bij Tele 2 zit en niet in mijn pc toch?
Nu is het probleem dat de desbetreffende helpdesk medewerker het hoofdkantoor gebeld heeft en die volhouden dat het een lokaal probleem is....

Heeft iemand enig idee waar ik nog naar zou kunnen kijken voordat ik een monteur laat komen met het risico dat ik hem zelf moet betalen?

Eeuwige dankbaarheid voor degene die dit mysterie kan oplossen voor me Smile

Groet Sander
 
cornfed
Er kunnen meerdere oorzaken zijn voor je probleem.

Eerst is het zaak om dingen uit te sluiten.
Zoals problemen met de pc, verbinding met de router, de router zelf en natuurlijk een netwerkprobleem van Tele2 zelf.

Als je een Live CD brand en die laat draaien op je pc, kan je al veel dingen uitsluiten.
Hier vindt je een heleboel: http://www.livecdlist.com

Ik raad je Ubuntu of Knoppix aan.

Je kan de CD gewoon booten op je pc.
Je hoeft niets te installeren. Als het goed is,heb je met een netwerkkabel altijd een werkende verbinding met internet.

Dan is het een kwestie van uittesten.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Tele2 Webcare
Geachte savaan76,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2
 
savaan76
Heren,
Bedankt voor de antwoorden en mijn excuses voor de late reactie. Op een of andere manier was de e-mail met de melding dat er reacties waren in mijn ongewenst folder terecht gekomen.

Uiteindelijk is het opgelost, een servicemonteur is uiteindelijk langs gekomen en heeft toch de modem vervangen en een internet instelling verandert. Hiermee was het hotmail probleem opgelost maar internet zelf bleef traag.

2 weken geleden ben ik van windows Vista naar Windows 7 overgestapt en daarmee was het snelheidsprobleem ook opgelost.

Het lijkt er dus op dat er meerdere dingen meegespeeld hebben, modem, instellingen en Vista maar wat het nu precies geweest is?

Achteraf had ik Vista opnieuw moeten installeren om te kijken of dat verbetering bracht.

Nogmaals bedankt voor het meedenken iig!

Mvg Sander
 
cornfed
Bedankt dat je nog even reageerde.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'problemen met het openen van webpagina's', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen : 9 02 nov 2016
"Handleiding" Poorten openen in TG789BVN Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 jan 2016
Problemen afstandsbediening glasvezel Tele2 Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 11 20 feb 2014
Advertentie