obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Portforwarding op Davo Tele2 2020 router
Tom
Wie o wie kan mij helpen om een poortje open te zetten naar WAN zonder dat ik daar de standaard selectie tabel in NAT moet gebruiken. O ja ik ben ingelogd als USER op de modem. Wat ik wil is het volgende:

Apparaatje met IP 10.31.212.70 naar het WAN IP leiden. Modem (gateway) heeft adres 10.31.212.65.

Internet etc. werkt naar behoren kan echter alleen het apparaatje op 10.31.212.70 van buiten af niet bereiken.

(PS. heb redelijk wat ervaring met Draytek, Speedtouch, etc. Davo 2020 is echter nieuw voor me)

TSmileSmile
 
cornfed
Als ik je verhaal goed begrijp, wil je een device een WAN ip geven.
Dat gaat niet met de Davolink.

Of ik moet je niet goed begrepen hebben..
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Tom
Dank! Ik weet niet of ik je antwoord goed begrijp. Het gaat erom dat ik in het modem de NAT tabel wil aanpassen zodat een intern IP adres via poortje 8081 wordt opengezet naar het WAN IP adres. Het modem heeft een hele rits vooraf ingestelde software poortjes bijv voor e-mule of anders maar handmatig instellen lijkt maar niet te lukken.

Mocht de parameters van de telenet verbinding bekend zijn zodat ik ook een Speed Touch kan instellen voor gebruik met Tele2 dan kan dit ook. Bij Speedtouch is de NAT tabel wel vrij configureerbaar.

Help? Shock
 
cornfed
Oh, nu snap ik je beter!

Je wilt port forwarden.

Zorg dat in het scherm zit van Virtual Servers.
Bij "Custom Server" een naam verzinnen voor de port forward.
"Server IP address" is het ip van de bewuste pc waar de dienst draait.
Bij de vier vakken in de tabel moet de poort ingevuld worden waar het om gaat (8081).
Kies uit of het TCP of UDP protocol betreft.
Klik op "Save/Apply".


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portforwarding op Davo Tele2 2020 router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie