obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
intern netwerk met WiFi werkt niet
edikt
Ik wil in mijn eigen huis met 4 laptops netwerken in dezelfde werkgroep. Helaas werkt dit alleen als alle computers met de kabel zijn aangesloten op de router en niet als alle 4 de computers met wifi zijn verbonden.
Ik had vandaag al naar de tele2 helpdesk gebeld maar volgens deze meneer is de davolink DV-201AMR de enige router die beschikbaar is bij tele2 en kunnen ze geen andere opsturen.
Klopt dit wel? En is het aan te raden nu een nieuwe router te kopen waarbij het interne netwerk wel correct werkt met WiFi? Of werkt alleen de meegeleverde davolink router? Shock
 
cornfed
Er is maar één model beschikbaar bij Tele2, dat klopt.

Welke OS zet je in op je netwerk?


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
edikt
2 keer XP en 2 keer Vista waarvan 1 ook af en toe linux. Maar dat zal er niet veel toe doen lijkt mij, als computer 1 met de LAN kabel aangesloten is kunnen computer 2, 3 en 4 (WiFI) wel de gedeelde mappen zien op computer 1 en vice versa alleen computer 2 kan niet de gedeelde map zien op 3 of 4 (alle drie WiFi) en vice versa. Het gebruik van een bepaald OS via de kabel heeft hier schijnbaar geen invloed op steeds hetzelfde verhaal. Volgens die medewerk klopte het dat de davolink niet werkt met WiFi netwerk maar er moet toch haast wel een oplossing zijn :S.
Gewijzigd door edikt op 10 oktober 2009, 01:53
 
kobus1960
De Davolink werkt prima met WIFI netwerken, zowel XP, Vista als Win 7.
Dat zal het probleem dus niet zijn, gaat er volgens mij meer om (vandaar de vraag van Cornfed), welke OS je draait, home versies, of pro/ultimate enzzz.
Als alles bekabeld goed werkt, werkt het WIFI ook, is mijn ervaring.
Naam werkgroep, wel of niet wachtwoord beveiligd, type beveiliging enz., het vergt wel even
wat instellingen om mappen gedeeld te krijgen.
Cornfed heeft daar een keer een handleiding voor geschreven, maar ik kan m niet weer vinden.
 
edikt
Nou die computers hier hebben allemaal vista ultimate of XP pro. Als al die computers met wifi zijn aangesloten kan ik ze onderling ook niet pingen wel gewoon 192.168.1.1 maar 192.168.1.8 vanaf 192.168.1.7 bijvoorbeeld niet...
En wat je zegt over die instellingen: met de kabel erin werkt alles gewoon gedeelde mappen kan je gewoon in en dingen toevoegen e.d (pingen levert geen time-out op). Ze zitten allemaal in werkgroep WORKGROUP. Met wifi kunnen ze elkaar onderling gewoon niet vinden :S.

Internet werkt wel gewoon prima voor de rest nooit problemen mee of mee gehad (WiFi/Ethernet). (Hoewel ik maar ca. 8 mbit krijg ipv 20mbit maar a la dat schijnt zo te horen.)
Gewijzigd door edikt op 10 oktober 2009, 14:21
 
cornfed
Je kan dit testen:

Trek de DSL telefoonkabel uit de router.
Doe dan een fabrieksreset. (verzonken INIT knopje achterop 20 sec. vasthouden met een paperclip of zo)
Als de router weer is opgestart, moet je je netwerk weer testen.
De DSL kabel nog niet terugstoppen in de router!
Je hebt dan geen internet natuurlijk, maar je kan nu er achter komen of de firmware de boosdoener is.

Na de test mag je weer de DSL kabel terugstoppen.





Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
edikt
Ik ga dat eens uitgebreid testen.
 
edikt
Grin heeejjj het lijkt te werken bedankt voor de tip!!! Het werkt nu ook met die adsl kabel in die router. Alleen er is zeker wel een kans dat als die router weer wordt geupdate door tele2 dat het dan niet meer werkt?
 
cornfed
Het probleem doet zich hoogst waarschijnlijk in de firmware voor.
Ergens is iets mis met een instelling. Welke is niet te zeggen.
We hebben geen toegang tot de instellingen.

Een update zou je netwerk weer kunnen lam leggen.
Gewoon afwachten wat er gebeurd.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
edikt
Hm wel apart allemaal. Tot nu toe werkt alles nog prima Grin
Zou het een bug in de firmware zijn, denk je? Of zou iemand van tele2 met admin rechten tot die router het misschien ook kunnen fixen? Cool
Gewijzigd door edikt op 11 oktober 2009, 01:32
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'intern netwerk met WiFi werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie