obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Ervaring met Fiber??
kobus1960
Gelijke ervaring, maar dan met ziggo, ook einde ADSL/VDSL na 8 jaar totaal.
1,5 jaar KPN en in december 6,5 jaar Versatel/Tele2 nu Ziggo 120/10.
Daarvoor al Wanadoo kabel gelijk vanaf de start.
In mijn geval gewoon einde contract.

1041249808
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Stefan1962
Ik krijg een B0 rate van 24131...wat houdt dat precies in ?
Betekend dit , dat Tele2 de bandbreedte knijpt naar 24131 in mijn geval, zodat ik de 50 Mbit nooit zal halen ?
Dit zou oplichting betekenen, en dan zou Tele2 rijp zijn voor een aangifte bij de politie.

Stefan
 
kobus1960
Je Comtrend is ingetrained op 24131, dat wil niet zeggen dat je
de 50Mb nooit zal halen, dat hangt van meerdere factoren af.
Oplichting is wat anders. Lees je eerst even in Wink
We herhalen ons al suf hier.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Stefan1962
Ik krijg ook ontzettend veel Current 15 min Corrected Codewords : ...... zit nu al op ruim 250

Statistics -- VDSL2
Status: Link Up

Downstream Upstream
B0 Traffic Type: PTM
B0 Rate (Kbps): 22571 5514
B1 Traffic Type: Inactive
B1 Rate (Kbps): 0 0

Line Status (in dB*10):
SNR margin: 58 61
Output power: 145 67
Electrical Length: 223 224
LATN (Loop Attenuation): 237 133

Derived Second Counters:
Current 15 min ES: 0 0
Current 15 min SES: 0 0
Current 15 min UAS: 0 0
Current 24 hours ES: 1 0
Current 24 hours SES: 0 0
Current 24 hours UAS: 0 0
Total ES: 1 0
Total SES: 0 0

Anomaly Counters:
Bearer 0:
Current 15 min CRC-8 anomalies: 0 0
Current 15 min Corrected Codewords: 258 0
Current 24 hours CRC-8 anomalies: 0 0
Current 24 hours Corrected Codewords: 0 0
Bearer 1:
Current 15 min CRC-8 anomalies: 0 0
Current 15 min Corrected Codewords: 0 0
Current 24 hours CRC-8 anomalies: 0 0
Current 24 hours Corrected Codewords: 0 0

Per Band Status (in dB*10):
LATN(Loop Attenuation) SATN(Signal Attenuation) SNRM(SNR Margin)
US0: 70 114 61
US1: 473 464 61
US2: 647 1023 0
US3: 1023 1023 -512
DS1: 223 203 59
DS2: 602 568 58
DS3: 1023 1023 -512
Res: 1023 1023 -512

Zit er dan iets anders scheef ?????


Modem zit op c.a. 1.5 meter van isra punt.

Zit ongeveer 700 meter van centrale volgens kpn...bbnet geeft 343 meter..
Gewijzigd door Stefan1962 op 24 november 2010, 23:25
 
kobus1960
Die verschillende afstanden tot de wijkcentrale zijn bekend, elke provider heeft
andere. Het kan ook nog eens zo zijn dat Tele2 jouw aansluiting vanuit een andere
wijkcentrale heeft "gelust", zodat de afstand nog verder is. Tele2 benut nl. niet alle
wijkcentrales in een dorp/stad, dit uit kostenoverwegingen. Die BBned afstanden
zijn dus (in het geval Tele2) niet altijd juist. Dat zou verklaren dat jij niet aan de
snelheid komt. Dit gaat Tele2 niet bevestigen, heb ik al eens een gesprekje over
gevoerd. Ik heb dat wel uit andere (niet nader te noemen op verzoek) bronnen
mogen vernemen. Dat zou ook verklaren waarom elke klant z'n eigen intrainwaarde
op z'n eigen IP adres geprogrammeerd krijgt. Die waarde is ook afhankelijk van welke
producten je gebruik maakt. Ik kan het niet meer testen, bij mij is alles al omgebouwd
naar m'n nieuwe ISP. Dit zijn boute beweringen, ik weet het, laat Tele2 hier maar eens
op reageren. Angry

Edit; Een soortgelijk verhaal is ook op het Tele2 "eigen" forum geplaatst, daar komt
geen antwoord en/of ontkenning.
Gewijzigd door kobus1960 op 25 november 2010, 00:15
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
smitje2000
ik heb begrepen dat Tele2 de verbinding geheel openzet vanaf hun kant en dat de beperkende factor vaak de lijn kwaliteit is. Ik heb onlangs eens een Fritz!box modem aan mijn lijn gelegd, hierop kon ik zien dat aan de DSLAM zijde een Ikanos apparaat staat, dat maximale snelheid op 60000/6000 stond, maar maximale 'attainable' speed op 21400 / 1464. Ik heb dus sterk het vermoeden dat Tele2 gelijk heeft wanneer ze zeggen dat de lijn/apparatuur van de KPN gewoon niet meer aankan, dan wat er op dit moment over het lijntje gaat.
 
kobus1960
Stel dat dát zou kloppen, dan misleidt Tele2 alsnog de klanten, zou men moeten
adverteren met "afhankelijk van alle omstandigheden is een theoretische snelheid
mogelijk TOT 50 Mb". Zou toch eerlijker zijn, maar een onverkoopbaar product
opleveren. Overigens zou het wel prettig zijn als Tele2 zelf eens een reactie op
één van de forums zou plaatsen, maar ja, het product moet verkocht worden.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
loogie
Hallo,

Zelf heb ik dit ook geprobeerd.
Max attainable speed is bij mij 45000/6000.
Maar mijn modem verbind helemaal niet, krijg geen VDSL UP met de COmtrend, wel met de Fritzl ;-)
Kan ik Tele2 een aanbod doen om zelf een FritzBox aan te schaffen tegen een korting van hun zijde?
Wat denken jullie?
De FritzBox kost 240 euries.
Het gaat om de 7390, maar weet iemand ook hoe je de IPTV daarop kunt configureren en of dat uberhaupt mogelijk is?
 
cornfed
IPTV werkt uitsluitend met Tele2 apparatuur. Of het moet natuurlijk IPTV van andere aanbieders betreffen.
Telefonie idem dito.
Gewijzigd door cornfed op 30 november 2010, 00:17
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
sausje
Om terug te komen op mijn probleem voorheen met de trage verbinding is er nu ook een gebrekige verbinding.


Ping slecht (80ms op Nederlandse servers), internet valt uit, pagina's laden niet volledig (pas na refresh weer) noem het maar op.

Nu had ik dit gemeld op het forum van tele2 en zou ik teruggebeld worden.

Zojuist terggebeld geworden door tele2 en had een heel asociaal vrouwtje aan de lijn.
Ze had zelfs opgegeven moment de telefoon gewoon opgehangen omdat het haar teveel werd ofzo.

Nu is het zo dat mij BELOOFD was geworden bij de telefonische sale dat ik (toen dr tijd) MAKKELIJK 60mbit zou kunnen behalen.
Dit is niet gebeurd en was een leugen.
Na 1 week van mijn abbo ben ik gebeld geworden ivm de 21mbit dit ik maar behaalde, vanwege mijn afstand zou dit NIET beter kunnen worden, met tevens het bovengenoemde probleem.
Nu was er mij een credit aangeboden van €120,- hiervoor, hier was ik niet mee akkoord gegeaan en had letterlijk gezegd "ik zal het even aankijken". Nu bijna 1 maand later, heb ik het aangekeken en ik kan hier niet mee doorgaan.
Nu bleef dat vrouwtje mij zeggen dat die creditering van €120,- maar €10,- per maand zou zijn en zou ik het opzeggen dat ik maar die €10,- per maand minder hoefde te betalen maar alsnog voor een slechte verbinding zoals deze de eerste en misschien 2de maand gewoon moeten betalen bij het opzeggen.
Aangezien ik NIET akkoord ben gegaan met de creditering en tevens een onder de marge van 30mbit verbinding zit, ben ik hier in mijn recht om te zeggen dat tele2 een contractbreuk heeft gepleegd aangezien ze mij niet de minimale snelheid kunnen leveren.
Tevens wou tele2 1 maand om het probleem op te lossen, wat als ze dat zou lukken ze ook al gelogen hebben tegen mij in het begin dat het niet sneller zou kunnen gaan. Waarna ik deze maand dan ook gewoon moest betalen.
Dus nu kan ik niet mijn abbo opzeggen direct en ik zit met een rot verbinding als tevens medewerkers aan de telefoon die zeer asociaal zijn.

Geweldige dag alweer....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ervaring met Fiber??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
[Ervaring] Ontbinding contract door te lage snelheid voor HD TV diensten : 17 23 mei 2011
Ervaring en Advies: Abonnement Fiberspeed Internet (50mb), Bellen en Televisie Algemeen : 3 31 jan 2011
ADSL20 naar Fiber problemen wisselen Davolink naar Comtrend Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 108 11 dec 2010
Nu ook TV via Fiber mogelijk Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 23 25 okt 2010
Welk modem voor Fiber + Bellen + TV? Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 26 12 okt 2010
Advertentie