obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Ervaring met Fiber??
kobus1960

Quote

Nu is het zo dat mij BELOOFD was geworden bij de telefonische sale dat ik (toen dr tijd) MAKKELIJK 60mbit zou kunnen behalen.
Dit is niet gebeurd en was een leugen.


Dit is idd onmogelijk, kun je dat aantonen? Net als de crediterings voorstellen?
Dan ben je klaar, even een ingebrekestelling starten en weg ermee.
Doe dit wel in een aangetekende brief, of nog veel beter per fax, dan heb je
bewijs.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
sausje
Hallo Kobus,

Zou jij mij hierbij aub kunnen helpen? Ik ben namelijk geestelijk gehandicapt en weet niet hoe ik zoiets moet doen.

Mvg,

SauSje
 
kobus1960
Je eerste post aangaande jouw 50Mb verbinding was van 04-11-2010,
toen moest het zelfs nog opgeleverd worden, volgens jouw post.
Je hebt Tele2 dus nooit een maand de tijd gegeven om evt. wat
te kunnen verbeteren. Het is dus ook onmogelijk dat je een creditering
van € 120,- aangeboden hebt gekregen. Ook Tele2 leest hier mee.

Verder vertel je in post 79 en 87 andere dingen dan in post 148.
Ik kan en wil hier dus ook niets mee doen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
sausje
Andere dingen zoals wat? Ik begrijp je niet :S

Tele2 was er al na een paar dagen uit dat mijn verbinding NOOIT beter zou worden zoals ik in post 96 en 99 aangegeven had.
 
c0de1
Tele2 gebeld na 5 dagen niks gehoord te hebben. meneer aan de lijn zegt "er staan nog wat punten open"
We gaan nu een KPN monteur langs sturen (deze komt morgen tussen 2 en 4 uur)
Hoop dat ze wat gaan vinden aangezien ik nog steeds te horen krijg dat zeker sneller moet kunnen.

Wordt vervolgd

oja, ik kreeg wel een factuur voor een te langzame snelheid Angry
twijfel of ik deze ga betalen...
Gewijzigd door c0de1 op 01 december 2010, 13:57
 
kobus1960
@Sausje, lees even je eigen posts na in dit topic, dan zie je wat ik bedoel.
Vanaf het begin beginnen. Ik kan niets voor je betekenen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
sausje
Zo is opgelost, zojuist een andere medewerker aan de tel gehad en die begreep volledig wat het probleem was en mijn standpunt was.

Ik kan zodra ik mijn nieuwe provider heb kosteloos alles opzeggen.
 
Marieke J
Na het lezen van dit draadje begrijp ik waarom ik vroeger volgens de postcodecheck wel fiberspeed kon bestellen (heb uiteindelijk toch tot 20 mb gekozen) en tegenwoordig niet tot 50 mb kan upgraden.

Sommigen van jullie vinden dat het goed is dat tele2 de grenzen heeft veranderd van 1500 naar 1200m, maar zelf vind ik het minder.

Bekijk het eens zo: Ik betaal nu 29,95 (en lekker een half jaar 50% korting gehad) voor I&B tot 20 MB. Als ik toen fiberspeed had besteld, zou ik 49,95 moeten betalen (geen korting, wel gratis monteur), dat vond ik toen een te groot prijsverschil. Ik heb nu stabiel internet, mijn snelheid is rond 13-14, ik ben een tevreden klant. Ik weet wat tot 20 Mb inhoudt, dus mij hoor je niet klagen dat ik niet krijg wat ik besteld heb.

Nu kost I&B tot 50 Mb 34,95, nu zou ik misschien wel het prijsverschil acceptabel vinden, maar nu kan het dus niet meer. En als ik ooit TV erbij zou willen hebben, zou ik tegenwoordig zelfs in beide gevallen 34,95 het eerste jaar betalen. (dan maakt het niet uit qua prijs 20 of 50)

Natuurlijk besef ik mij dat ik met VDSL2+ waarschijnlijk tussen 25-35 Mb zou krijgen en voor velen voor jullie is dat dan reden om te klagen (en daarom heeft tele2 natuurlijk de grenzen aangepast), maar voor klanten zoals ik zou 25-35 Mb een goede verbetering zijn en de prijs/kwaliteit verhouding nog gunstiger maken.

Ik ben er een groot voorstander van dat die grenzen weer groter worden en om al dat klagen te voorkomen dan maar in de bandopname duidelijk wordt gezegd dat de snelheid in de praktijk tussen de 25-50 Mb ligt, mits goed aangesloten met bedrading.

En mensen uit steden met slecht koper in de grond, zoals rotterdam, die met VDSL2+ maar rond de 20 of minder halen met die ruimere grenzen? Die krijgen gewoon eenmalig compensatie van 120 euro als ze hun jaarcontract behouden (10 euro per maand), ongeveer het verschil tussen de prijs van I&B tot 20 en tot 50, dat lijkt me redelijk of de keus om te downgraden.
 
Marieke J
Als ik het grafiekje van Wikipedia bekijk, staat hier al eerder ergens bij Kobus1960, heb je met VDSL2 altijd sneller dan ADSL2+, na 2km is dat verschil wel klein, rond 1,5km ligt een buigpunt. Om die reden vind ik de grens 1,5 km logisch
 
c0de1
Helaas KPN monteur is langs geweest en heeft geconstateerd dat een hogere waarde niet haalbaar is.
Hij heeft een meting gedaan en de maximale intrain waarde is 26 MB down en 5.9 MB up.

Nu wachten wanneer Tele2 met mij contact opneemt, want ik ga niet betalen voor een dienst wat zelf voor Tele2 onder de maat is.

Wordt vervolgd
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ervaring met Fiber??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
[Ervaring] Ontbinding contract door te lage snelheid voor HD TV diensten : 17 23 mei 2011
Ervaring en Advies: Abonnement Fiberspeed Internet (50mb), Bellen en Televisie Algemeen : 3 31 jan 2011
ADSL20 naar Fiber problemen wisselen Davolink naar Comtrend Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 108 11 dec 2010
Nu ook TV via Fiber mogelijk Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 23 25 okt 2010
Welk modem voor Fiber + Bellen + TV? Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 26 12 okt 2010
Advertentie