obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Ervaring met Fiber??
seawave
Hallo allemaal,

Hier mijn bevindingen met fiber (test?-speed) Alblasserdam (Alblasserwerf), sinds oktober 2010 overgestapt van Adsl 20Mb 1425Kb/s naar Fiber60 toen nog niets over tot,..(volgens contract), postcodecheck (toen nog) goede afstand 662mtr Zeilmakerstraat tel.centrale, nieuw koper in de grond kortom alle ingredienten voor dacht ik een snelle verbinding en dat in Alblasserdam nou,nou,...
En inderdaad blij dat ik was 4400Kb/s down en 6 up,, nadeeltje een comtrend Vdsl-modem helemaal dichtgespijkerd door Tele2, kom ik zo op terug,..
Wat scherts mijn verbasing op 14/1/2011 de downloadsnelheid naar 2000Kb/s, okay zijn zeker even bezig in tel.centrale t.a.v. uitbreiding, omzetting werkzaamheden.
15/1/2011 nog maar 1251Kb/s over. Ben de volgende dag maar eens gaan bellen met de KS van Tele2, oh meneer dat heeft te maken met de vorstperiode in de grond zal wel weer goed komen, m'n broek begon al een beetje af te zakken en vroeg de stakker of hij een grapje maakte, toen gelijk gevraagd om een medewerker van de technische dienst maar dat bleek hij te zijn,..
Volgende dag toch maar weer een gebeld in de hoop iemand met meer knowhow aan de lijn te krijgen en waarachtig ze bestaan, op afstand lijnkaart gereset profielen nagekeken, alles was goed maar waardes kreeg ik niet te horen, de uitleg was dat er een lus van 500mtr aangeknoopt was en dat fiberspeedsnelheden niet meer gehaald konden worden, fijn dat jullie mij daarover bericht hebben, niet dus!! Het klink mij toch een beetje vreemd in de oren daar Xs4all en KPN doodleuk wel welliswaar 40 mb fiberspeed aanbieden op mijn postcode en dat de afstand bij verschillende sites toch echt niet langer zijn geworden, wordt ik met het bekende kluitje,...is fiberspeed niet rendabel, (denk aan te weinig afnemers), kortom ik wordt hier niet vrolijk van daar ik voor een dienst betaal maar de snelheid niet geleverd meer krijg en de indruk krijg dat tele2 aan deze trieste snelheidsvermindering weinig tot niks doet en zich er erg makkelijk met in mijn ogen grotendeels onzinargumenten en halve waarheden vanaf wil komen, of sla ik de plank erg mis??
 
kobus1960
Ik woon in dat zelfde mooie dorp op 189 meter van de wijkcentrale.
Ook ik heb vorig jaar rondom dezelfde tijd gelazer met snelheid gehad.
Die lus heeft te maken met de bibliotheek op het plein en richting
raadhuis. Ik zat altijd rond de 54Mb, nadien zakte dat in naar de 40 Mb.
Is later weer hersteld maar pieken en dalen bleven. Ook goed, eruit
met Tele2, slechte klantenservice enz. enz., dezelfde wazige antwoorden.
Voor de beeldvorming, de singel t.o.v. de Tinq, dichterbij kan bijna niet.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
seawave
Ben weer een stukje wijzer bedankt voor de reactie.
ik zag in dit forum, dat ziggo een prima alternatief is wel pittig geprijst zeker met de extra kosten t.a.v wifi, maar de snelheidsgetallen (werkelijke) spreken me wel aan!!(kan ik de bandbreedte van m'n payserver teminste benutten)
Heb t.a.v. goodold Casema eigenlijk nooit klachten zeker de digitale tv doorgave is prima, de prijs van alles in 1 (120) heeft me altijd tegengehouden, maar als zij wel leveren wat ze bieden heb ik dat er toch wel voor over, al is het alleen maar om van de frustratie af te zijn en de niet service van tele2, tot nu toe vooral woorden en geen daden! als je om een monteur vraagt die uitsluitsel kan geven, geven ze geen thuis,..
 
kobus1960
Dat pakket heb ik nu, strak 120Mb down, 9,8 up, geweldig.
De sponsor van dit forum erop, Ultra, en gaan.
Free Download Manager (open source) voor de andere spullen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
seawave
is de newsserver van Ziggo nog de moeite waard?, zit zelf bij xlned zie www.xlned.com de gold variant en moet zeggen helemaal goed, had hem genomen i.v.m. fiber,....niet ...speed tot inmiddels 50 ergenissen Angry met nog steeds max 1261Kb/s en nog steeds geen reactie van de weergoden en lussenknopersSad
 
kobus1960
Mwah, je kan met het 120 pakket ongelimiteerd downloaden vanaf
de Ziggo newsserver, in de praktijk is dat leuk voor een download.
Echter het houdt wel op bij 30Mb, terwijl je met een payserver zelfs
rustig 120Mb pakt. Dus tja...., wat wil je zelf.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Online biedt nu ook VDSL aan.
Daar heet het Fiberfast en de maximale snelheid is daar 30 Mbit.
De kosten bedragen €29,95 per maand.

Wat mij opvalt is de benaming Fiberfast.
Die term is eigenlijk misleidend, want het betreft VDSL over een normale telefoonlijn en niet over glasvezel.
Tele2 heeft de term Fiberspeed daarom juist laten vallen vanwege de verkeerde indruk die het gaf.
Dus opmerkelijk dat Online precies dezelfde 'fout' maakt.

En dat de maximale snelheid 'maar' 30 Mbit is.
De maximale VDSL snelheden wordt steeds lager.
Eerst was er Tele2 met max 60 Mbit, later verlaagt naar max 50 Mbit.
Toen kwam KPN met max 40 Mbit en nu Online met max 30 Mbit.
Dat geeft mooi aan dat VDSL niet dat kan waarmaken wat de reclame uitingen beloven.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
seawave
Zit weer op een 44down/6up waardige fiberspeed snelheid, denk dat de juiste man achter de juiste "knoppen" het probleem gefixt heeft, dus zit weer prima bij tele2, kan dus wel in Alblassercity Smile
 
toetsie
Heb net een postcodecheck gedaan bij XS4ALL en wat blijkt, 40Mb is NIET haalbaar is.
Als ik de postcodecheck bij KPN doe dan is 40Mb WEL leverbaar.
De praktijk is dat ik maar 30Mb haal bij Tele2, dus heeft het niet zoveel zin om mettertijd over te stappen, denk ik.


Vraag in XS4ALL nieuwsgroep:

Als ik de postcode check doe, dan is 40Mb bij XS4ALL niet leverbaar,
maar bij KPN wel, op mijn adres.
Kan iemand mij dit uitleggen.

Antwoord:

KPN levert met DLM, xs4all niet. En dan kan KPN in theorie net
een paar meter verder VDSL leveren. Alleen is het dan wel een
randgeval, en haal je de 40 mbit waarschijnlijk bij lange na niet.

Dus mag ik blij zijn met de 30Mb die ik nu heb?
Gewijzigd door toetsie op 13 februari 2011, 16:05
 
cornfed
Ik vermoed van wel.
Ik weet niet op welke afstand Xs4All of KPN de grens zetten voor VDSL klanten.
Tele2 zit nu op 1200 meter.
Het is dus aan te nemen dat je afstand ook ergens rond die grens zit.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ervaring met Fiber??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
[Ervaring] Ontbinding contract door te lage snelheid voor HD TV diensten : 17 23 mei 2011
Ervaring en Advies: Abonnement Fiberspeed Internet (50mb), Bellen en Televisie Algemeen : 3 31 jan 2011
ADSL20 naar Fiber problemen wisselen Davolink naar Comtrend Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 108 11 dec 2010
Nu ook TV via Fiber mogelijk Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 23 25 okt 2010
Welk modem voor Fiber + Bellen + TV? Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 26 12 okt 2010
Advertentie