obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Tele2 BELGIE, trage verbinding, DNS?
zushio
Dus voor alle duidelijkheid: Bij eigenschappen lan-verbinding mag ik Microsoft TCP/IP versie 6 gewoon verwijderen?? Versie 4 is sowieso ook ergens geïnstalleerd? Heb opgestart in safe mode, maar geen beterschap. Ik kan via rapidshare of torrent wel de normale downloadsnelheid bereiken. Bij torrent kan ik af en toe wel op de tracker geraken en dan zijn de snelheden normaal. En aan de tracker ligt het zeker niet. Zou het kunnen dat mijn modem zijn reeds een burn-out heeft? Ik dacht wel dat die speedtouch modems niet de beste waren, maar ik gebruik hem nog maar een half jaar. Strange
 
cornfed
Je mag IPv6 verwijderen als je wilt. Maar het moet niet.

Je moet niet testen met torrents, overigens.
Dan vindt altijd een upload gelijktijdig met een download plaats.
Daarmee zakt je verbinding altijd in.
De router kan onder de last van te veel connecties opzetten bezwijken en ADSL niet zo geschikt voor gelijktijdige up- en download.
Dat zegt de naam al: Asymmetric Digital Subscriber Line, dus a-symmetrisch.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
zushio
Je hebt gelijk! Mijn internetverbinding werkt naar behoren in veilige modus. Heb spybot laten draaien maar die heeft niets gevonden. Ik gebruik geen antivirus programma. Mijn firewall staat ook uit. Wat kan ik best doen? Thx
 
cornfed
Twee tips:

* Gebruik minimaal twee anti-malware programma's.
Wat de een niet vindt, vindt de ander wel. Mijn ervaring, althans.
Microsoft Defender of Ad-Aware zijn goed en gratis.

* Gebruik ALTIJD een virus scanner. Zelfs als je voorzichtig bent!
Avira AntiVir is gratis, goed en belast je systeem weinig. Ik gebruik hem altijd.


Ergens zit een instelling of programma (virus?) je verbinding te verzieken.
Misschien heb je in het verleden een netwerk tool gedraaid en dat heeft je systeem veranderd.

Als je de TCP/IP instellingen wilt resetten moet je in de DOS BOX dit ingeven:
netsh int ip reset c:\resetlog.txt
Dan moet je rebooten.
Je moet dan wel je netwerkadapter weer opnieuw instellen.
Gewijzigd door cornfed op 31 oktober 2009, 14:40
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
zushio
Stom van me dat ik daar niet eerder aan gedacht had! Heb vroeger wel eens norton en avg gehad, maar het belastte mijn systeem te veel en liet niets binnen. Dus heb ik die er maar afgegooid. Niet zo slim van me natuurlijk...Mijn verbinding werkt nu terug naar behoren en dit dank zij jou, cornfed! Dank je wel!
 
cornfed
Graag gedaan!
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 BELGIE, trage verbinding, DNS?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Advertentie