obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Lachen met tele2
mas
Stelde ik volgende vraag:

"Volgende vragen heb ik over uw ADSL product:

1) Staan er poorten zoals SMTP (25), SSH (22) of andere geblokeerd?

2) Welke IP ranges grbreukt Tele2 voor hun klanten?
"

en kreeg als antwoord:

"Hartelijk dank voor uw e-mail.
Naar aanleiding van uw e-mail met referentienummer xxxxxx, stuur ik u hierbij dit bericht.

Deze informatie hebben we helaas niet.
Ik kan u wel vertellen dat u IP adres 192.168.1.* krijgt.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Ik weet niet even of deze info met het IP, die ik kreeg of het zin "vertrouw erop u voldoende geinformeerd te hebben" het beste er aan is. 8-)

Maar ja, op een bepaalde manier ben ik nu voldoende geeinformeerd. 8-P
 
Qrius
Hahaha wat lachen Smile

ik zou ook een poging doen om je vragen te beantwoorden;
Je kunt je eigen externe ip bekijken door naar;
www.watismijnip.nl te gaan, daaruit kun je de range min of meer wel halen.
Al vraag ik mij wel af waarom je dit zou willen weten, aangezien alles via dhcp gaat (zo ver ik weet)

poorten geblokkeerd door tele2? lijkt me sterk...
Alleen je modem blokkeert poorten en verbindingen vanuit buiten en je eigen firewall op je pc..

Denk dat je meer een soort van bovenstaand antwoord had verwacht...
Technische is het niveau van de helpdesk erg weinig.
Heb je verbinding ?? halloo ?
 
Anoniempje
E-mail terug sturen waarom je vragen niet zijn beantwoord Smile onzin dat een medewerker niet alle vragen beantwoord. En dat wat hij of zij (sexist dat ik ben denk ik dat het antwoord van een vrouw komt) de vraag uberhaupt niet goed beantwoord.

ps 1) = nee, die twee worden niet geblokkeerd. heb je poorten wel in het modem opengezet?
2) Geen idee :p
Gewijzigd door Anoniempje op 28 oktober 2009, 11:34
 
mas

Quote

Je kunt je eigen externe ip bekijken door naar


Ja, dat weet ik. Kan ik ook gemakkelijk in mijn router admin nakijken. Alleen hulpt mij dat niks, omdat ik geen klant van Tele2 ben. Ik kijk maar na aanbiedingen rond en dan wil ik zulke dingen van tevoren weten. Leuk dus, als de kalntservice zegt: "laat je toch verassen"

Quote

aangezien alles via dhcp gaat (zo ver ik weet)

Dat is alleen een technisch detail, hoe de IP aan het computer doorgegeven word, en zonder belang voor mij.
Maar zoals ik al weet, hanteerd Tele2 net zo als mijn huidige provider een pseudo-statische IP. Dus er word niks gegarandeerd maar normalgesporken veranderd die IP jarenlang niet, zolang de MAC van je router niet veranderd.

Quote

poorten geblokkeerd door tele2? lijkt me sterk...
Alleen je modem blokkeert


De modem zet ik altifd in "bridge mode" en dan bepaal ik zelfs, welke poorten open zijn en waarnatoe ze geleid worden door mijn eigen router, die er achter dit zit. Maar er bestaan wel flink wat providers, die in HUN EIGEN netwerk sommige porten dicht doen, zonder dit echt te te vermelden op hun webpaginas. En dan hulpt het niks, als ik die in mijn router open zet.
Ik draai mijn eigen server hier, incl. MTA enzo, dus wil ik zoiets naturlijk weten. Ook de IP range is interessant: Sommige ranges zijna namelijk door spam en andere computeraanvallingen verbrandt en deugen niks meer voor een eigen server.

Quote

niet alle vragen beantwoord


Zij - je hebt namelijk gelijk dat het een vrouw was - heeft eigenlijk helemaal geen van de vragen beantwoord. De antwoord met 192.168.1.* is absolut stom, ik stond er hard te lachen over.
Dat is de interne, niet routbaare IP, die je van je *eigen* router krijgt, als je NAT ingestellt hebt. Daar heeft Tele2 niks met te maken. Die is dus zonder belang.
Naturlijk vraag ik na de WAN-IP, en als die uit 192.168.1.0/24 was, dan was dat een enorme grap!

P.S.:

Quote

E-mail terug sturen

En dat kan niet even, doordat ze een no-reply gebruiken.
Gewijzigd door mas op 28 oktober 2009, 21:46
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lachen met tele2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie