obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Xbox ziet mijn PC niet
jelmer
Wie kan mij helpen.

Probeer mijn computer draadloos via de DV2020 met een wired xbox te linken. Het IP adress van mijn xbox gebruikt voor port forwarding. Firewall vinkje" allow media extender ingesteld" etc...

Nu ziet mijn PC cq netwerk heel leuk een xbox! (zie bijlage). Maar mijn xbox ziet een pc in het netwerk maar kan er geen verbingding mee maken.

Heeft iemand nog een optie voor me om te proberen?

Alvast bedankt!
 
jelmer
Nou... Even verder gekeken maar dat draadloos vanaf de PC werk niet, met kabel wel??? jammer
 
cornfed
Als je de Xbox kan pingen vanuit de pc, is netwerktechnisch alles in orde.
Vermoedelijk een firewall kwestie.
In de router zelf hoef je geen poorten te openen voor je thuisnetwerk.
Dat is alleen voor verbindingen naar het internet toe.

Heb zelf geen Xbox, dus ik kan je maar beperkt helpen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Qrius
Heb je vista op je pc staan?
dan kan het zijn dat je "delen met wachtwoord" moet uitschakelen.

heb zelf ook een xbox maar ben nog niet bezig geweest om media te streamen van mijn computer.
Heb je verbinding ?? halloo ?
 
jelmer
Jep.. Zijn we weer. Heb net een router tussen mijn DV2020 geplaatst. Alles weer netjes ingesteld, zelfde probleem.

Draadloos computer en de xbox ziet de pc niet meer.

Ik zo denken dat de firewall niet uitmaakt omdat bedraad de aktie wel werk.

Ik heb ook geen password protection aan staan...
 
cornfed
Je kan wel de pc pingen via de draadloze computer?

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Diggler
Hallo,

Ook ik probeer mijn laptop met mediacenter (draait op Windows 7) draadloos via de DV2020 met een wired xbox360 te linken zodat ik deze laatste als extender kan gebruiken. Xbox live werkt al prima nadat ik de relevante poorten in de dv2020 heb opengezet en het IP adress van mijn xbox statisch heb gemaakt (192.168.1.10).

Mijn computer ziet de xbox wel in het netwerk en vice versa, maar contact maken is er niet bij. Sluit ik de laptop via een kabel aan ipv wireless, dan kan de xbox wel "connecten" met de laptop, maar ook dan krijg ik foutmeldingen zodra ik iets onderneem dat ook maar rijmt op mediacenter.

Als ik de xbox360 op mijn laptop ping krijg ik een timeout....

Wellicht is ook nog relevant om te melden dat ik Norton Internet Security 2010 heb draaien. Ik lees in mijn configuratiescherm dat Norton de instellingen beheerst van mijn Windows firewall.

Het zou fantastisch zijn als jullie een mogelijke oplossing hebben. Ik heb nu al een anderhalve dag fora lezen achter de rug en heb echt geen idee meer wat te doen!
Gewijzigd door Diggler op 28 december 2009, 20:18
 
cornfed
Deactiveer Norton eens. Die zal vast je verbinding blokkeren.
Pingen zou dan moeten werken.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Diggler
Pingen werkt helaas ook dan niet. Ook nu krijg ik nog steeds een time=out bij opdracht.

Mijn xbox weet overigens te melden dat "your console didn't obtain an ip adress from your DHCP Server. An IP adress is usually required for your console to contact your windows media center pc. check your network connection in Network Settings."

Vreemde melding mijns inziens, aangezien ik een statisch ip adres nodig heb voor xboxlive...
 
cornfed
Dat betekent die melding ook.
Welke ip krijgt je laptop?

Deactiveer ook je Windows Firewall eens.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Xbox ziet mijn PC niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Onmogelijk in te loggen bij mijn Payzaaccount. Algemeen : 4 18 mrt 2018
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
Advertentie