obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
*again* Portforwarding Davo. 2020 naar Sweex RO001
Peter-Jan
Beste...

Ik heb de afgelopen 2 dagen het internet flink lopen doorspitten om een guide te vinden om in de Tele2 Davolink 2020 DSL Router/Modem een paar Poorten open te zetten naar onze Sweex R0OO1 Router.

Ik zal eerst even met gegevens gaan strooien:

DSL:
ADSL Link Status: PASS
WAN IP Address: IP weg gelaten ivm misbruik etc.
LAN IP Address: 192.168.1.1
Primary DNS Server: 62.58.50.20
Secondary DNS Server: 62.58.50.6

Sweex:
IP Address 192.168.1.6 Static IP
Subnet Mask 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1
Domain Name Server 192.168.1.1


Nu wat ik heb gedaan:

Ik heb in de DSL een poort geopend, laten we zeggen poort 12345.
Deze poort heb ik geopend naar 192.168.1.6 (Sweex).

In de Sweex heb ik dan weer poort 12345 geopend naar mijn Pc, echter het programma zegt nog steeds dat de poort niet open staat.

De Davolink zit in de WAN poort van de Sweex, als ik deze in een Lan steek ligt het netwerk er uit...

Wat doe ik fout ?
Gewijzigd door Peter-Jan op 04 december 2009, 15:48
 
cornfed
Heb je ook gedacht aan de firewall van de pc te configureren?

Je kan twee dingen doen:
Stel je Sweex om naar switch of gooi de Sweex in de DMZ Host van de Davolink.
Gewijzigd door cornfed op 05 december 2009, 00:01
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Peter-Jan
Ik heb inderdaad op beide pc's dezelfde poorten open gezet als de poorten in beide routers en beide Pc's hebben een statisch IP, maar dat geeft dus geen resultaat.

Omzetten naar Switch, hoe doe ik dat precies ?
En voor DMZ moet ik dus in de Davolink verwijzen naar dit IP: 192.168.1.6 van de Sweex ?

Verder vroeg ik me nog af, want de Router zit er op dit moment tussen voor het netwerk, valt dit ook met de Davolink te regelen ?

Thnx in advice

P-J
 
Peter-Jan
Goed, een updateje.

Ik heb inmiddels met behulp van een vriend de Sweex als Switch weten in te stellen, oftwewel DHCP uitschakelen.

Hierna hebben we via de telefoon nog wat instellingen nagelopen, maar ik krijg de poort nog steeds niet open.

In de Davolink staat op dit moment alleen een poort open naar het IP van mijn pc, die hangt aan de Wan van de Sweex. In de Sweex staan nu geen poorten meer open. Aan de Sweex hangen nog steeds 2 pc's.

We hebben dus een paar dingetjes geprobeerd en na iedere wijziging alles opnieuw opgestart (met een pauze van 30 seconden, dus eerst Davolink uit, daarna pas de Sweex als de Davolink weer volledig was opgestart, en na de Sweex de pc's opnieuw opgestart).

Als ik mijn Pc trouwens rechtstreeks aan de Davolink hang, heb ik geen internet... we wilden namelijk kijken als de poort dan wel open stond, maar dat ging dus niet.

Op dit moment weet ik het even niet meer, dus alle input is welkom.

P-J
 
cornfed
De DHCP server uit zetten is niet genoeg.
Ik heb een handleiding geschreven voor zulke gevallen.

Een router achter een Davolink opstellen

Als alles succesvol is verlopen, heb je nog maar één router in je netwerk: de Davolink.
En dus alleen daar hoef je de poorten te openen.



Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Peter-Jan
Dank je wel voor dat lijstje Cornfed, echter gaat het meteen bij stap 1 al fout Sad

Ik heb alles afgesloten en sluit alleen mijn pc op de Davolink aan, resultaat... Geen verbinding met de Davolink te krijgen.

Ook niet na een Restart van de router, dan krijg ik een rode powerled en ook na een Reset van de Davolink krijg ik een mooie rode Powerled en kan ik niet in het Admin menu komen...

Enige sugesties ??
 
cornfed
Dan is er inderdaad iets mis met de Davolink.
De powerled moet groen worden uiteindelijk.

Doe een fabrieksreset! Achterop de router zit een verzonken microsswitch (kijk bij INIT).
Router aanzetten en dan met een pen of zo die switch indrukken en 20-30 seconden vast blijven houden.
De Davolink moet weer rebooten. Dan moet alles weer groen zijn.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Peter-Jan
Alles is ook weer groen als ik de Sweex er gewoon weer in druk, ik zit op dit moment gewoon achter de Davolink en de Sweex op het internet.

Maar zodra ik mijn pc ontkoppel en los aan de Davolink hang heb ik geen internet, en als ik alles ontkoppel en met mijn pc op de Davolink ga heb ik dus ook geen netwerk / internet.

Fab. Reset heb ik dus ook gedaan met alleen mijn pc achter de Davolink, en toen kreeg ik dus een mooie rode led te zien....
Gewijzigd door Peter-Jan op 06 december 2009, 17:25
 
cornfed
Welk subnet geeft de Sweex uit?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Peter-Jan
De Sweex geeft het standaard subnet uit: 255.255.255.0
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '*again* Portforwarding Davo. 2020 naar Sweex RO001', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Van Amino A532 naar Amino A550 Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 16 mei 2016
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
davolink dv-2020 van tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 20 nov 2014
Advertentie