obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
*again* Portforwarding Davo. 2020 naar Sweex RO001
cornfed
Dat is het subnetmasker. Subnet is 192.168.1.xxx of 10.0.0.xxx.

Je pc is verbonden met de Sweex. Als die uit is of je sluit je pc direct aan op de Davolink, is de pc de 'weg' kwijt.
Je moet je pc daarna altijd opstarten als je pc via DHCP zijn ip adres krijgt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Peter-Jan
Aha, dan zal ik dat zo eens proberen Smile

Snap nu ook wat je bedoeld, de Sweex geeft deze uit: 192.168.1.xxx en de Davolink geeft die ook uit 192.168.1.xxx

Ik zal het nu eens proberen met een herstart van de pc Smile
 
cornfed
De Sweex eigen ip adres zal wel ook 192.168.1.1 zijn net als op de Davolink, niet?

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Peter-Jan
Nee, op de Davolink is dit de URL naar adminmenu: http://192.168.1.1/ in de Sweex is dit: http://192.168.123.254/

*Ik heb nog niet getest op dit moment*
There is a difference between knowing the path and walking the path.
 
cornfed
Is op je pc de instellingen ingesteld op automatisch verkrijgen (DHCP)?
Je werd dus niet met statische ip's?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Peter-Jan
Jawel, beide pc's hebben een Statisch IP, in TCP/IP staat Automatisch DHCP toekennen uit en word er naar deze 2 DNS adressen verwezen: 192.168.1.1 en 192.168.254 omdat deze 2 toen in CMD > ipconfig /all werden getoont.
There is a difference between knowing the path and walking the path.
 
cornfed
In dat geval moet je met de hand steeds het ip adres veranderen als je van subnet verandert.
Je kan het beste tijdelijk alles op auto zetten. Dan hoef je alleen maar je pc opnieuw op te starten.
Later als alles werkt, ga je weer alles statisch maken.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Peter-Jan
Hey Cornfed

Ik heb het geprobeerd, maar kwam zo straks met geen mogelijkheid meer op de Sweex, dus wat heb ik gedaan... de Sweex er tussen uit getrokken Smile

Werd het allemaal een beetje zat, en we gaan het thuisnetwerk anders benutten.

Op dit moment zitten de PCs dus rechtstreeks aan het beestje en waren poorten openen geen enkel probleem meer.

Bij deze wil ik je toch bedanken voor alle informatie en de snelle hulp !
There is a difference between knowing the path and walking the path.
 
cornfed
Oh geen probleem, hoor.

Als er iets is, laat maar lezen (horen)...
Gewijzigd door cornfed op 06 december 2009, 22:31
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Bill
@Peter-Jan bedankt voor de server load.Angry
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '*again* Portforwarding Davo. 2020 naar Sweex RO001', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Van Amino A532 naar Amino A550 Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 16 mei 2016
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
davolink dv-2020 van tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 20 nov 2014
Advertentie