obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de mobiele telefonie.
 Onderwerp afdrukken
Setup MMS
wim nyssen
Ik heb een abonnement bij Tele2 en o.a. een Motorola Razr V3 waarmee ik wil kunnen MMs'en. Tele2 stuurt me met een kluitje in het riet door te zeggen dat ik maar in de gebruiksaanwijzing van mijn gsm moet kijken terwijl in de gebruiksaanwijzing staat dat ik voor de MMS-settings de provider moet raadplegen, Tele2 dus.

Onder setup voor MMS-Tele2 webprofielen van mijn gsm vind ik de navolgende in te vullen regels:

Naam:
Startpagina:
service type 1:
Gateway IP1:
Port 1:
Domain 1:
Service type 2:
Gateway IP2:
Port 2:
Domain 2:
etc.etc.

Op mijn verzoek aan Tele2 krijg ik de volgende info:

Instellingen MMS

Profielnaam: Tele2 MMS
MMS WAP IP adres: 193.12.40.64
Verbindingstype: Permanent
Wapserver/URL: http://mmsc.tele2.nl
APN: internet.tele2.nl
Poortnummer: 8080 (oudere toestellen) of 9201 (toestellen met WAP 2.0)

Op mijn wedervraag op welke regels ik deze gegevens in mijn gsm moet invullen, sturen ze me met een kluitje in het riet door te zeggen dat ik Motorola maar moet raadplegen..

Is er iemand die me hiermee kan helpen? aan Tele2 heb ik op deze manier helemaal niets

bij voorbaat dank.
 
Tele2 Webcare
Geachte wim nyssen,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2
 
wim nyssen
Tele2 zou het MMS-probleem voor mij oplossen:

per Tele2-email......Uit uw bericht begrijp ik dat u uw probleem reeds aan onze klantenservice heeft gesteld. En dat dit nog niet voor u tot een gewenste oplossing heeft gezorgd. Waarvoor ik u mijn excuses wil aanbieden. Daarom wil ik u, in dit geval, graag van dienst zijn en zal uw probleem in behandeling nemen.

en krijg dan na een paar dagen als antwoord:

per Tele2-brief......u geeft aan dat u geen internet op uw telefoon wilt hebben. Hierom hebben wij de instellingen niet verder geïnstalleerd. Wanneer u namelijk een MMS verstuurd of ontvangt maakt de telefoon gebruik va de internetverbinding.

Dit noem ik regelrechte chantage. Toen ik nog Prepaid had (zonder internet) kon ik zonder meer MMS-jes versturen maar uit b.g. schrijven blijkt nu dat Tele2 je dwingt om een internetabonnement te nemen als je af en toe eens een foto'tje wilt versturen. Kan het nog gekker?????

Het wordt nu, na ruim 10 (15?) jaar trouwe Tele2-klant geweest te zijn, tijd om naar een andere provider uit te kijken.

cc: Consumentbond en Bellen.Com
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Setup MMS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie