obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Internet onderbrekingingen van 5-30sec
Remcob
Sinds een dag of 8 heb ik regelmatig internet onderbrekingen van 5 tot 30 seconden.
In de avonduren is dit 4 á 5 keer per uur, overdags is dit misschien 1 of 2 keer per uur.

Ik speel online games waarbij alles stil staat bij zo'n lag spike wat erg storend (en fataal) is en hetzelfde probleem heb ik ook op een andere pc.
Wat ik zelf heb ondernomen: Gescanned op spyware, virusses, ed. Drivers geupdate, router gereset, switch vervangen, opnieuw schoentjes op telefoonkabel gezet en andere netwerk apparaten ontkoppeld
Ook heb ik Tele2 gebeld maar hun technische dienst zegt dat er niks mis is met mijn verbinding, volgens hen is m'n lijn zelfs iets sneller geworden.

Na een speedtest bleek m'n snelheid 7,5mb/s te zijn, een vriend zei dat m'n router de hogere snelheid misschien niet aan kon en zich steeds resette. Een andere vriend zei dat een modem zeker 20mb/s aan moet kunnen. Wellicht dat ik de modem kan begrenzen op een lagere snelheid maar veel opties heeft ie niet weet ik dus dat moet ik thuis nog even gaan proberen.

Wat ik ook nog niet geprobeerd heb is 1 kabel tussen pc en router te gebruiken i.p.v. wat er nu tussen zit aan kabels+switch maar daar ga ik nogal een lange kabel voor nodig hebben. Daarbij vraag ik me af of een slechte kabel (welke 2 jaar goed functioneerde) met zulke onregelmatigheid problemen kan geven, ik zou verwachten hij doet het wel óf hij doet het niet.

Iemand nog meer ideeën? Ik neig toch sterk te denken dat het toch extern zit bij Tele2.
Alvast bedankt!
 
cornfed
Wat doen de lampjes van de router tijdens een uitval?

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Remcob
Standaard doen de lampjes als volgt:

Power: Aan
Status: Aan
DSL: Aan (3sec) Uit (1sec), etc.
Line: Uit

Router staat beneden in de gangkast dus zal moeten wachten op een lagspike en dan een sprintje trekken in de hoop dat het een lange spike is. Kom ik op terug.
 
Remcob
Ok, hele avond ging het goed en toen ineens een flinke klapper.
Duurde een paar minuten en toen maar de router gereset.

In eerste instantie bleven de ledjes gelijk aan zoals boven wanneer alles goed werkte. Toen ik na 5min weer naar beneden ging om de router te resetten was het Power ledje constant rood.
Rest van de leds nog normaal.

Via explorer kon ik wel op de router komen voor ik hem resette en daarin gaf hij aan dat er nog steeds een internet connectie was. (had een WAN adres en status was Pass)

Na reset (10sec stroom eraf) kreeg de router eerst weer het rode power ledje. (tot 2x toe) Status in de router stond weer op Pass maar geen WAN adres meer.
Keer of 6 gereset met ook langere power-out (tot 30min toe zelfs) maar zelfde probleem steeds.
Stroom eraf gelaten en deze ochtend weer ingeplugd en toen leek de router het weer goed te doen.
 
cornfed
Volgens mij is de router of de voedingsadapter defect.
Wordt de adapter erg heet? Dat is een belangrijke aanwijzing.

Bel met de helpdesk en vraag om een andere router.
Die is niet je eigendom. Jij betaalt voor dat ding maandelijks.
Tele2 moet zorgen voor deugdelijke apparatuur.
Desnoods een extra gebrek van de router erbij verzinnen.
Zoals: er is geen WIFI signaal. Zij kunnen dat niet checken of er daadwerkelijk een signaal is.
Gewijzigd door cornfed op 05 januari 2010, 12:30
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Remcob
Adapter wordt niet bizar heet. Gisteren met het resetten nog een aantal keren in de hand gehad en er viel me niks op, was me anders wel opgevallen denk ik.

Dat extra gebrek erbij verzinnen is wel een idee ja, nu willen ze me niet verder helpen maar als ik er een ander probleem van maak wellicht wel ja.
 
Remcob
Ik kom net thuis en mn router staat nog netjes aan, power lampje is weer groen.
Alleen kon ik nu ineens geen explorer (of firefox in mijn geval) meer gebruiken. ping www.nu.nl gaf als resultaat could not find host.
Skype werkte wel en toevallig was een ICT kameraad online.
Deze vertelde me dat er iets met de DNS aan de hand kon zijn.
Ik kijk onder mn netwerk adapter en als DNS adres staat het router IP adress zoals het hoort.
Op aanraden vul ik andere dns'en in van opendns (208.67.222.222 en 208.67.220.220) welke gratis zouden zijn en tadaaa... ik heb weer internet.

Maar is het dns gedeelte in m'n router nu de grote boosdoener in dit verhaal?
 
kobus1960
Je gebruikt nu de OpenDNS servers die in heel veel gevallen de problemen oplossen.
Is idd gratis en werkt perfect, is de afgelopen week vaker ter sprake gewist icm darts streaming.
Feitelijk niet de bedoeling, maar nogmaals een prima oplossing.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Het is mogelijk dat de DNS server van Tele2 niet goed werkt.
Het is ook mogelijk dat de router toch een probleem heeft.
Test het uit! Zijn de problemen verdwenen, weet je wat de boosdoener was.
Wel even nog hier vermelden hoe het afgelopen is...Wink
Gewijzigd door cornfed op 05 januari 2010, 19:27
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Remcob
Probleem is gevonden, het is inderdaad het DNS gedeelte in de modem.
Vul ik op mijn PCs het IP adres in van de router dan vind ik geen websites, vul ik het Tele2 of OpenDNS in dan gaat het prima.

Dit teste ik ook nog met pingen.
ping naar extern IP adres via modem DNS: prima
ping naar externe URL via modem DNS: FOUT
ping naar extern IP adres via OpenDNS: prima
ping naar externe URL via OpenDNS: prima

Conclusie leek me duidelijk dus ik heb Tele2 gebeld. Na 40min en veel tegenwerken gaven ze me eindelijk gelijk.
De oplossing? Gewoon IP-adres van Tele2 invullen bij je netwerk adapter ipv je router zoals gewoonlijk.
Maar dat wist ik dus al....

Een andere router willen ze me niet opsturen, het probleem is afgedaan wat hen betreft. Ik vind van niet, ik zit hier met een half defecte router en ben bang dat er meer te gebeuren staat. Houtje touwtje oplossing had ik zelf al bedacht... Angry

Jullie van het forum hier in ieder geval hartelijk bedankt voor de suggesties en het meedenken, anders had ik nu nog geen internet gehad waarschijnlijk. Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet onderbrekingingen van 5-30sec', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 : 5 10 sep 2015
Advertentie