obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Switch 8 port probleem
soopalicious
Onlangs heb ik een Switch van Cisco gekocht. De Linksys Cisco 8 port model EZXS88W.

Link van de switch http://www.linksysbycisco.com/US/en/p...ts/EZXS88W

Ik heb een modem van van Tele2 (Adsl 20Mbit) model Multimedia Modem DV-2020

Mijn situatie:
Begane grondvloer, staat de Modem van Tele2. Er is een kabel naar de zolder getrokken. Normaal lukt het internet wel wanneer ik de utp kabel inplug op een computer. Omdat ik nu nog een computer heb staan had ik besloten om toch een switch te halen. Maar Wanneer ik de switch gebruik, of aansluit aan de Tele2 Modem krijg ik een collision. Ik heb naar de kabels gekeken, of het een Cross/Straight Utp kabel was. Helaas zonder succes steeds weer de collision. Heb 5 UTP kabels gechecked. 2 ervan zijn cross, 3 zijn straight.

checklist:
alle kabels die werken goed als ik ze 1 voor 1 test, pc naar de Tele2 Modem. dan heb ik wel gewoon internet.
Met de crosskabels, kan ik ook van pc naar pc pingen.
ik heb vervolgens de helpdesk van Tele2 gebeld en die zeiden dat ik de switch aan poort 3 of 4 moest aansluiten. dat heb ik uiteindelijk ook gedaan maar helaas...

wat kan ik doen om dit op te lossen? moet ik bepaalde instellingen wijzigen bij de modem? wanneer ik ingelogd ben op 192.168.1.1 ?
zo ja, kan iemand me hierbij helpen?

mvg.
Soopalicious
 
kobus1960
Als ik de manual van de switch bekijk, en zo heb ik het hier ook met een netgear 12 switch.
Alleen straight kabel gebruiken, van modempoort 3 of 4 naar uplink.
Modempoort 1 en 2 zijn voor Tele2 TV.
Straight verder naar pc's. Geen crosslinks gebruiken!!! Welke switch poort doet er niet toe, (uplink is al in gebruik).
IP adressen worden gewoon door modem verstrekt, dat doet een switch niet.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
soopalicious
nee dat klopt, ik heb het ook met straight aan elkaar gelinked, maar helaas niks. Verder heb ik net naar Tele2 Klanten service gebeld en die zeiden dat ik terug moet gaan naar de winkel waar ik het aangeschaft heb. ga geen reclames maken Grin. Dus ben ik van plan om dat morgen te gaan doen.
 
cornfed
Heb je ook de router en switch spanningsloos gemaakt elke keer als je de bekabeling veranderde?
Als je dat niet doet loopt het hele TCP/IP4 netwerk telkens in de war.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
soopalicious
ja dat heb ik ook gedaan, maar nope no succes. ik ga maar donderdag middag de stad in, waar ik de switch gekocht heb. Hopelijk komen ze met een oplossing.
 
cornfed
Zo een switch zou gewoon moeten werken.
Vermoedelijk is er iets mis mee.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Switch 8 port probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
probleem VPN connectie Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 04 nov 2015
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch Helpdesk : 570 13 apr 2015
Port Forwarding Helpdesk : 5 20 jan 2014
Port forwording Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 2 01 apr 2013
DV-2051 port forwarding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 22 feb 2013
Advertentie