obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Oplevering Fiberspeed - niet goed
Saidin
Heb fiberspeed besteld en dat zou 31-12-10 opgeleverd worden.

Dit was ook het geval, 31-12 stopte mijn tele2 20MB connectie. Alleen 1 probleem hiermee, ik had nog geen modem. Op het aanvraagformulier had ik 'doe het zelf' aangevinkt dus ik bel op of de modem in de post is. Nou blijkt dat er besloten is fiberspeed alleen nog door een monteur te laten installeren en de eerst mogelijke afspraak was 7 januari.

Daar dit betekend dat ik dan een week zonder internet en telefoon zou ziin was ik het hier niet helemaal mee eens. Er is hier duidelijk een fout in de procedures van tele2. Als er een beslissing word gemaakt geen modems meer op te sturen dan mag het toch duidelijk zijn dat voor de bestaande orders een afspraak moet worden gemaakt ? Ik zou hierover worden teruggebeld, en dat gebeurde ook. De boodschap was: het bedrijf dat de installaties doet is niet bereikbaar en er kan niets beters worden geregeld. Ik wilde dit nog niet accepteren en de tele2 medewerker zou kijken of er toch nog iets gedaan kon worden om dit sneller op te lossen. De volgende dag heb ik gesproken met een andere medewerker die mij kon vertellen dat er toch een noodnummer is waarop ze het installatiebedrijf kunnen bereiken en dat er geen mogelijk is de afspraak eerder dan 7-1 te maken. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik het hier niet mee eens was en heb gevraagd de call te escaleren. Nou blijkt dat niet te kunnen ? De medewerker werd ook redelijk onbeschoft en agressief tegen mij. Hij wilde ten eerste niet toegeven dat hier een fout was gemaakt bij tele2 (Dit komt veel vaker voor --> dus dan is het ok ?) en dat ik mischien wel een foute box had aangevinkt bij de aanvraag (kan me geen box herinneren waar ik aangeef dat ik het niet erg vind een week zonder internet/telefoon te zitten). Anyway .. we komen niet verder dan 7-1 is de eerste mogelijkheid, dus ik leg me er uiteindelijk bij neer.

Op maandag nog even mail bekeken om de afspraak te checken, die bleek dus niet gemaakt te zijn. Weer gebeld en de afspraak opnieuw gemaakt. .. 7-Jan. komt de monteur opdagen zonder modem, die dacht dat hij voor een reparatie kwam. 8-Jan. komt een andere monteur wel met een modem. Jammer genoeg was ik zelf niet thuis maar mijn vriendin. De installateur wist namelijk te vertellen dat internet werkt alleen de telefoon niet (2 modems geprobeert). Nou bleek dus dat er signaal was maar geen internet en geen telefoon. Vanuit de webinterface valt niet zo veel te achterhalen behalve dan dat de modem geen wan adres heeft.

Opnieuw gebelt (vrijdag) met Tele2, medewerker heeft even gekeken en inderdaad, het werkt niet en maandag/dinsdag zal er wel iemand naar kijken en dat gaat het waarschijnlijk zomaar werken. Heb aangegeven dat ik niet echt onder de indruk was van de gang van zaken en werd zowaar vrijdagavond nog teruggebeld door een engineer. Die heeft achterhaald dat er een probleem was met de communicatie tussen de modem en de centrale in Leeuwarden, hij heeft een call gemaakt voor de mensen daar en ik zou morgen (zaterdag) teruggebeld worden. Heb Zaterdag zelf gebeld tegen het eind van de middag en er werd weer verteld dat er een boodschap naar leewarden zou gaan om hier naar te kijken en dat ik een telefoontje kon verwachten, niets meer van gehoord en niets is opgelost.

Het is inmiddels maandag, heb weer gebeld en nu blijkt ineens dat er sinds vrijdag een algemene storing is met fiberspeed waar hard aan gewerkt word. Waarom de mensen dat vrijdag en zaterdag niet zouden weten is mij onduidelijk. Waarom er op de mededelingen pagina van tele2 niets terug te vinden is over een algemene storing is me ook onduidelijk. Waarom er op dit forum niets terug te vinden is is me ook onduidelijk. Ik heb zo het gevoel dat het een makkelijker is het excuus 'algemene storing' te gebruiken dan problemen met individuele klanten daadwerkelijk aan te pakken.

Ik ben nu al zo'n 11 dagen (effectief) afgesloten van internet en telefoon en om het mild uit te drukken: niet erg onder de indruk van de service van Tele2.
 
kobus1960
Er is zaterdag jl. geen algemene storing geweest, alles heeft hier prima gewerkt.
Sinds de oplevering van 17 ipv. 14 December om precies dezelfde reden ook geen storing gehad.
Ja, je kan tijdens het bestellen een doe het zelf pakket aanvinken.
En nee, dat pakket bestaat niet bij Tele2, er moet idd een monteur komen.
Nu ken ik die firma die dat doet ook nog, da's de firma Imtech, stuk voor stuk bekwame lui die met
call's van Tele2 werken, zij doen dus wat gevraagd wordt. Komen zij zonder modem dan is dat niet
goed doorgegeven door Tele2. Is er geen signaal, dan is dat door Tele2 niet goed geregeld.
Ik heb de Callmap van een paar medewerkers in mogen zien, zij komen ook bij andere bedrijven waaronder mijn
werkgever. Niet bepaald een schoolvoorbeeld van een onderaannemer aan het werk zetten.
m.a.w. Men zet een nieuw product neer zonder de lijn sales-aftersales normaal op te zetten.
Tries, erg triest............
Ik zeg er wel bij dat wederom de helpdesk de klappen op mag vangen voor het inferieure management.
Nog triester eigenlijk.

Heb je restitutie van je abbo geld bedongen? Heb je recht op, heb ik ook gekregen zonder al te veel praten.
Nu bijna een maand later, over de snelheid niets dan lof, andere zaken moeten nog opgelost worden.
Zie Bestaande problemen opnieuw onder de aandacht!
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Saidin
Inmiddels is de verbinding nu eindelijk werkend. Snelheid is top (50+/5+)! Daar kan ik wel aan wennen

Restitutie van de 11 dagen ga ik nog over bellen, maar ik verwacht daar geen problemen mee. Is al een paar keer ter sprake gekomen en de reactie is nooit negatief.
 
kobus1960
Dank voor je feedback, het kan dus wel, hetzij met vertraging Angry
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oplevering Fiberspeed - niet goed', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie