obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
TV aansluiten op router DV-201amr
spirit
Hallo,
Ik heb een bedraad internetverbinding vanaf mijn router/modem naar de pc. Nu heb ik pas een LCD TV gekocht met een internetaansluiting. Aan de TV zit dus een aanluiting voor een ethernetkabel.
Nu wil ik de TV met mijn router gaan verbinden. Wie kan mij vertellen waar ik de ethernetkabel, die van mijn tv naar de router loopt, moet inpluggen in de router?
 
cornfed
Lan 3 of lan 4. De eerste twee zijn alleen voor de tv decoder.
Als je geen poorten meer over hebt, kan je een switch er tussen zetten.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
spirit
Bedankt voor je antwoord. Volgens mij zijn Lan 3 en Lan 4 al bezet. Ik weet niet precies wat je bedoelt met een "switch". Is dat hetzelfde als een splitter?
Ik zal morgen bij daglicht even nakijken of Lan 3 en 4 inderdaad bezet zijn.
 
cornfed
Als in een netwerk switch: klikkerdeklik
Gewijzigd door cornfed op 21 januari 2010, 22:00
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
spirit
Hallo,
Ik heb net even naar mijn modem/router gekeken en inderdaad zijn Lan 3 en Lan 4 bezet. Ik heb Lan 1 en 2 wel vrij. Is het niet mogelijk om de ethernetkabel op Lan 1 of 2 aan te sluiten en te verbinden met de TV?
Waar zijn Lan 1 en Lan 2 eigenlijk voor bedoeld? Het zijn wellicht simpele vragen, maar ik weet het niet. Dus graag als het kan even een uitleg hierover.

En als ik dan toch een switch moet gaan kopen, graag even info, welke switch dan het beste en goedkoopste hiervoor is.
 
cornfed
De eerste twee lan poorten zijn alleen voor de tv decoder.
Alle info kan je ook lezen in de handleiding van je installatiepakket.

Een switch kan je overal kopen waar ze ook computers e.d. verkopen. Elk type zal voldoen.



Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Lees even het antwoord van Cornfed, zo is het.
Op 1 en 2 kunnen decoders van tele2 aangesloten worden. Van de decoder(s) naar de tv ('s).
Voor deze spuuglelijke dingen mag je zowat een kast extra Kopen..................Pfft
Ze zijn echter nodig voor Tele2 tv.
3 en 4 voor ethernet, en daar kan je gewoon een switch achter hangen, en daar weer de pc's achter.
Hoeveelheid maakt niet uit.

Edit @cornfed, je was me net voor!!!!
Gewijzigd door kobus1960 op 22 januari 2010, 14:51
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Sorry, Kobus Pfft De aandrang om te reageren was te groot...GrinGrin

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
spirit
Hallo allemaal,
Het heeft even geduurd, omdat ik een kabel moest trekken via mijn kruipkelder en wat gaten moest boren. Maar alles werkt nu goed.

Bedankt voor de goede adviezen.
 
cornfed
Graag gedaan.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TV aansluiten op router DV-201amr', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Advertentie