obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Wireless probleem met de verbinding
Vieira07
Hoi,

Zo als confred zij heb ik hier een nieuwe onderwerp geplaatst...ik bid mijn excuses als sommige worden niet goed zijn geschreefen omdat ik de laatste jaren ergens anders woonde.

oki de probleem is het volgende....

We hebben thuis een internet verbinding van 20 mb met de router davolink 2020. 1 week geleden hebben we een nieuwe router gekregen maar de internet verbinding (met ethernet) is perfect op de pc (100 mbps), maar de wireless werkt niet goed, omdat de connection soms niet active is of als hij active is werkt hij niet fullspeed (volgens mij 54.0 mbps). Het verschilt vaak tussen de 1 en de 54 mbps of dan gaat hij gewoon uit, maar de wireless led op de router is altijd aan (maar knippert niet altijd). Ik heb van alles wat geprobeerd...de router restarten, kijken of er een conflict was met de ips, de wireless antene checken enzovoort....zou dit alleen kunnen werken als ik tele2 bel? Of is er iets dat ik kan doen?
 
cornfed
Ik begrijp je verhaal prima. Zo slecht is je Nederlands niet.

De router heeft een zwak WLAN signaal.
Hoe ver zit je van de router af?
Als je dichter bij de router test, is dan het signaal beter?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Vieira07
Ik zit vlakbij de router 2 meter en nee het wordt niet beter....zelf als ik voor hem zit...doet hij het niet. of tenminste niet altijd.
Gewijzigd door Vieira07 op 22 januari 2010, 18:10
 
cornfed
Kan je andere netwerken zien op je pc/laptop?

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Vieira07
Yep dat kan ik zien op mijn laptop....
 
cornfed
Download Inssider of Netstumbler (effe Googlen).
Daarmee kan je zien welke netwerken er zijn en welke kanalen ze gebruiken.
Het kan zijn dat de netwerken elkaar dwars zitten. Er zijn maar 13 kanalen beschikbaar.



Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Vieira07
Oki ik heb netstumbler gedownload maar ik weet niet hoe ik het moet gebruiken en ik weet dat ik de 11de kanal gebruik.
 
cornfed
Je kan beter inSSIDer downloaden. Netstumbler werkt bij mij niet....Sorry.

Link: http://www.metageek.net/products/inss...s/inssider

Als je op start scannen klikt zie je de netwerken.
Daar staat ook bij welke kanalen ze gebruiken.
De bedoeling is om dan in de router een ander kanaal in te stellen dat nog vrij is.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Vieira07
Inssider heb ik nu ook, en ja die is beter....ik heb de kanal van 11 naar 5 gezet kijken of het beter wordt of merk je het niet meteen?
 
cornfed
Moet je direct merken.

Je kan een downloadtest doen:
www2.tele2.nl/100mb.bin
Dan weet je je maximale snelheid.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wireless probleem met de verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
probleem VPN connectie Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 04 nov 2015
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Trage internet verbinding Snelheid : 1 18 dec 2014
Advertentie