obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
afspelen DVD/radio
LHC
Beste forumleden,

Ik probeer een DVD'tje af te spelen, maar ik heb 'dubbel-beeld' op het TV-scherm. Links zie ik dus de linker helft van het DVD-plaatje/filmpje en rechts het rechter deel. Het beeld is dus gesplitst.

Kan iemand mij vertellen wat de juiste aansluitingen moet zijn? De decoder is met de scart aangeloten op de TV. Ik heb een Pioneer 818V receiver en heb de gele tulpstekker op MONITOR OUT aangesloten. Geen idee wat ik fout doe.

Ook kan ik, sinds ik een Tele2-abonnement heb, niet meer rechtstreeks radio luisteren via mijn receiver, dat lukt alleen nog maar via het menu van Tele2. Maar het kan toch niet waar zijn dat ik eerst mijn TV aan moet zetten, naar 'radio' met gaan in het menu, een zender kiezen en dán pas kan luisteren? Als dat zo is, dan is dat een forse stap terug in de tijd...

Wie helpt? Bij voorbaat dank!
Gewijzigd door LHC op 24 januari 2010, 13:14
 
cornfed
De gedoe met de radiozenders is inderdaad onpraktisch.
Helaas heb je geen keuze.


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Bij Ziggo digitaal is dit niet anders....................
Ik heb een simpele buitenantenne aan m'n receiver gehangen, voldoet prima voor de
nederlandse zenders, incl. de vrije zenders.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
LHC
Ik ga er dan ook maar een buitenantenne aahangen, het is niet anders. Dank jullie wel voor de reacties!
 
cornfed
Hoe heb je de decoder en receiver precies aangesloten op je tv?
Dat moet je beter beschrijven.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
LHC
De decoder heb ik via de DVD-player op de ingang van m'n TV aangesloten met scartkabels. De tulpuitgangen van de decoder (rood/wit) gaan naar de receiver (AUX). De TV-uitgang is scart, maar met een verloop naar tulp gaan rood en wit naar TV-ingang op de receiver en geel op MONITOR.
 
kobus1960
Ik had het spul destijds met scart naar TV en tulp naar Aux-, weer van TV met tulp naar TV-receiver.
De decoder geeft geen radio signaal af, slechts audio, je hebt dus geen signaal van Tele2 voor de Tuner.
Vandaar dat je via de TV de tuner zal moeten bedienen.

Ziggo HDMI naar TV, optisch naar optisch receiver. Ook bediening middels TV. Vandaar buitenantenne, ook
voor wat zenders die Ziggo weer niet heeft.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
LHC
Eigenlijk te gek voor woorden, in een tijd dat technisch werkelijk alles mogelijk is, als je radio wilt luisteren eerst je TV aan moet zetten en een paar stappen moet plegen, waarna je de TV weer uit kunt zetten. Maar als je dan naar een andere zender wilt zappen, dan begint het hele feest weer van voren af aan......

Bedankt voor jullie reacties!

p.s. Hebben jullie nog suggesties voor een goeie buitenantenne?
 
kobus1960
Zal ff zoeken waar ik dat ding ook alweer aangeschaft heb.
Dacht bij conrad, jaren geleden.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
LHC
Deze misschien? http://shop.conrad.nl/audio-tv-video-en-satelliet-apparatuur/satelliet-tv/tv-radio-antenne/radio-tv-antenne-binnen/

Het zijn wel binnenantennes, maar dat is voor mij beter, denk ik.

Groet!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'afspelen DVD/radio', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Welk radio of televisie station wil je er nog bij hebben? TV diensten : 73 31 dec 2016
decoder / tv-radio storing Algemeen : 2 02 dec 2011
Ontbrekende radio en tv zenders Algemeen : 4 17 aug 2011
radio zonder tv Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 6 11 jun 2011
Radio Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 3 14 feb 2011
Advertentie