obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Software of hardware probleem? Misschien kunnen we je helpen. ;)
 Onderwerp afdrukken
socket error 11004
jtb
Bij het downloaden via nieuwsgroepen (van tele2 of tweakdsl) krijg ik sinds kort de volgende error:

unable to connect tele2:119 (socket error 11004)

Ik kan dus niet meer downloaden. De telefonische helpdesk van tele2 zegt dat ze dit niet ondersteunen en dat de server news.tele2.nl niet van tele2 is. Nu zijn er op internet meerdere mensen met dit probleem, echter een oplossing vind ik niet. Ik heb geprobeerd om poort 119 te forwarden echter dit loste niets op. Ik maakte altijd graag gebruik van de newsservers en mocht dit niet meer gaan dan stap ik over naar een andere aanbieder, maar ik hoop dat dit niet nodig is.
 
cornfed
Daar waar je news.tele2.nl invult in je newsreader, moet je 82.197.196.35 eens invullen.
Probeer dan nog eens.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
jtb
pff en dan werkt het wel, weet je eventueel ook welke ip adres ik voor tweaknews zou moeten invullen en hoe het kan dat het mis gaat zonder ip? Voor tele2 werkt er echter maar 1 thread ipv 2 en de snelheid zakt in tot 30Kb/s.
Gewijzigd door jtb op 30 januari 2010, 13:37
 
cornfed
De DNS server van Tele2 werkt niet goed, daarom kan je wel via ip de server bereiken.
Als je definitief geen problemen met die DNS server wilt hebben,
moet je dit lezen en proberen: [TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen!

Dan werkt tweaknews ook weer.
Gewijzigd door cornfed op 30 januari 2010, 13:51
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
jtb
Nou dat Open DNS zal ik morgen even uitzoeken. Het rare is dat het downloaden nu weer niet werkt. Hij zegt de hele tijd: unable to connect, conection limit reached terwijl ik maar 2 thread heb aanstaan..
Gewijzigd door jtb op 30 januari 2010, 18:36
 
cornfed
Dan kan je weinig doen. Zal wel een storing zijn. Ik zou enkele uren wachten.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
jtb
Bedankt, opendns is nu op 1 pc werkelijkheid, hoe kan ik dit in de router van tele2 aanpassen. Kan niets vinden waar ik de DNS server kan aanpassen.
 
kobus1960
Ik zou het gewoon op elke pc even instellen, ben je gelijk klaar.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Op de allereerste pagina van de router als je inlogt. Daar staan de DNS servers van Tele2.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Tara2008
Volgens mij kun je de dns instellingen in het modem van tele2 niet aanpassen of vergis ik mij..

als dit wel mogelijk is, hoe doe ik dat dan. Ik zie ze wel staan alleen ze zijn niet aan te passen..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'socket error 11004', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
iPhone 5 en Davolink 2020 error Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 7 04 dec 2012
Console geeft MTU error Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 22 10 sep 2012
Problemen port forwarding "Virtual Server Add Error" Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 02 feb 2012
fatale error webmail zonnet Storing : 9 28 dec 2009
Virtual Server Remove Error Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 06 dec 2007
Advertentie