obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier alles m.b.t. de TV diensten.
 Onderwerp afdrukken
Help: Televisie kwaliteit slecht
zx12richard
Ik heb sinds kort een 42" LCD TV (Philips 42PFL8404h) aan de muur hangen, voorheen een gewone TV met 55cm. beeldbuis.

Maar op de 55cm. tv zag digitale tv van tele2 er gewoon echt goed uit. Nu ik de 42" heb aangesloten is de kwaliteit niet veel beter dan de antenne aansluiting. Beeld geeft veel onzuiverheden, en ruis en storing.. Switch ik over op bijvoorbeeld Bluray of PS3 of zoek ik via youtube op scherpere kwaliteit filmpjes ziet alles er perfect uit... (Dus aan de tv ligt het niet).

Maar de vraag die ik nu heb, ligt het aan de decoder, de verbinding van tele2 of iets anders?? Als scartaansluiting heb ik een Monster scart er aan hangen van ruim 60 of 70 euro.

Als je dan slecht zou gaan denken over tele2 is dat je denkt dat men de kwaliteit van digitale tv omlaag pompt om iedereen te overtuigen HD te nemen, al kan ik mij nauwelijks zoiets voorstellen.

Weet iemand wat een eventueel probleem kan zijn?
UPC Fibernet30.

825768194
 
cornfed
Is toch heel normaal.
Je kan toch geen 55 cm beeldbuis vergelijken met een 42 inch LCD.

De decoder kan alleen PAL resoluties weergeven.
Daarbij kan er alleen via SCART het beeld en geluid naar de tv gezonden worden. Monster of geen Monster.
En de tv stream is zo beperkt mogelijk gehouden om nog enigszins aan bandbreedte over te houden voor andere dingen.

Al die combinaties zorgen dat je nu wel de tekortkomingen ziet, die je eerder niet zag.
Gewijzigd door cornfed op 01 februari 2010, 01:07
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
zx12richard
Hoe gaat men dit dan oplossen met dat HD tv??
UPC Fibernet30.

825768194
 
MarkBM
Ze gebruiken een andere codering voor HDtv. Ik geloof mpeg 4 ipv mpeg 2 en dit neemt minder bandbreedte. Omdat de bandbreedte toch beperkt blijft zal HD niet hoger dan in 720 worden weergegeven bij tele2. Dit zal op je 42 plasma, naar verwachting, wel een stuk beter tot zijn recht komen dan het SD signaal wat je nu ontvangt.

Je bent nu aanbeland op het punt waar het verschil tussen een kabelaar en iptv via dsl duidelijk zichtbaar wordt. De kabel heeft veel meer bandbreedte tot zijn beschikking en kan daardoor beter beeld garanderen. Met sataliet zal het ook al een stuk beter zijn.
Gewijzigd door MarkBM op 01 februari 2010, 10:29
 
cornfed
De nieuwe decoders doen zelf alle signalen upscalen naar hogere resoluties.
Plus zorgt de HDMI kabel voor een digitale verbinding tussen decoder en tv.
De nieuwe MPEG 4 stream zorgt voor veel meer beeldinformatie, terwijl de bandbreedte niet toeneemt.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
zx12richard
Dus op termijn zou het wel beter moeten zijn zeg maar..

Nu wil ik gewoon nog afwachten welke HD zenders er halverwege 2010 bij komen, en voor welke prijs.
UPC Fibernet30.

825768194
 
cornfed
Wordt zeker beter.
Alleen weet je nu niet hoeveel beter.
Eerste gebruikerservaringen moeten nog verschijnen.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Help: Televisie kwaliteit slecht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Welk radio of televisie station wil je er nog bij hebben? TV diensten : 73 31 dec 2016
televisie kijken in Meander ziekenhuis amersfoort TV diensten : 4 16 mrt 2014
tele2 hd recorder is een slecht apparaat Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 9 09 sep 2012
Webmail Zonnet werkt niet of slecht Algemeen : 3 19 jun 2012
ineens slecht internetontvangst... Algemeen : 7 27 apr 2012
Advertentie