obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe!
Vlindertje
Hier kunt u mijn 20 Mb/s aanschouwen:

1855403756
 
kobus1960
Staat er op dat moment nog meer apparatuur van Tele2 aan?
Zoals decoders, tv's e.d.? Zo ja, alles uit, behalve modem en dan
nog eens testen. Zo niet, is het wel heel droevig.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Vlindertje
Alleen de TV staat aan
 
kobus1960
En die gaat via Tele2?
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Vlindertje
Ja, TV, internet en telefoon gaan via 1 kabeltje via de telefoonaansluiting in ons huis
 
kobus1960
Oke, dan staat er dus ook nog een decoder aan, anders zou je tv niet werken.
Doe een keer een snelheidstest met een pc die met een kabel aan het modem
zit, dus niet draadloos. Verder de tv decoder van de stroom af.
Dan zou je richting 10 moeten kunnen gaan, of zelfs hoger.
Decoder/tv trekken minstens 4 weg. Als je daarbij ook nog gaat opnemen ben
je nog eens 4 kwijt. Dus wie weet is je basissnelheid prima.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
bterstege
Ik ben ook overgestapt op Tele2, omdat de klantenservice mij verzekerde dat 8/9 Mbit toch zeker wel gehaald moet worden. Vandaag is alles opgeleverd, wat overigens prima ging. Alleen de snelheid laat te wensen over (voor de duidelijkheid, ik heb alleen TV).

Ik woon in een oud huis, waar nu drie appartementen in zijn gebouwd. Ik heb een varkenssnuit/ISRA aansluiting.
Dit zijn de snelheden die ik haal.

Met kabel
1950744542

Met WiFi
1950760338

Ouch, nog langzamer dan ik met Telfort had.Smile
Iemand enig idee.
 
cornfed
Hoe ziet je aansluiting eruit?
Zit je daadwerkelijk aan een echt ISRA punt of aan een aftakking?
Vooral bij omgebouwde huizen met meerdere woningen moet men vaak een ISRA delen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
bterstege
Ik heb inmiddels ook wat verder gezocht in dit topic. Ik heb een enkele varkenssnuit, dus niet één met een "leeg" plaatje erboven. Dit is dus niet het originele ISRA punt als ik het goed begrijp. Het originele ISRA punt zit dan hoogstwaarschijnlijk beneden in de meterkast. Ik weet dat de andere twee appartementen hier hun internet delen, maar dat is kabelinternet van UPC. Ik weet niet zeker of ze ook vaste telefonie gebruiken.
Ik ben zelf niet zeer technisch aangelegd, maar gelukkig m'n vader wel. Maar zijn er dingen waar ik dan op kan letten? En als de andere appartementen bv. geen telefonie gebruiken, kan ik die 'aftakking' dan eruit laten.
Alvast bedankt.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: mei 15 2012 11:10:18:
Ik heb een foto gemaakt, waarvan ik vermoed dat het de originele ISRA punt is (lasdop o.i.d.?)
Dan zie ik inderdaad dat er naar zowel appartement A als appartement B een kabel loopt.

20120515105531.th
Gewijzigd door bterstege op 15 mei 2012, 11:10
 
cornfed
Ik denk ook dat dit je echte ISRA punt is.
Voor je die kabels gaan doorknippen, zou ik eerst goed checken welke naar jouw woning leidt en welke niet.
Zomaar alles doorknippen kan je boze reacties opleveren. Dus even alles checken bij de buren.

Die twee kabels die uit de dop komen, zijn vrijwel zeker lijn A en lijn B.
Tele2 kan ook het DSL signaal op een andere lijn geleverd hebben. Dat moet je even controleren.
Sluit je modem direct aan op een kabel die uit de lasdop komt. Zo test je uit wat de werkelijke snelheden zijn.
En test altijd via een netwerkkabel je snelheid uit. Via WIFI is het vaak niet betrouwbaar genoeg.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
mailmap op eigen harddisk Algemeen : 5 24 jan 2016
Eigen router achter Tele2 modem/router Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 16 16 jan 2014
Eigen DVD recorder aansluiten Storing : 4 14 nov 2013
Advertentie