obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Lacie Network space 2 NAS
JanH
Wie kan mij helpen?

Ik heb een stnadard DV-2020modem en op poort 3 een 1TB NAS van Lacie aangesloten (met de meegeleverde ethernet kabel). Ondanks dat de NAS automatiusch door de Network Assistant gevonden zou moeten worden gebeurd dit niet.
Ik zie het LAN3 lampje op de DV2020 oplichten en af en toe iets knipperen (contact dus volgens mij!). Het enige bijzondere dat ik heb is dat MAC filtering is ingeschakeld, maar ik dacht dat dit alleen voor de verbinding van de wireless laptops is.

Alvast dank!
 
cornfed
Mac filtering is inderdaad bedoelt voor WIFI.
Via het bedraad netwerk heeft dat geen functie.

Volgens mij moet je de NAS eerst aan je pc aansluiten en dan de juiste netwerkinstellingen plegen.
Pas dan gaat hij aan de router.


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
JanH
Dank je, ga ik proberen.
 
JanH
Heb de handleiding bekeken en die zegt dat je eerst een netwerk verbinding moet hebben voordat je de NAS mbv de USB kabel op de PC aan kunt sluiten.
Kan het zijn dat DHCP problemen geeft? deze heb ik uitgeschakeld
 
cornfed
Is het deze? http://www.lacie.com/nl/products/prod...?pid=11384

Aan welke LAN poort had je de NAS aangesloten eerst?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
JanH
Het is inderdaad 'die' maar gelukkig is het probleem opgelost.
Ik ben er van uit gegaan dat de handleiding correct was en dat was niet slim!.
De NAS zou geheel automatisch gevonden worden na het aansluiten, maar dat is niet zo, je moet eerst een commando geven om te gaan zoeken en dat stond nergens!.
Nu doet ie het maar ben ik in het password kwijt vw de haast gisteravond. Zal waarschijnlijk terug moeten naar de fabriekssettings maar dat is geen probleem.
Dank voor je hulp!!
 
cornfed
In principe is de software een soort ip/port scanner.
Als de NAS een ip adres krijgt van de DHCP server (blauw knopje indrukken), moet de de software hem vinden normaal gezien.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kleijer
ik heb dezelfde NAS-schijf (gisteren gekocht!) en hetzelfde probleem.. heb al naar de NAS-schijf gezocht op PC en op MAC en weet niet wat er fout gaat Frown Ik weet ook niet wat voor router ik heb van tele2, maar heb hem nu 2 jaar.. DHCP heb ik wel ingeschakeld staan.. De NAS wordt helemaal niet opgepakt, terwijl hij wel aanstaat...

hellup!
Gewijzigd door kleijer op 18 maart 2010, 10:56
 
cornfed
Je hebt een Davolink router.
Op welke poort zit de NAS aangesloten op de router?

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kleijer
op poort 3 en heb poort 4 en 2 (maar van poort 1 en 2 las ik dat die voor tv aansluiting gebruikt worden) ook al geprobeerd..

waar vind ik het blauwe knopje waar je 2 / 3 berichten eerder over had? zodat de dhcp-server hem oppakt? misschien dat dat helpt ...
Gewijzigd door kleijer op 18 maart 2010, 13:24
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lacie Network space 2 NAS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lacie networkspace 2 wordt niet herkend Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 5 19 aug 2014
NAS Lacie Network space2 Algemeen : 6 18 feb 2012
Krijg Network space 2 niet aan de praat Algemeen : 4 24 okt 2011
Lacie NAS benaderen via internet Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 13 08 jun 2011
Advertentie