obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
HDTV kan niet met beschikbare bandbreedte!
Bill
Er wordt +/- 5 Mbps gereserveerd voor digitale tv.

Volgens deze tabel is dan VHS kwaliteit in ieder geval haalbaar, maar zelfs DVD kwaliteit niet. Het zal er ergens tussen in liggen. HDTV is uitgesloten! (kijk bij onderdeel 7 Examples)




Quantity Unit bits per second bytes per second Field Description
2Mbit/s2,000,000250,000Video dataVHS quality
8Mbit/s8,000,0001,000,000Video dataDVD quality
27Mbit/s27,000,0003,375,000Video dataHDTV quality


Hoe kan Tele2 dit dan wel realiseren?
Gewijzigd door Bill op 23 februari 2010, 15:15
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kobus1960
Zou dat inhouden dat Fiber alleen geschikt zou zijn voor echt HD qua snelheid?
Dat zou toch de blunder van de ??? zijn, ik overweg btw om van ziggo over te stappen op schotel, zit me daarover
flink in te lezen. Ook weer een andere materie Wink
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Bill
Ok duidelijk! Bedankt voor de uitleg.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
C1000
Ben ik het toch wel een beetje met Bill eens.
HD is HD.ongeveer 32mb per seconde. Daar zitten bepaalde normen en eisen aan. Als je dit zelf gaat comprimeren is het geen HD meer.
Anders zou die gene die een tv programma maakt gelijk alles kunnen registreren in H264.(wat overigens een perfecte compressie methode is)
Het feit blijft dat er een boel video wordt weg gegooid.
 
C1000
Ik moet je wel gelijk geven, het gaat vooral om de beeldlijnen.
Maar het blijft toch raar dat als je iets registreert in bijvoorbeeld door jou genoemde MXF bestanden kun je alweer kiezen uit imx30 en imx50. Dit wordt vervolgens gemonteerd (compressie )en in de mediagateway gegooid (compressie) en tele2 gooit daar ook weer een compressie over en vervolgens komt het bij ons thuis op het scherm en is er nog maar weinig over van het originele martiaal.
En toch ziet het er strak uit.
Er is niet een standaard voor HD zo als je dat met PAL wel hebt. Gewoon 576 beeldlijnen niet meer niet minder.
Dit geeft toch wel een beetje aan dat het een relatief begrip is HD.
Althans naar mijn bescheiden mening.

Ik moet je wel zeggen nu ik het zo opschrijf neig ik er naar om toch wat meer voor jou mening te voelen dan dat ik eerst deed.....
Het zet mij aan het denken en dat is goed.
 
jessie
Hoe zit dat eigenlijk met die oude Samsung decoder.
Dit zijn de specs:
Decoding
MPEC-1: 5 Kbps ~ 1.5 Mbps MPEC-2: 1.5 Mbps ~ 6 Mbps,
D1 Resolution, MP@LL MP@ML WMV-9

http://www.samsung.com/global/busines...rd_id=113#

Je zou zeggen dat de Samsung geen mpeg4 ondersteund, maar ik heb er wel beeld mee.

Zendt Tele2 dan twee verschillende streams of zie ik dat verkeerd?

Oh, zie het al:
Software decoding capability on DSP architecture make this device be flexible to accommodate any media format.
Gewijzigd door jessie op 26 maart 2010, 11:48
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HDTV kan niet met beschikbare bandbreedte!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie