obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe router
looney
Hallo,

Wij hebben thuis een ontzettend oud dv201 AMR router staan. Hier zitten maar 2 computer poorten op waardoor we ook genoodzaakt zijn een splitter te gebruiken.
Het probleem is dat onze LAN verbinding ontzettend traag is. Het draadloos internet is niet alleen traag maar heeft ook een bereik waar je verdrietig van word en de router begint kuren te vertonen. Hierdoor valt internet en telefoon geregeld weg en moet die vrijwel dagelijks gereset worden voordat het zooitje weer werkt.

Wij willen dus een nieuwe router waar 4 poorten op zitten, WiFi voor de mobiele telefoons en een goed draadloos netwerk.

Nu kwamen wij thuis uit op de volgende 2 routers.
- TP-LINK TL-WR1043ND
- Linksys WRT160N

Maar nu lezen we allerlei verhalen over het geval dat je bij tele2 geen nieuwe router kan neerzetten.
Waarom is dit en hoe kunnen wij ervoor zorgen dat we toch weer goed internet, LAN en telefonie hebben?

Want als het waar is dat je geen nieuwe router bij tele2 kan gebruiken kunnen wij beter overstappen. En dat zou zonde zijn want we hebben het naar onze zin bij tele2. Goede klantenservice en de verbinding zelf is toppie.

Alvast bedankt
 
cornfed
Je kan twee wegen bewandelen.

Je sluit een andere router aan op de Davolink.
De Davolink is dan alleen een doorgeefluik voor internet. De nieuwe router neemt alle interne netwerk taken op zich.

Of je vervangt de Davolink. Het is mogelijk.
Alleen zijn er geen garanties dat de nieuwe router werkt met de verbinding.
Er zijn wel sommige modellen bekend die werken met de verbinding.

Wat wil je doen?
Gewijzigd door cornfed op 24 februari 2010, 14:25
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
looney
Nou het liefst zet ik gewoon 1 router neer die alles doet. Maar stel dat ik de Linksys WRT160N neem. Heb ik kans dat deze gewoon alleen kan?

En anders sluit ik hem aan op de oude router. Maar heb ik dan wel sneller internet en is mijn internet- en telefoonverbinding dan weer goed?
 
cornfed
Als je belt via Tele2 telefonie (VOIP) kan je de Davolink niet vervangen. Je kan dan alleen een tweede router achter de Davolink neerzetten.

Of de Linksys solo werkt, weet ik niet. Er zijn geen ervaringen ermee.
Als tweede router zou ik hem afraden.
Je kan dan beter een router zonder modem kopen.

Verder wat leesvoer voor je:
Davolink router vervangen
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
Gewijzigd door cornfed op 24 februari 2010, 17:39
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
sander4life
Ik heb onlangs een router erbij gekocht (een sitecom gaming router wl-308)
Nu wil ik graag dat deze router de routering doet ipv de davolink 2020.

Maar op de davolink kan ik de dhcp server niet uitschakelen.
Hoe kan ik er toch voor zorgen dat de sitecom router het werk doet en niet de davolink

Wat ik wil is dat de davolink gewoon een doorgeefluik wordt voor internet tv en voip.

Ik zat zelf te denken aan het aanpassen van de dhcp range, maar levert dit problemen op voor tv en telefonie?

 
cornfed
Range aanpassen van 192.168.1.2 tot 192.168.1.10 op de Davolink.
Bij DMZ HOST moet je 192.168.1.100 invullen.
Dan de Sitcom een vast ip adres geven (192.168.1.100).
Zet de verbinding van de Sitecom in op static ip adres.
De DHCP server van de Sitecom moet in een ander range ip adressen uitdelen (192.168.2.0 bv.)
De netwerkkabel moet van LAN 3/4 Davolink naar de WAN poort lopen van de Sitecom.




Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
sander4life
Geweldig.. werkt als een zonnetje volgens mij..

Ga het wel even uitgebreid testen!
 
cornfed
Hou ons op de hoogte! Happy testing!
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
nieuwe simkaart Klacht over Tele2 : 1 24 sep 2019
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Advertentie