obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
Overzicht vaker voorkomende klachten/problemen
Tele2 Webcare
Beste forumleden,

Graag wil ik jullie een overzicht geven van vaker voorkomende klachten en problemen. Vanaf nu zal ik hierover elke week een update geven. Mochten jullie input, tips of adviezen hebben dan zijn deze meer dan welkom!

Haperen van het beeld
Het is bekend dat sommige klanten klachten kunnen ondervinden met de beeldkwaliteit, zoals haperend of blokkerig beeld. Mijn collega's zijn steeds bezig met het monitoren en verbeteren van de beeldskwaliteit. Eind maart verwachten wij een software-update hiervoor te kunnen geven zodat we de beeldkwaliteit aanzienlijk kunnen verbeteren.

Tweede decoder aansluiten in hetzelfde huishouden
Per huishouden kunnen er maximaal twee Digitale Decoders worden aangesloten. Dit kan een Harddisk Recorder en Digitale Decoder zijn of twee Digitale Decoders. Dit heeft te maken met de internetsnelheid die nodig is voor de doorgifte TV.

Problemen met het opnemen van programma’s
Ik heb verschillende signalen gekregen over de problemen met opnames. Deze problemen gelden overigens niet voor alle klanten. Het zijn problemen die specifiek bij klanten voorkomen en per klant verschillen, in het algemeen zijn er geen problemen met de Harddisk Recorder en het opnemen en pauzeren van live TV. Mijn collega’s zijn hard op zoek naar een oplossing en zullen dit zo snel mogelijk aanbieden aan de klanten waarbij dit niet naar behoren werkt.

Problemen met HDMI
In sommige gevallen blijken er aansluitingsproblemen via de HDMI-kabel te zijn. Het gaat hierbij voornamelijk om nieuwere TV's. Mijn collega’s werken hard aan een oplossing. Als je last hebt van; geen beeld, maar wel geluid, kan je het volgende doen: Maak de HDMI kabel los en sluit deze weer opnieuw aan of haal de decoder even van het stroom. Als alternatief kan je tijdelijk de decoder aansluiten op SCART.

Draadloze oplossing voor het verbinden met de modem naar de decoder
Het is in principe mogelijk om een draadloze verbinding te leggen tussen de modem en de decoder. Echter is een draadloze storingsgevoelig en is de kwaliteit van het signaal niet te garanderen.
Tele2 ondersteunt een dergelijke oplossing op het moment niet vanwege deze storingsgevoeligheid.

Een mogelijke oplossing hier voor zou zijn: http://www.ruckuswireless.com/products/mediaflex-home-products. Maar nogmaals, wij kunnen je met een dergelijke oplossing niet garanderen dat je storingsvrij TV kan kijken!

HD zenders
Half maart is HD televisie beschikbaar voor NL1, NL2 en NL 3. Daarnaast zal er in de loop van het jaar een HD zenderpakket geïntroduceerd worden waarin verschillende zenders in HD kwaliteit zullen worden aangeboden.

Kosten Ere Divisie Live
Alle wedstrijden van de Ere Divisie zullen vanaf het nieuwe voetbalseizoen in de vorm van een abonnement worden aangeboden. De kosten die hieraan verbonden zijn bedragen 12,50 per maand.

Ik hoop dat ik jullie hiermee wat meer duidelijkheid heb kunnen geven!

Met vriendelijke groet,

Danielle
 
famlimburg
Danielle, van mij krijg je een compliment hoor voor jullie en jou inzet om alles tot volle tevredenheid op te lossen.
Ik heb de decoder nu 2 weken in bezit en heb bijna GEEN klachten.
Als je je een beetje erin vertrouwd en niet als een blind paard het verkeerd aansluit kunnen jullie ook geen wonderen verrichten.
Alleen vind ik wel dat jullie in het HD pakket, de meest gekeken zenders ook in het HD pakket moeten gaan leveren !!!
En niet later gaan komen met extra kosten voor de SBS, RTL en Eurosport zenders, die zijn nu wel in het concurrerende zender pakketten ingesloten voor hetzelfde bedrag.
 
leeg
Danielle.
Fijn dat je zo actief bent op het forum !
Nu ben je wel al een oude veel voorkomende klacht vergeten.
De echo op de telefoonlijn.
Mvgr
 
wallia
Heb gemerkt dat de HD-recorder bij het opnemen, de opname tijd alleen tot 15 minuten kan worden verlengd. De RTL zenders vooral hebben er een handje van om hun late films te laten uitlopen soms tot 27 minuten!Denk je dan dat je genoeg hebt aan 15 minuten extra, blijkt bij het terugkijken van de film precies het einde niet is opgenomen. Het zou dus wel fijn zijn van Tele2 als je een op te nemen programma onbeperkt kan verlengen! Voor de rest zijn we wel tevreden met het gebodene!
 
Plompie
Zou ook makkelijk zijn als je deze extra tijd standaard in kan stellen. Zoals hij nu standaard op "0 min" staat, dan zou je bv std al je opnames 30 min langer kunnen laten duren (tenzij je het bij het programmeren van de opname aanpast)
 
Tele2 Webcare
Beste Wallia en Plompie,

Bedankt voor jullie input. Mijn collega's werken eraan om het TV-product te optimaliseren. We zullen dit meenemen in de verbeterpunten.

Met vriendelijke groet,

Danielle
 
jena
Hoi wij hebben vanaf 26-03-2010 ook ons pakket uitgebreid met tv erbij van Tele2, ik kan je vertellen dat de problemen nu zijn begonnen, de internetverbinding is traag geworden, de telefoon hapert bij het bellen, en de tv is helemaal niks, helemaal geen HD tv dat komt eraan zeggen ze, en als je tv kijkt krijg je de bekende haperende beelden met elke keer een scherp geluid er doorheen, ook heb ik de HD recorder erbij genomen maar na instellen doet dat ding zelf waar die zin in heeft met opnemen, dus het is altijd maar afwachten als je thuis komt of die het heeft opgenomen, ik kan je vertellen we komen net thuis en je raad het al 2 van de 3 ingestelde programma's heeft die maar opgenomen, ik vind dit echt een trieste zaak van de week wordt ik gebeld door de technische dienst, nou ik ben benieuwd wat die gaan oplossen, overigens vind ik het schandalig dat je als bestaande klant ook nog eens 29.50 moet betalen aan administratiekosten, maar dat schijnt altijd zo te zijn krijg je te horen als je tele2 belt, ook heb ik bel altijd gratis maar als je op je factuur kijkt zie je dat als je Tele2 belt ze daarvoor kosten in rekening brengen, ik ben het na een week al zat en heb spijt dat ik dit heb afgesloten, overigens ben ik de hele week aan het bellen met Tele2 en vergoeden ze wel dingen maar ik wil gewoon normaal TV kijken en opnemen.
 
rosta1980
Hallo Jena,

Het lijkt erop dat veelal problemen die jij opnoemt te maken hebben met de wijze waarop deze installatie is aangesloten, of dat je te ver van de wijk centrale zit, dat even ter zijde. Maar goed kun jij vertellen of er een monteur van Tele2 is geweest voor deze aansluiting? Welk postcode gebied zit je?

Met vriendelijke groet,

Ron
 
leeg

Quote

jena schreef:
Hoi wij hebben vanaf 26-03-2010 ook ons pakket uitgebreid met tv erbij van Tele2, ik kan je vertellen dat de problemen nu zijn begonnen, de internetverbinding is traag geworden, de telefoon hapert bij het bellen, en de tv is helemaal niks, helemaal geen HD tv dat komt eraan zeggen ze, en als je tv kijkt krijg je de bekende haperende beelden met elke keer een scherp geluid er doorheen, ook heb ik de HD recorder erbij genomen maar na instellen doet dat ding zelf waar die zin in heeft met opnemen, dus het is altijd maar afwachten als je thuis komt of die het heeft opgenomen, ik kan je vertellen we komen net thuis en je raad het al 2 van de 3 ingestelde programma's heeft die maar opgenomen, ik vind dit echt een trieste zaak van de week wordt ik gebeld door de technische dienst, nou ik ben benieuwd wat die gaan oplossen, overigens vind ik het schandalig dat je als bestaande klant ook nog eens 29.50 moet betalen aan administratiekosten, maar dat schijnt altijd zo te zijn krijg je te horen als je tele2 belt, ook heb ik bel altijd gratis maar als je op je factuur kijkt zie je dat als je Tele2 belt ze daarvoor kosten in rekening brengen, ik ben het na een week al zat en heb spijt dat ik dit heb afgesloten, overigens ben ik de hele week aan het bellen met Tele2 en vergoeden ze wel dingen maar ik wil gewoon normaal TV kijken en opnemen.

Als jij tele2 opbeld met het verhaal dat je al klant was.
Krijg je meestal die admin kosten wel terug.
in mijn geval wel.
Gewoon administratie zaken / overige vragen
 
jena
Ik wacht tot ze langskomen met mijn postcode zit ik op 5932, en over de adminkosten heb ik al 2x over gebeld dat krijg je niet terug, Tele 2 zegt nieuw product dan betaal je gewoon de adminkosten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overzicht vaker voorkomende klachten/problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen : 9 02 nov 2016
Problemen afstandsbediening glasvezel Tele2 Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 11 20 feb 2014
problemen draadloze snelheid. Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 11 13 feb 2014
Problemen met internet via utp Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 21 dec 2013
Advertentie