obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
Beeldkwaliteit A532 via HDMI slecht
markkuiper
Voor iedereen die de A532 via HDMI heeft aangesloten en een slechte beeldkwaliteit heeft, had ik ook erg veel last van, van alles geprobeerd om dit te verhelpen. Tv anders ingesteld, andere HDMI kabels gebruikt etc. Uiteindelijk een bijna onmogelijke oplossing voor gevonden, namelijk de decoder via Scart aansluiten en mijn beeld is ineens superstrak ! Ook geen gedoe meer met geen beeld/wel geluid, resetten etc. Het hoort eigenlijk niet natuurlijk, maar is een goede tijdelijke oplossing tot Tele2 het HDMI aansluitprobleem opgelost heeft.
 
famlimburg
Ik krijg eigenlijk het idee dat dit niet bij Tele 2 ligt, ik heb de setopbox wel via HDMI aangesloten en meteen goed beeld en ook nog strak ook.
Ik denk eigenlijk dat er wijkcentrales bijzijn die het niet aankunnen, anders als het bij Tele 2 zou iedereen er toch last van moeten hebben ????
Het is maar een idee hoor ???
 
kobus1960
Zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, ik weet uit eigen ervaring en ook te lezen in
de diverse topics hier, dat er flink gewerkt wordt in de centrales.
Kan goed te maken hebben met het aanpassen van het net én de aanstaande sofwareupdate.
Tele2 kan dit niet over z'n kant laten gaan.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
gbverhoeven
Hallo,

Bij mij was de kwaliteit via HDMI juist erg goed, maar na een reset was de mogelijkheid verdwenen in het menu om te kiezen tussen 1080 760 en 525. De kwaliteit is nu gewoon slecht te noemen. In het menu staat bij HD-Opmaak nu "---"
Paar keer gebeld maar kan niet opgelost worden. Vraag gesteld in dit forum, geen antwoorden. Gemaild met Danielle van Tele2 Geen reactie. Hier baal ik echt van. Was in het begin buitengewoon tevreden, geen klachten alles werkte perfect, en nu dit. Het is ook vreemd dat je de decoder geen "harde"reset kan geven. Hoe ik ook reset, alle instellingen en geprogrameerde opnames blijven behouden, dus wat wordt er dan gereset?? Ik kijk het nog even aan, en dan stoppen we met dit hele gebeuren.

M.v.g.

Gerben
 
famlimburg
Jij zegt zelf in het begin was het goed, waarom die reset dan, je kan daar Tele 2 toch niet de schuld van geven ?
 
gbverhoeven
De reset was nodig omdat ik meerdere apperaten op HDMI heb aangesloten, en zoals bekend in dit forum geeft dat wel eens het conflict van "wel geluid,geen beeld" Vandaar. Maar door een reset mogen er toch geen menu onderdelen verdwijnen???

Mvg

Gerben
 
cornfed
Als er een reset is gebeurd, kijkt de decoder of er een nieuwe firmware klaar staat voor hem.
Blijkbaar is er een andere versie nu op de decoder.
Vandaar dat je menu er nu anders uit ziet.


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
gbverhoeven
Mijn menu ziet er niet anders uit, aleen zijn verscheidene functies op non actief gezet, en dat vind ik nou zo vreemd. Dan zouder er toch meer mensen zijn?

Mvg

Gerben
 
gbverhoeven
Welke opties zijn bij jou dan niet beschikbaar en/of bruikbaar?

mvg


Gerben
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beeldkwaliteit A532 via HDMI slecht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Van Amino A532 naar Amino A550 Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 16 mei 2016
tele2 hd recorder is een slecht apparaat Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 9 09 sep 2012
Amino A532 Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 31 aug 2012
Webmail Zonnet werkt niet of slecht Algemeen : 3 19 jun 2012
ineens slecht internetontvangst... Algemeen : 7 27 apr 2012
Advertentie