obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
aansluiting modem
jan de sloper
Goedemorgen allemaal
Ik heb deze week mijn modum e.d. aangesloten.Na wat haperingen doet hij het goed maar er zijn toch een paar dingen die ik niet begrijp of verkeerd doe.
Er staat in het aansluitings boekje dat de draad niet langar moet zijn dan 2 mtr tussen de modum en het isra punt
Verderop staat er ook tussen modum en de digitale ontvanger ook max 2 mtr.
Wat moet ik nou want mijn isra punt zit net aan de andere kant van de kamer!!!!!!!!!!!!met wegwerken van de kabel toch zo,n 8 meter
Het viel mij ook tegen van uizending gemist en geen bbc 1 en 2
En zit nu radio op de tv ,maar ik wil ze eigenlijk op mijn radio kan dat enne hoe aan te sluiten.
Wie kan mij een tipje van de sluiier geven bij voorbaat dank
Jan de sloper
Gewijzigd door cornfed op 11 maart 2010, 12:40
 
kobus1960
De afstand tussen ISRA en modem is relevant, dus 2 meter ideaal.
De afstand tussen modem en settopbox/decoder is niet relevant, in die zin dat een beetje goeie
UTP (netwerk) kabel rustig 10 tot 20 meter mag zijn, goeie kwaliteit nog langer, geen probleem.
Geeft geen signaal verlies. Als je handig bent en daarvoor spullen hebt, maak je die zelf.
Zo niet, koop die op lengte. Pluggen zelf plaatsen is niet heel simpel en gevoelig.
Geluid is digitaal of scart aan te sluiten op je audio.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
jan de sloper
Hoi Kobus.
Dus als ik het goed begrijp moet mijn modum terug naar het isra punt [met de telefoon] en dan met de utp kabel naar de digitale ontvanger [zat er bij in de doos!!!!!!]
Oke dat begrijp ik en is ook te doen Alleen zit ik dan nog met de computer ,weer een draad of draadloos dat is ook een oplossing.
Hij doet het nu wel aardig [8 mtr tussen isra punt en modum!!],
Ik ga hem toch even anders aansluiten kijken of het nog beter gaat
Dank
Groeten Jan
 
cornfed
Standaard moet altijd het modem vlakbij je ISRA punt zich bevinden.
De telefoonkabel tussen ISRA en modem moet zo kort mogelijk zijn.
Dat in verband met mogelijk storingsbronnen in de omgeving.
Gewijzigd door cornfed op 11 maart 2010, 12:38
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aansluiting modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
waarom is de wan poort op de 20 mbit modem wel beschikbaar en op de 40 mbit niet? Algemeen : 2 14 sep 2015
Advertentie