obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Forwarding
biljoen
Sinds kort heb ik een server thuis draaien, alleen via de wel bekende 192.168.1.* kan ik wel op mijn server komen.

Helaas kan ik via de router poort 80 of 21 niet forwarden. Hoe zit dat???
Van alles geprobeerd, het is gewoon niet mogelijk. Is er soms een firmware die ik dan moet uploaden naar de router om dit te bewerkstellen?

m.vr.gr. John
 
famlimburg
Fijn dat flikkerende beeld ik hoop dat het dinsdag over is.
 
biljoen
Oka, als ik er dan geen firmware op kan zetten waarom kan ik dan geen poort 80 en 21 forwarden, snuggerige jopie!!!
 
kobus1960
@Biljoen, hou het wel even fatsoenlijk hier!!
Portwarding op 80 staat tele2 niet toe, gebruiken ze voor eigen doeleinden.
Dat is een makke waar veel van ons mee zitten.
Men heeft aangegeven dit middels een update aan te zullen pakken, maar het TV probleem
geniet op dit moment prioriteit.
Even geduld dus.
Gewijzigd door kobus1960 op 14 maart 2010, 19:47
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Bill

Quote

biljoen schreef:
Sinds kort heb ik een server thuis draaien, alleen via de wel bekende 192.168.1.* kan ik wel op mijn server komen.

Helaas kan ik via de router poort 80 of 21 niet forwarden. Hoe zit dat???
Van alles geprobeerd, het is gewoon niet mogelijk. Is er soms een firmware die ik dan moet uploaden naar de router om dit te bewerkstellen?

m.vr.gr. John


Dit is een nat probleem! Ook de livebox van Online waar ik ervaring mee heb heeft hier last van.

Controleer eens op je werk of je je website kunt openen van je eigen server.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
biljoen
hou het wel even fatsoenlijk hier??
OKay maar poort 80 en 21 moeten ze gewoon los gooien.
Bij ander prov is het wel mogelijk zoals KPN.
Ik ben dus wel het zwarte schaap, cheap he.
20 Mb? nou met 12 Mb moeten doen.
Nog enkele maanden dan zeg ik het op, nou dat is ook cheap.
Zo zijn er wel meerdere het zwarte schaapje.
De wolf zit hierachter. DDDDDDDDDDDDDDDDDDOOOOOOOOOOOOOOOOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
.
 
cornfed
Poort 21 is geen probleem en poort 80 is bezet.
Je kan dan alleen via de DMZ Host alles forwarden.
En je moet via een proxy testen. Zoals Bill als zei, ondersteunt de router geen NAT loopback.

Mag ik je vragen nu normaal te reageren??
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
cifra747
Sinds vandaag kan het ook anders. Heb het op een andere Tele2 pagina al gepost maar aangezien ik er zoveel problemen mee heb gehad, hierbij de uitleg die bij mij werkt.

Vul in Tele2 modem ( Comtrend CT-6373) bij Advanced Setup // NAT // Virtuele Server de poort(en) in die moet worden geforward. Bv. Web Server (HTTP) 80 80 TCP 80 80 192.168.1.x (IP adres van je server). Als je een email server (Ik heb Qmailrocks&Squirrelmail&FreeBSD) hebt moet je bij smtp: smtp.tele2.nl invullen + login op je server (Squirrelmail) met account & password. Zonder login kun je alleen emailen naar @tele2.nl adressen. Ik kan niet lokaal op www.mijnadres.nl kijken, kom je uit bij je modem. Hooguit schoonheidsfoutje, zeker geen bottle-neck. Kan wel via http://localhost of http://192.168.1.x
Je kunt ook alles naar je server sturen maar dat vind ik zelf niet zo´n mooie oplossing dmv DMZ Host 192.168.1.x
Download ca. 45-52 Mb,upload ca. 5 Mb (!!!), ping 42 milli sec., 141 meter van centrale. Superieure cijfers!!! Gr. Andre

Ps. Voor de duidelijkheid ik heb een aantal porten geforward: 21,22,23,25,80,81,110,123,443 zonder problemen
Gewijzigd door cifra747 op 04 mei 2010, 14:20
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Forwarding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Port Forwarding Helpdesk : 5 20 jan 2014
DV-2051 port forwarding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 22 feb 2013
ip camera en port forwarding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 13 sep 2012
Problemen port forwarding "Virtual Server Add Error" Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 02 feb 2012
DMZ & forwarding met een tweede ps3 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 23 24 aug 2011
Advertentie