obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier alles m.b.t. de TV diensten.
 Onderwerp afdrukken
Tele2 en Humax5000C
theoweert
Ik zit met een probleem, en heb eigenlijk al spijt als alle haren op mijn hoofd van mijn overstap van Ziggo naar Tele2 i.v.m. de prijs.
Ik bezit een Humax5000C met een hardschijf van 320 GB echter blijk die niet of ik weet niet hoe aangesloten te kunnen worden aan de ontvangen decoder van Tele2. Heeft iemand ervaring met de decoder van tele2 en een harddisk of b.v. een videorecorder?

Verder een volgend probleem heb door het hele huis een netwerk aangelegd voor de computer plus kabel voor TV overal in het huis. Echter nu ik het pakket binnen heb gekregen blijkt de decoder alleen een HDMI en Scart uitgang te hebben dus niets andeer TV in huis meer. Een tweede decoder zou de oplossing zijn, dus ook gelijk deze bij besteld echter daarvopor moet je volgens de helpdesk een nieuw netwerk voor aanlegen, want die mag geen gebruik maken van de modem poorten 3/4 maar moet apart getrokken worden van de huiskamer via 2 betonnen plafonds naar de slaaplamer. Dus allemaal extra hoge kosten en nieuwe kabels trekken. Over dit spreekt men niet in hun acties.

Weet iemand een oplossing voor deze problemen. Kom niet met terug naar Ziggo, want ik zit er al verplicht 1 jaar aan vast.Angry
 
cornfed
Kan de Humax ook opnemen via een SCART aansluiting?

Zo ja, dan moet je de SCART kabel verbinden tussen decoder en Humax.
Alles wat de decoder uitzend via SCART kan je dan opnemen.

Zo niet, dan heb je niets meer aan de Humax.


Een aparte netwerkkabel per decoder is standaard.
Je kan wel via power-line of home-plug adapters gaan werken.
Dan creƫer je een netwerk over je stroomnet.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
McBeukie
inderdaad via POwerlan/Homeplug, zo heb ikde 2e decoder ook aangesloten boven en het werkt perfect.
 
theoweert
Dus inderdaad balen want net een nieuwe Humax5050C gekocht werkt uitstekend bij Ziggo.
Weggegooid geld tenminste maar voor volgend jaar bewaren want ik heb nu al mijn buik er van vol. Zeker dat van je tweede TV decorder. Daar staat niets van op het internet maar ben wel verplicht hem 1 jaar af tenemen.
Betaal je nog 4,- extra voor per maand!!

Hoe bedoel je dat je geen nieuwe netwerk moet aanleggen. Je moet toch door twee plafonds een utp kabel trekken.
Je mag hem niet van het aanwezig netwerk (1000 mb hub boven) afhalen, daar saat de andere computers op. En die moeten weer op de lan 3/4 aangesloten worden. Dus dat betekent toch wel dat je een nieuw netwerk moet aanleggen of zie ik het totaal verkeerd.

De humax 5050C, (de 5000c is geen pvr) is geen externe HDDrecorder maar een decoder met pvr. Deze kan niet van externe bronnen, zoals dus wat jij wil van de Animo decoder opnemen. Zie er zo ook niks over in de handleiding.

Een tweede decoder kan gewoon op een van de lan poorten (Lan1 of Lan2) worden aangesloten.er hoeft niet speciaal een nieuw netwerk aangelegd worden. Enige wat je wel zal moeten doen is en utp kabel trekken van je modem naar je tweede decoder.
 
theoweert
POwerlan/Homeplug ??

Ik dacht dat je dan op de zelfde stroomgroep moet zitten en ik heb boven een andere stroomgroep.
tevens kost zo installatie ook weer een hoopp geld. Tenminste ik zie bedragen van 85 euro en 125 eur. Dus totaal 210 euro om op een andere tV te kunnen kijken.
Dan is het doorlopen laten van mijn abonnenment bij ziggo goedkoper dat kost 16,40 en dan werkt gewoon alles en kan je ook de Humax5050C gebruiken.

Denk dat dat de oplossing is die het goedkoopst is. Laat mijn overstap maar zien als miskoop van het jaar.
 
cornfed
Of je informeert eerst eens op fora wat op af komt.
En dan pas neem je een beslissing wat je wilt....
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 en Humax5000C', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie