obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Aansluiten tele2 lukt niet
benscheepers
Goedendag,

Ik heb vorige week het doe-het-zelf pakket ontvangen, gisteren om 19:00 zou de verbinding opgeleverd worden.

Nu denk ik dat ik alles correct heb aangesloten tussen de modem en het kastje voor de tv, echter ik denk dat er iets mis gaat met de aansluiting die uit de muur komt. Ik heb geen telefoonstekkers of iets anders....enkel een bruine kabel...en als ik die strip komen er vijf draden uit... Rood, Blauw, Geel, Groen en Bruin.

Hoe sluit ik e.e.a. correct aan...volgens de mevrouw van de helpdesk zou het rood en blauw moeten zijn, als ik het op deze manier aansluit brandt het DSL lampje niet. Ik heb verschillende mogelijkheden geprobeerd en merk dat wanneer ik groen en geel aansluit er een extra lampje gaat branden op de voorkant (weet het zo uit mijn hoofd niet omdat ik op het werk ben...maar er zitten er twee naast elkaar waarvan dan de eerste gaat branden...phone1???? oid).

Op mijn tv blijft staan: Loading... (aangesloten op HDMI poort)

Kan iemand mij vertellen of ik iets fout doe?

Vriendelijk dank,

Ben
 
Tele2 Webcare
Beste Ben,

Ik ben Danielle van Tele2 en help klanten met vragen. Graag zou ik je willen helpen met het juist aansluiten van het pakket. Uit je bericht begrijp ik namelijk dat je hier problemen mee ondervindt. Zou jij mij alsjeblieft je gegevens - postcode/huisnummer of klantnummer - willen sturen in een Prive Bericht.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
Gewijzigd door Tele2 Webcare op 30 maart 2010, 10:55
 
benscheepers
Toevoeging:

Ik heb internet bellen en tv als totaalpakket. Ik heb echter geen fysiek toestel aangesloten op de splitter omdat ik geen vast toestel hoef te hebben...is dit wel nodig? omdat ik er ergens anders lees dat alles via de telefoonlijn loopt....

Ben benieuwd!!!

Groeten en alvast bedankt

Ben
 
cornfed
Zit je in een appartement of bovenwoning?
Op elke hoofdaansluitpunt hoort een kastje, dop of wandcontractdoos te zitten.
De losse draden zouden erop wijzen dat je geen ISRA punt meer hebt.



Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
benscheepers
Nee ik heb een "standaard" tussenwoning Smile

Woon er nog maar net, en had voorheen dus ook geen aansluiting daar...ik weet dat de vorige bewoner gebruik maakte van de glasvezelaansluiting en dus niet die wirwar van gekleurde draden...

Alvast bedankt voor jullie reactie,

Ben
 
cornfed
Als er geen kastje meer aanwezig is, kan KPN er een monteren.
Tot en met het ISRA punt is alles eigendom van KPN.

Ik ga ervan uit dat je geen KPN abonnement hebt?
Dan zou Tele2 een KPN monteur moeten sturen om de kabel te voorzien van een ISRA punt.
Gewijzigd door cornfed op 30 maart 2010, 14:24
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
benscheepers
Ik heb inderdaad geen KPN abonnement... Hoe gaat e.e.a. in werking? Moet ik Tele2 hiervoor aansturen? En kost mij dat geld?

Ik heb gisteren gesproken met de helpdesk en zij vertelde me dat ik gewoon de rode en blauwe draad in de splitter kon steken (knippen en strippen).
 
cornfed
Als je geen KPN klant bent, kan alleen Tele2 KPN aansturen.
Over de details van de kosten e.d. moet je met Tele2 overleggen.

Heb je gereageerd op het berichtje van Tele2 Webcare?


Je kan voorlopig nog met de losse draden werken.
Welke combinatie werkt moet je uitproberen.
Je hebt altijd twee draden nodig.
Als je de juiste combinatie hebt, gaat het DSL lampje branden van het modem.
Doe het niet te snel. Wacht gerust een minuut voor je andere combinaties uitprobeert.

Je moet nog op twee dingen letten:
* strip alle kabels goed. Er kan een coating op zitten. Die moet ook weg.
* kijk uit voor kortsluiting. Als dat gebeurd, gaat de beveiliging werken. Je wordt dan enkele minuten afgesloten.
Gewijzigd door cornfed op 30 maart 2010, 14:50
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
benscheepers
ik heb nog gereageerd op het webcare bericht, ik heb echter nog geen reactie ontvangen. Daar wacht ik ook nog wel even op...

Ik zal straks bij thuiskomst nog eens proberen om wat combinaties te testen. Maar mijn eerdere bericht is niets raars? dat bij Geel en Groen een extra lampje gaat branden?

En of ik er een fysiek telefoontoestel tussen moet zetten.
 
cornfed
Welke draden werken is een kwestie van uitzoeken.
Vaak is rood/blauw de combinatie, maar dat kan anders zijn bij jou.

Als je geen analoog abonnement hebt, kan je geen telefoon direct aansluiten. Er is geen signaal daarvoor aanwezig.
Ook de splitter is dan overbodig.
Dus het modem direct aansluiten aan de draden of later aan het ISRA punt.


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aansluiten tele2 lukt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Advertentie