obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier alles m.b.t. de TV diensten.
 Onderwerp afdrukken
Tweede HD Recorder
jayjedi
Na veel opstartproblemen werkt Tele2 inmiddels erg goed. Wat kleine dingen daargelaten maar daar word aan gewerkt is mij verzekerd.

Nu wil ik boven een tweede decoder op de slaapkamer. Heeft iemand hier ervaring mee? Gaat het ten koste van de kwaliteit? Of is er geen verschil??

Gr
jay
 
McBeukie
Ik heb er ook 1 boven en geen problemen hoor ook niet als je met 2 tv,s kijkt en internet , je snelheid gaat uiteraard wel omlaag met ong 8mb dus er blijft niet veel over .ik heb zelfs de tv boven aangesloten via Powerlan/ stopcontact zodat ik geen lankabel hoef aan te leggen.werkt gewoon super.

Dus geen probleem hierSmile
 
jayjedi
mmm ik zal een bellen en zien wat ze zeggen. Mijn internet is namelijk altijd perfect geweest. Bij download snelheid van dik 2 MB per seconde.

Maar Beukie...leg eens uit aan een leek. Wat houd dat in?? Zo'n LAN ding?
 
McBeukie
http://www.alternate.nl/html/product/...2=PowerLAN


zie hierboven de link dan gaat je internetverbinding, of in dit geval je tv verbinding via het stopcontact dit kun je dus ook met je pc doen. Lees het maar eens.


gr
Gewijzigd door op 31 maart 2010, 15:37
 
jayjedi
Dus als ik het goed begrijp knal ik 1 zo'n kastje beneden erin en sluit daar de inkomende kabel (tele2) op aan. En boven de tweede en daar de decoder erop. En dan maken ze verbinding met elkaar??
 
McBeukie
Yep zo werkt het in de meeste gevallen bij mij wel in ieders geval. let wel op dat de 2 adaptors op dezelfde hoofdzekering zitten maar dat is in de meeste huizen wel zo.

grtz
 
bschuurmans
Nou, bij mij is een lijntest gedaan en het zou dus moeten kunnen. Ik heb inmiddels de tweede decoder aangesloten, maar als ik hem aan zet, wordt bij beide decoders het signaal erg slecht.
Ik heb het al geprobeert met de bijgeleverde kabels (UTP cat6) en mijn eigen reeds liggende kabels (UTP cat5). Niets werkt.
Als je opbelt zeggen ze dat ze daar niets aan kunnen doen.
Ik ben van mening dat de verbinding te slecht is.
resultaten die ik haal via speedtest terwijl 1 tv aan is:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 400.7 KByte/sec
(=3206 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 87.4 KByte/sec
(=699 kbps)

Hou niet veel over dus. Ik heb bij de aanschaf van dit pakket aangegeven dat een eis van mij is dat ik twee tv's kon aansluiten. was geen probleem werd mij gezegd.
Ik ben tot nu toe zeer coulant naar Tele2, want blijkbaar gaat er alles mis bij mijn aansluiting:
- kortingsperiode niet doorberekend, creditatie zou volgen, was niet gebeurd, na 4 x bellen eindelijk bevestiging via mail gekregen.
- oplevering van tuner was later dan oplevering signaal (zo'n 1 maand), creditatie zou komen, was niet gebeurd, wel email gekregen ter bevestiging
- EDL zou kunnen (was een eis), kon niet, geen creditatie mogelijk
- tweede decoder zou direct kunnen. Kan dus niet, kwam veel later, krijg geen gehoor op de klacht.
- decoders hebben nog steeds veel problemen. Interactieve TV is er nog steeds niet, enz enz. creditatie niet mogelijk.

Bah, ik krijg een zeer vieze smaak in mijn mond als ik Tele2 zeg. Ik heb echt het gevoel dat we gebruikt worden als testers en dat oplossingen, structurele oplossingen, uitblijven.
Als ik dit alles geweten had, was ik overgestapt naar de kabel. Signaal is altijd goed en HD is echt HD en geen 720p.
Je betaalt wel veel, maar ze leveren niets wat er gezegd wordt dat ze leveren.
Ik denk dat ik er eens een advocaat op zetom te kijken of ik niet van het abonnement kan afkomen.
Het is mijn eigen leven. Ik droom zoals ik wil!
 
kobus1960
Snelheid is idd te laag om die 2e decoder fatsoenlijk te laten streamen.
Op welke dag en tijd is die lijntest gedaan??
e.e.a. Hangt daar wel degelijk vanaf. Gebeurd dit op een gewone werkdag zo rond 11.00
is de snelheid allicht een stuk hoger dan 'savonds om 20.00 uur.
EDL is al een tijdje bekend, wordt pas volgend seizoen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
bschuurmans
snelheidstest is gedaan op moment dat ik schreef. dus rond 19.00 uur.
Het is mijn eigen leven. Ik droom zoals ik wil!
 
kobus1960
Ik bedoelde de lijntest die Tele2 uitgevoerd heeft om te bepalen of je lijn geschikt is
voor een 2e decoder.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tweede HD Recorder', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Eigen DVD recorder aansluiten Storing : 4 14 nov 2013
Aansluiting harddisk Recorder met versterker Algemeen : 2 23 dec 2012
HD recorder naar PC TV diensten : 12 07 okt 2012
tele2 hd recorder is een slecht apparaat Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 9 09 sep 2012
DCD/HD recorder stoort. FAQ-klad : 5 20 mrt 2012
Advertentie