obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Verbinding Internet + telefoon valt om de 12-15 uur uit.
J-Thread
2 draadjes van inkomende lijn in de splitter, en dan het meegeleverde snoertje (2 meter) van splitter naar modem. Kan weinig mis mee zijn lijkt me, overige bekabeling staat allemaal los van het probleem, want toen ik dat allemaal nog niet had aangesloten is het dus ook al voorgekomen (telefoon stond toen ook naast het modem, dus ook daar kort en goed snoertje).

Het enige waar ik mijn twijfels bij heb is de inkomende aansluiting: ik woon in een appartement op 2 hoog, misschien is de aansluiting die in mijn appartement binnen komt doorgetrokken vanaf beneden en is er daarom een slecht(er) signaal? Het is namelijk een gewone telefoonkabel die uit de grond komt, en dus niet een lasdop oid.

Als dit het geval is kan ik er waarschijnlijk weinig aan doen, maar dan vind ik het raar dat het modem "vastloopt". Als op de een of andere manier het signaal wegvalt moet zo'n ding toch gewoon uit zichzelf reconnecten?
 
cornfed
Normaal moet je modem direct aansluiten aan je ISRA punt.
En dat is altijd een PTT/KPN kastje of wandcontactdoos.
Vermoedelijk zit ergens een gezamenlijke ruimte de eerst aansluiting.
Misschien weten de buren meer daarover.
Gewijzigd door cornfed op 21 juni 2010, 23:28
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
J-Thread
Woensdagochtend stond ik op en het was weer zover, het modem was weer uitgevallen. Ik dus tele2 gebeld, kreeg meteen iemand aan de lijn, en die had er ook nog eens verstand van want ik werd uitstekend te woord gestaan. Hij deed wat checks, ik moest het modem resetten, hij heeft op afstand alle gegevens bekeken en kwam tot de conclusie die ik zelf ook al had getrokken: alles lijkt prima te zijn, snelle verbinding dus het kan eigenlijk niet aan de bekabeling liggen, het enige gekke is dat het modem er af en toe mee stopt.

Hij stelde voor om een servicemonteur te laten komen die ook gelijk een nieuw modem zou meenemen, en die zou dan alles kunnen doormeten etc om alles goed te controleren. Daar kon ik gelijk een afspraak voor maken, maar hij had nog 1 klein dingetje om te proberen: de splitter er tussenuit halen. De splitter zou ook problemen kunnen geven, dus als ik die er tussenuit zou halen kon dat nog een oplossing zijn.

Ik heb dus toen het stekkertje dat naar het modem gaat vanuit de splitter uit de ADSL gehaald en in de lijn gestopt, dus de splitter gebruik ik nu alleen om de inkomende draadjes te verbinden met het modem. En jawel: het probleem is verholpen!! Dit heb ik woensdagochtend gedaan en tot en met nu (zaterdagochtend) is de storing niet meer voorgekomen. Ik wilde niet te vroeg juichen, maar het lijkt er nu toch echt op dat de storing helemaal verholpen is.

Hulde voor tele2 dus, ik heb zelden bij een helpdesk van een ISP iemand getroffen die me zo goed kon helpen met een dergelijk lastig probleem. Hopelijk hebben meer mensen iets aan bovenstaande oplossing.
 
cornfed
De splitter is alleen noodzakelijk als je naast je ADSL ook nog een analoog telefonie signaal op de lijn staat.
De splitter moet je alleen daarvoor gebruiken.

Bij je installatiepakket zit een apart kastje waar normaal gesproken je de losse draadjes kunt aansluiten om over te gaan naar modulaire stekkertjes.

Vermoedelijk zal de splitter defect zijn, want normaal mag een splitter geen uitval veroorzaken.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
leeg
dat is dan weer zoeen groffe splitter fout hahha.
Ze mogen die dingen wel eens gaan controleren.
 
cornfed
Ha, ha. Ik zie het helemaal voor me.
Een Tele2-splitter-controleur op pad door het land op zoek naar defecte splitters...Grin
Gewijzigd door cornfed op 27 juni 2010, 14:23
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
leeg
scheeld wel een hoop tijd in sommige gevallen hahahaha
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding Internet + telefoon valt om de 12-15 uur uit.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Advertentie